2024 március 29

RSS Facebook

2015. március 30. hétfő, 13:34

Megkapta az ideiglenese légialkalmassági bizonyítványát az új HondaJet

Értékelés:
(0 értékelés)

Március 27-én megkapta az új HondaJet az Amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól (FAA) az ideiglenes légialkalmassági bizonyítványát. Ez az utolsó lépés azt megelőzően, hogy a típus megkaphassa a végleges típusengedélyét. Az ideiglenes légialkalmassági engedély kiadása azt igazolja, hogy a gép tervezése, gyártási technológiája, a felhasznált anyagok minősége, a beépített rendszerek, a hajtóművek mind együttesen megfelelnek azoknak a követelményeknek, amelyeket az FAA támaszt az üzleti jetek gyártóival szemben egy új repülőgép típus megalkotásakor. Ahhoz, hogy ezt egy teljesen új repülőgép típus megkaphassa számos földi és légi teszten kellett megfelelnie.

Ahhoz, hogy a Model HA–420-as HondaJet megkaphassa a végleges légialkalmassági bizonyítványát még jó néhágy további teszten át kell esnie. Ha minden az ütemterveknek megfelelően halad, akkor még ebben az évben kiállíthatja az FAA a végleges a típusjogosítást is.

A Honda Aircraft Company összesen négy darab gépet használt a típusengedély megszerzéséhez szükséges földi és légi tesztek végrehajtásához, amely gépek az elmúlt időszak alatt mintegy 2500 órát töltöttek a levegőben. A különféle teszteket az Egyesült Államok mintegy hetven különböző helyszínén végezték el a program során. A HondaJet gépek a Honda Aircraft Company központjában, az Észak-Carolina-i Greensboroban lévő gyártósoron készültek. Itt szerelik össze a sorozatgyártásban készülő HondaJetek is, amelyek közül jelenleg 12 példány van a soron és 5 további gép pedig az előkészítés fázisában van. De ez a gyár lesz a helyszíne a gépek átadásának is a megrendelők részére. Az első kereskedelmi forgalomba szánt példányt azt követően adja majd át a Honda gyár, hogy megkapták a végleges légialkalmassági bizonyítványt az FAA-től.

A HondaJet egy teljesen új fejlesztésű könnyű kategóriájú sugárhajtású üzleti repülőgép, amelynek az a különlegessége, hogy a két hajtóművét a szárnyak felső részén helyezték el. A Honda szerint ennek köszönhetően lényegesen kisebb a gép légellenállása mint a más hajtómű elrendezésű business jeteké.

www.HondaJet.com