2015. május 08. péntek, 09:51

Megkezdődött a B 737 MAX LEAP–1B hajtómű intenzív légi tesztje Kiemelt

Értékelés:
(0 értékelés)


Április 29. óta végzi a CFM International hajtóműgyár az új generációs Boeing B 737 MAX családhoz tervezett LEAP–1B hajtóművek légi tesztjét, hozta nyilvánosságra a hajtóműgyár, illetve a Boeing május 7-én közösen a hírt. Az új generációs gázturbinát a Boeing egyik átalakított B 747-es Jumbóján tesztelik a GE repülő tesztlaboratóriumaként a kaliforniai Victorville-ben.

A mostani berepülési program az egyik legfontosabb része az új hajtómű típus 2 éves engedélyezetési programjának, amelynek a végén várhatóan 2016-ban kell megkapnia az új LEAP–1B erőforrásnak a típusbizonyítványt. Ezt követően 2017-ben adhatja majd át a Boeing az első új generációs B 737 MAX-et a LEAP–1B hajtóművekkel a légitársaságoknak.



Az új hajtómű az eddig elvégzett tesztek során a megfelelő paramétereket hozta – nyilatkozta a CFM a repüléseket követően – minden eddig vizsgált magassági tartományban és körülmény közepette az elmúlt 5 és fél órás repülések ideje alatt.

Az új LEAP–1B sugárhajtóművet kimondottan az új Boeing B 737 MAX típushoz fejlesztette ki a CFM International, s ez eddig a gyár történetében az az erőforrás, amelyik a legintenzívebb földi és légi tesztsorozatnak vetette alá a CFM. A LEAP–1B első földi próbája 2014. június 13-án zajlott azt követően, hogy 2011-ben beindították a hajtóműprogramot.

A CFM Imternatinonal és a Boeing szerint az új erőforrással ellátott B 737 MAX típuscsalád 14 százalékkal fogyaszt majd kevesebb üzemanyagot, mint a jelenleg forgalomban lévő B 737 NG repülőgépek, és 20 százalékkal kevesebbet annál, mint az NG első változata volt a forgalomba állításakor.

Az elkövetkezendő hetekben tovább folytatódik az új hajtómű intenzív légi tesztelése, amely repülések során a hajtómű működését, átesési hajlandóságát, tejlesítményét, fogyasztását és a zajkibocsájtását vizsgálják. Emellett a program egyik legfontosabb elemeként azoknak az új technológiával és alapanyagokból készült alkatrészeknek a vizsgálata is zajlik, amelyeknek szintén alkalmassági engedélyrte van szükségük a beépítéshez. Ilyen töbek között a szénszálas anayagból készült kompozil turbinalapát, az új TAPS égőtér, a kerámiából készült forgórész lapátok a nagynyomású turbina részben, illetve a titánium-alumínium ötvözetű lapátok az alacsony nyomású fokoztaban.


A LEAP hajtómű működését az alábbi linken lehet megnézni: http://www.cfmaeroengines.com/engines/leap

vissza a tetejére