2017 július 23

RSS Facebook

2017. március 06. hétfő, 13:23

Megkapta a típusalkalmassági bizonyítványát a LEAP–1A hajtóműves A321neo is Kiemelt

Értékelés:
(0 értékelés)

Március elsején megkapta az Airbus repülőgépgyár új generációs, CFM International LEAP–1A hajtóművel felszerelt A321neo típusváltozata az EASA (Európai Repülésbiztonsági Szervezet) és az FAA (Amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal) által kiadott típusalkalmassági bizonyítványát, így az új A321neo ezen változata is megkezdheti a keresdelmi repüléseket.

Fabrice Brégier, az Airbus repülőgépgyár vezérigazgatója elmondta a típusjogosítások átadása alkalmából rendezett toulouse-i ünnepségen, hogy az új LEAP–1A hajtóművel felszerelt A321neo egyértelműen piacvezető típusnak számít immár a 200 utasülés feletti egyfolyosós repülőgépek kategóriájában. A típusjogosítás megszerzéséhez egy több, mint 400 órás berepülési programot hajtottak végre az első CFM International LEAP–1A gázturbinákkal felszerelt példánnyal. A közel ötszáz órás repülést százhatvannál is több felszállás során teljesítették. A CFM erőforrással ellátott A321neo a negyedik olyan tagja immár a neo (new engine option) szériának, amely megkapta az EASA és az FAA típusjogosítását. Az elmúlt 15 hónapban ugyanis már három korábbi típusváltozat is átesett hasonló berepülési programon. Elsőként a Pratt&Whitney által gyártott PW1100G-JM Pure Power hajtóműves változatú A320neo kapta meg a típusjogosítást majd ezt követte a CFM erőforrással ellátott A320neo és A321neo-változat.

Az A320neo egyfolyosós gépcsalád ma a világon a legkelendőbb keskeny törzsű utasszállító repülőgép, amelyre eddig 92 különböző vásárló 6000 példánynál is több gépre szóló megrendelést adott le. Ezzel az Airbus 60 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik ebben a piaci szegmensben. Az A320neo gépcsalád a népszerűségét többek között annak is köszönheti, hogy a gépek utaskabinja jóval tágasabb, mint a konkurens B 737-esé, így az utasok 18 inch széles ülésekben repülhetnek a Boeing B 737-esek alkalmazott 17 inch-es székek helyett.

Fotó: Airbus