2015. március 23. hétfő, 10:21

Bioüzeamanyaggal Sanghaiból Pekingbe

Értékelés:
(0 értékelés)

Március 21-én első ízben repült kínai utasszállító repülőgép menetrend szerinti járatot alternatív bioüzeanyaggal a kínai repülés történetében. A különleges járatot a kínai Hainan légitársaság egyik Boeing B 737-es repülőgépe teljesítette. Az alternatív repülőgép üzemanyag alkalmazhatóságát a Boeing, a Hainan és a Sinopec vizsgálja Kínában.

Az első bioüzemanyagos járatot a Hainan légitársaság Sanghai és Peking között közlekedő egyik B 737-800NG gépe teljesítette száz utassal a fedélzetén. Az alternatív hajtóanyagot a Sinopec állította elő elhasznált konyhai háztartási sütőolajból, amelyet a helyi éttermekből gyűjtöttek össze. A repülőgép üzemanyagtartályait félig kerozinnal, félig pedig alternatív bioüzemanyaggal töltötték fel. Ezeket égette el a B 737-es mindkét CFM56-7B gázturbinája.

Az alternatív bioüzeanyagnak köszönhetően 50-80 százalékkal csökkenthető a hajtóművekből kiáramló károsanyag kibocsátás. Ez azért nagyon fontos érték, mert csak Kínában több mint 6000 új repülőgép eladását prognosztizálta a Boeing az elkövetkezendő közel húsz évben.

A Boeing számos kínai céggel együttműködve nagyon komoly lépéseket tesz annak érdekében, hogy megteremtsék az új bioüzemanyag jártás ipari hátterét. Ennek legelső lépéseként 2011-ben az Air China légitársasággal közösen egy olyan tesztrepülést hajtottak végre, amely során a légitársaság egyik B 747-es Jumbója növényi alapú bioüzemanyagot használt a repülése során. A Boeing emellett szoros együttműködésben van a kínai állami repülőgépgyárral, a COMAC-kal is, illetve számos kínai egyetemmel és kutatóközponttal, amelyekkel a bioüzeamanyag gyártási lehetőségeit vizsgálják.

A Boeing a kínai partnerei mellett még számos más ország kutatóintézetével és légitársaságával dolgozik az alternatív bioüzemanyag jövőjével kapcsolatban az Egyesült Államokban, Afrikában, Ausztráliában, Európában, Japánban és a Közel-Keleten.

vissza a tetejére