Sikeresen vizsgázott az új orosz Szuhoj SuperJet100-as az EASA kabinnyomás próbáján, amelyet a Moszkva melletti Zsukovszkij repülőtéren lévő Központi Aerohidrodinamikai Intézetben végeztek az Európai Repülésbiztonsági Szervezet részére. A teszt során azt vizsgálták, hogy az SSJ100-as törzsének statikus szilárdsága megfelel-e az EASA erre vonatkozó CS-25-ös előírásának.
A túlnyomásos próba során az MSN95002-es számú gép törzsét a normál érték közel kétszeresére "fújták fel", azaz az üzemi értéknél jóval nagyobb túlnyomásnak tették ki. A SuperJet 100-as a próbán hozta a várt értékeket, így megfelelt az EASA erre vonatkozó követelményének.
Ez az eredmény lehetővé teszi, hogy hamarosan teljes mértékben befejeződjön az SSJ100-as európai berepülési programja, s így az EASA által kiállított légi alkalmassági bizonyítvány révén a SuperJet megkezdheti az üzemelését a nyugati légitársaságoknál - mondta a sikeres teszt kapcsán Igor Vinogradov, a Sukhoi Civil Aircraft tervezésért és engedélyeztetést felelős alelnöke. - Mi több, az EASA bizonyítvány immár azt is lehetővé teszi a számunkra, hogy a világon bárhol eladhassuk a SuperJet 100-as regionális utasszállítónkat.
Komoly mérföldkő volt ez a lépés az SSJ100-as európai engedélyeztetési programjában - tette hozzá Mihail Zicsenkov, a Központi Aerohidrodinamikai Intézet általános vezérigazgató-helyettese - mivel egy teljesen új módszerrel vizsgáltuk a gép törzsének nyomásállóságát. Ehhez egy teljesen új mérő állomást építettünk az intézeten belül, s a nyomáspróbák során egy különleges robbanóanyaggal működő védelmi rendszert szereltünk az SSJ100-as törzsére, amely egy esetleges vészhelyzetben jött volna működésbe.
Ezzel a lépéssel még közelebb került a SuperJet 100-as az európai légi alkalmassági bizonyítvány megszerzéséhez, amelyre várhatóan még idén sor kerülhet.
Fotó: Sukhoi Civil Aircraft