2017 július 21

RSS Facebook

2016. február 12. péntek, 18:04

Az első felszállás az új A320neo-val Kiemelt

Értékelés:
(0 értékelés)

Február 12-én délután négy óra előtt pár perccel indult a német Lufthansa légitársaság első hivatalos nyító járata a cég legújabb A320neo repülőgépével az Airbus hamburgi gyárából a frankfurti nemzetközi légikiötőbe. Az új generációs Airbus keskenytörzsűt ezen az úton mutatta be a német légitársaság és az Airbus a nemzetközi sajtó munkatársainak, akik a fedélzeten ki is próbálhatták az új neót a Hamburg-Frankfurt útvonalon. Jómagam a 7A ülésre kaptam a beszállókártyám, vagyis éppen az új generációs Pratt & Whitney PW1100G hajtóművek szomszédságában ülhettem. Komoly váarkozással néztem az út elébe, hiszen az Airbus új A320neo-ja igen komoly újításokat tudhat a magáénak. Többek között éppen a PW erőforrásoknak köszönhetően. Nos, az első meglepetés akkor ért, amikor a személyzet bekapcsolta a gázturbinákat. Szinte semmilyen zaj nem szűrődött be ebből az utastérbe. A második meglepetéssel pedig akkor szembesültem, amikor a felszálláshoz "rátolta" a pilóta a gázt az erőforrásokra. A jól ismert, csőből viszhangzó jellegzetes Airbus hajómű zajnak se híre se hamva nem volt, a gép olyan csendesen emelkedett, hogy szinte oda kellett figyelni, hogy tényleg járnak-e a szárnyakra függesztett hajtóművek. Persze azok előírásszerűen jártak is, hiszen a gép igen intenzíven emelkedett ki a hamburgi Airbus repülőtér légteréből. A kapitánynak még arra is volt ideje, hogy egy igen látványos billegtetéssel elköszönjön a gyáriaktól, hiszen a gép forgalomba állítása egy új korszakot nyit a polgári repülés és azon belül is a Lufthansa életében.

Alig 50 perces repülést követően keztük meg a süllyedést a frankfurti repülőtér légterébe, majd a megközelítést követően az autópálya túloldalán lévő új futópályán landoltunk az 54 perces utazást követően. Persze Frankfurtban is megadták a módját az új géptípus köszöntésének, hiszen a repülőtereken szokásos módon két tűzoltóautó eresztett vízfüggönyt  a gép fölé, igen látványossá téve a Lufthansa bemutató neo-járatának az érkezését. De nem csak ebből lehetett érzékelni, hogy valami különleges esemény zajlik a légikikötőben, hanem abból is, hogy szinte méterenként álltak egymás mellett azok a repülőtéri dolgozók, akik vagy fényképezőgéppel, vagy telefonnal vagy bármilyen képrögzítésre alkalmas eszközzel fotózták az A320neo-t egészen addig, amíg el nem érte a kijelölt utashidat.

Idén összesen öt új A320neo érkezik majd a Lufthansához, majd jövőre pedig újabb tíz darab. A teljes 116 gépes rendelést pedig 2025-ig kell  teljesítenie az Airbusnak. Az új neo egyelőre csak a Frankfurt-München-Hamburg útvonalon közlekedik amíg "bejáratós", de a légitársaság tervei szerint áprilsitól már elképzelhető, hogy elhárul minden olyan technikai probléma a neo bevezetése kapcsán, amely miatt egyelőre csak ezeken az útvonalakon repül az új típus.

Óriási megtiszteltetés lenne a magyar piac számára – ahol jelenleg a Lufthansa a legnagyobb hagyományos fuvarozó –, ha egy Frankfurt vagy München–Budapest járaton debütálna a nemzetközi forglaomban az első Lufthansa A320neo.

A hamburgi Airbus gyár látogatósáról és az A320neo-val történt repülésről az Aeromagazin márciusi számában részletesen is beszámolunk.

Gurulás a hamburgi Airbus repülőtéren, ahol éppen az egyik Beluga teherszállító gépet rakordják ki.

Egy átadásra váró Emirates A380-as az előtéren

Levegőben a Lufthasna első A320neo-ja

Vizes fogadtatás a frankfurti repülőtéren