2017 december 12

RSS Facebook

2015. április 21. kedd, 12:40

Elkészült az Antonov új szállítógépe, az An–178-as Kiemelt

Értékelés:
(1 értékelés)

Április 16-án kigurult a kijevi Antonov repülőgépgyár végszerelő hangárjából az első An–178-as teherszállító repülőgép. Az új kargógépet az An–148/158-as regionális jet családból fejlesztette tovább az ukrán repülőgépgyár. Ennek az első példánya a 2004-ben elkészült An–148-100-as regionális utasszállító volt, amely típusból összesen 8 példány készült mostanáig. Az An–148-asnak immár hat típusváltozata is van, illetve elkészült az An–158-as is, amelyet a nyugati piacra szánt az Antonov gyár angolszász mértékegységgel ellátott műszerekkel felszerelve. De létezik az An–148-asból VIP és egészségügyi-változat is.

Az An–178-as megtervezésekor azt tartotta elsődleges célnak a kijevi gyár tervezőirodája, hogy egy olyan új repülőgéptípust alkosson, amelynek a teherszállító változata felválthatja a kiöregedett közepes méretű, négyhajtóműves, turbólégcsavaros An–12-es katonai szállítógépeket. Az An–12-esek leváltása egy igen jelentős piaci szegmenst jelenthet a jövőben, mivel abból a típusból több mint 1400 darab készült az elmúlt évtizedek során. Mi több, ezek a ma már múzeális korú turbopropok nem csak a volt Szovjetunió tagállamaiban repülnek még, hanem Afrika és Ázsia számos államában is. Emellett a gyár marketingesei szerint jó eséllyel pályázhat az An–178-as azokban az országokban is, ahol jelenleg a szintén old timer korúvá vált C–160-as Transallok alkotják a légierőkben a teherszállító flottát. Ebből a típusból 214 darabot gyártottak annak idején a franciák. Az An–178-as így minden olyan ország számára érdekes lehet, mint váltótípus, ahol korábban – illetve jelenleg is még – An–12-esek vagy C–160-asok vannak rendszeresítve a flottában. Az An–178-as hatótávolsága hasznos terheléstől függően 2-3000 km, a maximális terhelhetősége pedig 11-13 tonna a hatótávolságtól függően.

Az új An–178-asról az Aeromagazin májusi kiadásában olvashattok részletesen.