Május 7-én, az An–178-as szűzfelszállását követően kétoldalú megállapodást kötött az ukrán Antonov repülőgépgyár és a kínai A−Star Science & Technology Company a repülőgép vásárlásáról és a jövőbeli kínai gyártására vonatkozóan. A szerződés szerint a pekingi cég első körben két darab An–178-ast vásárol az Antonovtól, amelyet követően hozzálátnak a repülőgéptípus kínai gyártásának az előkészítéséhez.
A tervek szerint az új An–178-asokkal a Kínában repülő An–12-esek kívánják majd felváltani a jövőben. Kína a vásárláson kívül korábban bekapcsolódott az An–12-es típus gyártásába is, mi több még ma is gyárt An–12-es szállítógépeket, illetve annak későbbi alváltozatait.
Az An–178-as forgalomba állítása jelentős költségcsönnést eredményezhet azoknál a fuvarozóknál, amelyek jelenleg An–12-essekkel repülnek. Egyrészt azért, mert négy hajtómű helyett csak kettő van az új géptípuson, továbbá az An–12-es hat fős személyzet helyett immár csak három tagú az An–178-as ekipázsa.
A kínai aláírás mellett az azeri Silk Way Airlines is megállapott az Antonovval 10 darab An–178-as vásárlásáról. Az azerbajdzsáni cég szintén az általa üzemeltetett An–12-esek lecserélésére vásárolja meg az új An–178-asokat. A Silk Way Airlines-nak jelenleg 4 darab An–12-ese repül az Il–76-os flottája mellett.
Az An–178-as szűzfelszállása május 7-én
A Silk Way Airlines 10 darabot rendelt az An–178-asból
Kína nem csak vásárolt a típusból, hanem gyártja is azt a jövőben
Fotó: Antonov