2017 május 29

RSS Facebook

2015. május 19. kedd, 10:32

A Gulfstream G500-as szűzfelszállása Kiemelt

Értékelés:
(1 értékelés)

Május 18-án hajtotta végre a Gulfstream Aerospace Corp. új, G500-as üzleti gépe a szűzfelszállását. Ez a típus is tagja annak a teljesen új tervezetésű Gulfstream gépcsaládnak, amelyet a gyár kifejlesztett a G600-assal egyetemben. Az új G500-as tegnap reggel 10:39-kor szállt fel a Savannah-Hilton Head International repülőtér betonjáról Scott Martin és Kevin Claffy berepülőpilótákkal a fedélzetén, akik mellett Bill Osborne mérnök is a gépen tartózkodott.

A gép először 10 500 lábra (3200 m) emelkedett, amit követően tovább növelte a magasságát 15 000 lábra (4572 m). A két óra 16 perces szűzfelszállás ideje alatt a személyzet leellenőrizte a gép kormányszerveinek és más rendszereinek, berendezéseinek a működését, illetve számos megközelítést és átstartolást is elvégzett. A gép legnagyobb sebessége 194 csomó (350 km/h) volt. A G500-as 12:55-kor szállt le helyi idő szerint az első felszállást követően.




A május 18-ai szűzfelszállást megelőzően 34 ezer órányi földi tesztelési programot hajtott végre a Gulfstream a G500-assal a különféle laboartóriumokban. A típusjogosításhoz szükésges berepüléseket pedig öt géppel hajtják majd végre, amelyek közül az egyiknek úgy alakítják ki az utasterét, ahogyan azt a vásárlók számára gyártani kívánják.

Az első repülőgép, az N500GA lajstromjelű példány 2014. október 14-én gurult ki a gyár szerelőcsarnokából, amellyel egy időben mutatta be a Gulfstream a nagyobb, 21 méteres törzsű G600-as mockupját is. A G500-as maximális hatótávolsága 9260 km 0,85 mach-os sebességgel vagy 7038 km 0,9 mach-os sebességgel repülve. A gép maximális utazósebessége 0,925 mach, akárcsak a már repülő G650-esé és G650ER-é. A G500-ast a Pratt & Whitney Canada PW814GA hajtóművei emelik a magasba.

Az új G500-as és G600-as pilótafülkéibe a Gulfstream teljesen új fejlesztésű Symmetry repülésirányító rendszere került, amelynek része az aktív side stick kormányzás, az integrált érintőképernyős műszerfal, illetve az új generációs EVS (Enhanced Vision System), valamint a Honeywell gyártotta Primus Epic avionika.

Az új G500-as és G600-as típusok akár 19 utast is szállíthatnak a fedélzetükön a megrendelő igényeinek megfelelő belső kabin kialakítással. Újdonság az is ezen típusok esetében, hogy a belső kabinyomás 1478 méteresnek felel meg még a szolgálati csúcsmagasságon, azaz 16 800 méteren is (FL510).

Az előzetes tervek szerint 2017-ben kaphatja meg a G500-as az FAA-től a típusalkalmassági bizonyítványát, s 2018-ban állhat forgalomba az első példánya a típusnak.

Fotó: Gulfstream