2024 április 29

RSS Facebook

2011. szeptember 30. péntek, 16:27

Az Air France-KLM csoport 2011-2012-es téli menetrendje

Értékelés:
(0 értékelés)


A jelen bizonytalan gazdasági helyzetben, amelyet a csökkenő gazdasági növekedés és a magas

üzemanyagárak jellemeznek, az Air France KLM csoport 3,4%-ra csökkentette növekedési terveit
a 2011–12-es téli időszakra (ASK a 2010–11-es téli időszakra vetítve)*. A hosszú távú járatok
piaca jelenleg mindössze 2,6%-os, míg a középtávú járatoké 6,2%-os növekedést mutat, amely
főként a francia vidéki bázisok bevezetésének és az Amszterdam Schiphol csomóponti repülőtéren
bevezetésre kerülő, új menetrendi struktúra eredménye.

* A jelen dokumentum összes adata 0,7pontos technikai emelkedést tartalmaz 2012. szökőévi mivolta
miatt.



Az Air France menetrendje

Az Air France menetrendjének módosításai a bekerülési költségek csökkentését szem előtt tartva és a
különböző piacokon bekövetkező változásokhoz igazodva alakulnak mind a hosszú, mind a középtávú
járatok esetén.

A rendelkezésre álló utaskilóméter (ASK) az Air France 2011–12-es téli menetrendjében 5,2%-kal
nő a 2010–11-es téli menetrendhez viszonyítva.

A hosszú távó útvonalhálózaton az Air France 5,1%-os kapacitásbővítést hajt végre, amelyet a
repülőgépek átlagos kapacitásának növelésével ér el, és nagymértékben a téli szezon kedvelt úti
céljain (ahol a kereslet télen nagyobb, mint nyáron).

A középtávú piac növekedése (+5,9%) az első regionális bázis (Marseille) megnyitásával
magyarázható.

Flotta

Az A380-as flotta egységesítése és szolgáltatásainak bővítése érdekében a már forgalomba állt, de
emelt szintű turista osztállyal nem rendelkező 4 repülőgépen is bevezeti az Air France a Premium
Voyageur osztályt. Ennek értelmében december 12-ig minden A380-as repülőgép rendelkezni fog
Premium Voyageur osztállyal.

2011 telére a Regional és a Britair valamennyi Fokker 100-asát Embraer 190-esek és CRJ-1000-esek
váltják fel.

A hosszú távú járatok menetrendje (+5,1%)

A növekedés kulcs térsége Latin-Amerika, Afrika, a Karib-térség és az Indiai-óceán.

Észak-Amerikában a növekedés üteme kiegyensúlyozottságot mutat (+1,6%).
Az Air France október 21-től szezonális jelleggel heti 3 járatot indít Cancúnba.
Az Air France racionalizálja mexikói menetrendjét is: a tavaly téli 12 darab B777-200-as gépek
helyett idén hetente 7 alkalommal B747-400 típusú gépek közlekednek majd.

A nyári menetrendhez képest az Air France megtartja heti 3 járatát Orlandóba, ugyanakkor Miamiba
heti 6 járat közlekedik 7 helyett.
Az Air France ésszerűsíti kapacitásait New Yorkba: heti 2 Newark járatát törli (heti 7-ről 5 járatra való
csökkentést jelent) és napi egy JFK járatát felfüggeszti (amely heti 35-ről 28 járatra való csökkenés) a
téli időszakra.

A legjelentősebb növekedés a latin-amerikai útvonalakon figyelhető meg (+17,1%).
A nyári menetrendhez hasonlóan továbbra is megtartja heti 5 járatát Lima felé az Air France.
Mindemelett, jelentősen nő a Caracas és a Santiago de Chile felé kínált ülések száma is.

Visszafogott, 2,4%-os növekedés Ázsiában
Phnom Penh felé Bangkokon keresztül az Air France további heti 3, Ho Si Minh-városba heti plusz 2
(heti 5 járat a korábbi 3 helyett) valamint Guangzhouba heti újabb 1 (heti 4 járat a korábbi 3 helyett)
járatot üzemeltet a francia légitársaság.
A Japánban tapasztalható gazdasági körülmények miatt az Air France megtartja a 2011 nyarán
bevezetésre került menetrendjét Tokió Narita felé, aminek értelmében továbbra is csak B777-300-as
gépeket üzemeltet az útvonalon hetente 14-szer.

Afrikában az Air France 6,2%-os kapacitásbővítést hajt végre.
Az Air France heti 1 járattal növeli Loméba közlekedő járatainak számát (heti 4 járat a 3 helyett).
A 2011 nyarán bevezetett freetowni és monroviai járatok mellett, az Air France járatokat indít Batába
Malabon keresztül (heti 2 járat A319 Dedicate repülőgépekkel), csak úgy mint Port-Gentilbe* (heti 4
járat A319 Dedicate üzemeléssel).

A fokvárosi járat útnak indulása (heti 3 járat B777-200-as üzemelésben) kiteljesíti az Air France
dél-afrikai ajánlatát (napi 1 járat A380-as repülőgéppel Johannesburgba). Az új úticél irányába jóval
nagyobb kereslet mutatkozik a téli időszakban, így az Párizsból közvetlenül üzemel télen.

*üzemelési engedély beszerzésének függvényében

A Közel-Kelet térségében a kereslethez igazodva az Air France jelentősen (6,6%-kal) csökkenti
kapacitásait.
A 2011 nyarán eszközölt kairói csökkentés (heti 7 járat 10 helyett) után Bejrútba heti 7 járat üzemel
a korábbi 10 helyett, Ammanba heti 6 a korábbi 7 helyett, és heti 3 járat Damaszkuszba a korábbi 4
helyett Ammanon keresztül.

Végül a Karib-térség–Indiai-óceán viszonylatban 6,1%-os kapacitásbővülés történik.
A 2011 nyarán meghozott változások folytatásaként az Air France tovább növeli kapacitását
Réunionra (heti 12 járat), Antananarivoba (heti 5 járat) és Mauritiusra (heti 7 járat).
Az Air France megerősíti havannai menetrendjét heti egy járat hozzáadásával.
Végezetül, Pointe-à-Pitre-ra és Fort-de-France-ra az Air France a korábbi Párizs Orly-ra közlekedő
járatain túl heti egy járatot a Charles de Gaulle fő, központi repülőteréről is indít, amelynek
köszönhetően több, mint 40 európai város irányába javulnak az átszállási lehetőségek.

A nemzetközi középtávú menetrend (+6,7%)

A középtávú járatok esetében mind új desztinációk bevezetésével, mind a már meglévő útvonalakon
történő járatbővítések révén várható növekedés.

A párizsi indulásokat tekintve a nyári menetrendhez hasonlóan napi 3 járat közlekedik Billundba.
Az Air France megtartja a 2011 nyarán bevezetett plusz napi moszkvai (napi 5 Air France által
üzemeltetett a napi 5 Aeroflot-járat mellett) és bilbaói járatát (napi 5 járat).
Ellentétben a tuniszi és veronai járatokkal, ahol a napi 4 járat helyett csak 3 közlekedik.
Végül, az Alitaliaval együttműködésben a szolgáltatás színvonal növekedése várható a milánói járatok
Linate repülőtérre való átcsoportosításának következtében (6 Air France-járat Párizs CDG-ról, 3
Alitalia üzemeltetésű járat Párizs-CDG-ról és 3 Alitalia járat Párizs-Orlyról).

Nantesból télen is a nyári menetrendben megszokott 3 járat közlekedik Amszterdamba, továbbá
elindítja düsseldorfi (napi 1 járat) és brüsszeli (napi 2 járat) járatait.

Bâle-Mulhouse–ból az Amszterdamba közlekedő járatokat a KLM üzemelteti.

Regionális jelentőségű útvonalak esetében az Air France napi 8 járatra növeli kapacitásait London
City repülőtér és Amszterdam között (a korábbi 7 helyett).

Belföldi menetrend (+5.0%)

Nantes-i kiindulással az Air France napi egy járatot állít üzemelésbe Lyonba és Bordeauxba.
Clermont-Ferrandba napi 1 járat üzemel a korábbi 2 helyett.

Végül, az Air France Lyon és Bâle-Mulhouse között napi 3-ról 2-re redukálja járatainak számát.

A marseille-i bázis

2011. október 2-án üzembe áll a Marseille–Provence bázis, amely az Air France új kezdeményezése
a 2011-es téli menetrendben.

Az üzemelési költségeinek jelentős, 15%-kos csökkentésével az Air France egyedi és megfelelő
menetrendet kínál marseille-i indulással.

10 új nemzetközi úti cél felé indít járatokat Marseille-ből: Athén (heti 4 járat), Bejrút (heti 3 járat),
Casablanca (heti 4 járat), Koppenhága (heti 2 járat), Düsseldorf (heti 7 járat), Eindhoven (heti 3
járat), Isztambul (heti 4 járat), Milánó (heti 12 járat), Moszkva (heti 4 járat) és Prága (heti 2 járat).
Az Air France tovább erősíti tuniszi jelenlétét heti további egy járattal.

Marseille-ből újdonságként három francia város elérhető a téli menetrendben: Biarritz (heti 2 járat),
Brest (napi 1 járat) és Bâle-Mulhouse (napi 1 járat).

Airbus A319/320-asok váltják a kisebb repülőgépeket a lille-i, toulouse-i, bordeaux-i, nantes-i és
rennes-i útvonalakon.

Végezetül az Air France növeli járatainak számát Párizs-Charles de Gaulle–ról (napi 7 járat) és
Párizs-Orlyról (napi 18 járat).

Fotó: Air France - Air France B747-400