2017 július 21

RSS Facebook

2017. február 18. szombat, 12:31

Légitaxi eldorádó Oroszországban Kiemelt

Értékelés:
(3 értékelés)

Nem írják elő kereskedelmi légitársaság kötelező alapítását a légitaxizás és a sétarepülés vállalkozói számára Oroszországban egy új – egyelőre elfogadás előtt álló – szabályozás-tervezet szerint. Az egyszerűsítés különösen az Urálon túli, gyéren lakott települések légiközlekedésében jelent majd milliókat érintő utazási lehetőségeket.

Az un. kisméretű légieszközök üzemeltetői a mai napig csak úgy szállíthatnak fizető utasokat Oroszországban, ha e tevékenységet a hatóságoknak bejelentik és kereskedelmi légitársaságot hoznak létre, egészen pontosan úgy, mint a naponta milliós utasforgalmat magukénak tudó nagyvállalatok. Ezt a helyzetet hivatott megváltoztatni az a tervezet, amelyet az orosz közlekedési minisztérium már elfogadott a hajózó, üzemeltető, gazdálkodó és utasszervező közösségek szakértőinek bevonásával, hónapokon át tartó konzultációt követően.

A legfontosabb akadály tehát elhárul a kisgépesek, köztük a könnyű helikopteresek elől, hiszen – egy-két kivételtől eltekintve – alig vállalta bárki is egy „igazi” légitársaság kritériumainak teljesítését. A repülés biztonságával és a szakmai feltételeknek való megfelelés ellenőrzésével összefüggő előírások azonban a légitaxisok és a sétarepültetők számára is megmaradnak: kötelező marad a szakszó – érvényes kereskedelmi pilóta minősítéssel, az időszaki egészségügyi felülvizsgálat, a gép műszaki állapotának igazolása, biztosítási kötvény a gépre és az utasokra. Megszigorodik azonban a légitaxisok szolgáltatói felelőssége a tevékenység végzésével kapcsolatban, s az állami ellenőrzés kiterjed majd az érintettek gazdálkodására is. A tervezet jóváhagyásának időpontját a hatóság az idei esztendő végére jósolja.

Alekszandr Jevdokimov, a légieszközök pilótáit és tulajdonosait tömörítő társadalmi szervezet elnöke az Izvesztyijának azt mondta, hogy az új rendelet révén hatalmas fejlődés vár erre a légiközlekedési szegmensre, különösen azokban a régiókban, ahol még a járható közutak hálózata nem tökéletes. Példája szerint egyébként egy négyszemélyes Cessna–182-vel egy óra út költsége 12 ezer rubel (kb. 200 euró), s a gép ezalatt 250 km utat tesz meg. Így a Moszkva-Vlagyimir szakaszra utasonként 4 ezer rubel költség számolható. (Megjegyzendő, hogy a légitaxival kora reggel, az orosz fővárosból Vlagyimirba érkező kiránduló úgy tekintheti meg a helyi és környékbeli káprázatos történelmi-vallási emlékeket, hogy késő este Moszkvába visszafelé tartva szunyókálhat az elektricskán (HÉV) azzal a jóleső tudattal, hogy kincset érő légifelvételeket is készíthetett és inkább erre költött, mint a méregdrága szállodára).

(meruk)