2017 július 27

RSS Facebook

2016. augusztus 11. csütörtök, 11:22

eHivatal újratöltve Kiemelt

Értékelés:
(0 értékelés)


Az eHivatal továbbfejlesztésének második szakasza július 1-jén lezárul, még ugyanebben a hónapban elérhetővé válnak az új fejlesztés által létrehozott funkciók. Természetesen az új változat javításokat, módosításokat is tartalmaz, nem csak új funkciókat. A korábbi cikkben megjelent kérésüknek eleget téve számos megkeresést kapott a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatal az eHivatal jelenlegi változatával kapcsolatban, rengeteg fejlesztési ötletet, módosítási javaslatot felvázolva. Ezúton is köszönjük azoknak, akik időt és energiát nem kímélve építő kritikát és ajánlásokat fogalmaztak meg, melyek közül jó néhány meg is valósult – tudtuk meg Vicsotka József EASA-koordinátortól, a Légügyi Hivatal Szakszolgálati Főosztályának vezetőjétől, akit az új változatról faggattunk.






– Mondana néhány szót a javításokról, módosításokról, miért volt szükség rájuk?

– A puding próbája az evés, már a próbaverzió és az éles tesztelés alatt is számos javítást, egyszerűsítést hajtottunk végre, ennek ellenére maradt néhány rejtett nehézség a rendszerben, ezek az éles használat alatt idővel felszínre kerültek. A kollégák a hivatalban gyűjtötték össze azokat, amelyek nálunk nehezítették a belső használatot, az ügyfeleink pedig jelezték a külső felületen jelentkező problémákat. A kihívásokra reagáltunk, besoroltuk a továbbfejlesztési igények közé, és a fejlesztőkkel együttműködve megvalósítottuk a kitűzött célokat.

– Mi a legnagyobb újítás?

– Kérelmezhetővé válik a szakszolgálati engedélyekkel kapcsolatos ügyintézések többsége. Az eHivatalon regisztrált ügyfelek számára elérhető lesz az online ügyintézés a különböző légijármű-kategóriákban. Ezzel gyorsabb, papírmentes ügyintézés valósul meg, a kérelemmel együtt feltölthetővé válnak a mellékelendő csatolmányok, biztosítva a gyorsabb, kiszámíthatóbb ügyintézést, megkönnyítve a hivatalban dolgozók és az ügyfelek mindennapjait egyaránt. A légijármű-kategóriákon belül a különböző szintű szakszolgálati engedélyek, a hozzájuk tartozó jogosítások és egyéb bejegyzések megszerzése, meghosszabbítása, megújítása is intézhető lesz az online felületen keresztül. Ezenkívül számos automata üzenetet, figyelmeztetést (jogosítások lejárata) is bevezetünk, hogy ezzel is növeljük a regisztrált ügyfelek számára nyújtott szolgáltatások színvonalát. Az eHivatal új fejlesztései hozzájárulnak egy felhasználóbarát és kényelmesebb ügyfélközpontú rendszer létrejöttéhez.

– Hogyan boldogulnak majd az új funkciókkal az ügyfelek?

– A fejlesztés része volt a felhasználói kézikönyv frissítése mellett olyan – rövid, lényegre törő – videobemutatók létrehozása, melyek a kézikönyvhöz képest nagyobb felhasználói élményt nyújtva, vizuálisan szemléltetik az egyes folyamatokat a felhasználók számára. Ezeket a videókat egyaránt elkészítettük az eddig létező és az új folyamatokra is. Remélem, hasznosnak találják majd az ügyfeleink. A tervek szerint az Aeromagazin későbbi számaiban bemutatunk majd bizonyos funkciókat, hogy minél szélesebb körben tájékoztathassuk az érdekelteket a rendelkezésükre álló új funkciókról és lehetőségekről.

– Terveznek-e további fejlesztéseket az eHivatal rendszert illetően?

– Természetesen, a következő fejlesztési fázisra már májusban leadtuk az újonnan adódott igényeket, várhatóan 2017 első negyedévében kezdődik a fejlesztés, és 2017 nyarán vezetjük be az éles változatot. Még inkább egyszerűsítjük a kezelést, online fizetési módot biztosítunk, kiterjesztjük a kérelmeket egyéb ügyintézési lehetőségekre, további belső adatbázisokat integrálunk a rendszerbe.

Addig is bátorítom a regisztrációra mindazokat, akik még nem tették meg, hogy minél hamarabb élvezhessék az online ügyintézés és az egyéb funkciók nyújtotta kényelmes ügyintézést és más lehetőségeket. Az elérhetőség: www.ehivatal.nkh.gov.hu.

Vincze Mara

Cikkünk a Nemzeti Közlekedési Hatóság támogatásával készült.