2015. március 12. csütörtök, 13:16

Távoli irányítótoronyból kezelik a jövőben a linköpingi légiforgalmat

Értékelés:
(0 értékelés)

Mint arról az Aeromagazin nyomtatott változata a márciusi számában beszámolt, a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat azt tervezi, hogy a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér irányítótornyát a jövőben egy távoli irányítótoronnyal (Remote Tower) váltja fel. A koncepció lényege, hogy a most meglévő torony szerepét kiváltják az ANS III komplexumban létrehozandó irányító helyiséggel, s a jövőben onnan zajlik majd a Ferihegyre érkező és onnan induló gépek irányítása.

Ehhez kapcsolódó hír, hogy a svéd légiforgalmi irányító szervezet, az LFV is hasonlóan kívánja a jövőben megoldani a svédországi polgári repülőterek torony irányítását. A Saab március 12-én jelentette be, hogy ennek az elképzelésnek a keretében állapodott meg arról az LFV-vel, hogy a linöpingi székhelyű cég által kifejlesztett rendszer alkalmazásával oldják meg a jövőben a linköpingi nemzetözi repülőtér torony irányítását is. Ez lesz a harmadik olyan repülőtér Svédországban, ahol az LFV bevezeti a Remote Tower irányítási rendszert a Saabnak köszönhetően. A távoli irányítótornyot a Saab és az LFV közösen fejlesztette ki. A Svéd Szállítási Ügynökség 2014 októberében fogadta el az LFV távoli irányítótornyokra vonatkozó működési koncepcióját.

„ A távoli torony alkalmazásával az LFV új szintre emeli a légi forgalom irányítását. Még csak egy új kor elején tartunk. Az LFV az első olyan légiforgalmi irányítási szolgáltató, amelyik megkapta a működési engedélyt erre a szolgáltatásra vonatkozólag”, mondta “ Olle Sundin, az LFV igazgatója.

A Saab távoli irányítótornyát 2015 negyedik negyedéve során szállítja le a vállalat göteborgi és Växjö-i egysége a Linköpingi Repülőtér számra.

vissza a tetejére