2017. március 08. szerda, 12:45

Kigurult az első új Embraer E195-E2 jet is Kiemelt

Értékelés:
(1 értékelés)

Az új Boeing B 737 MAX 9-es bemutatójával egy napon, azaz március 7-én a brazil Embraer repülőgépgyár Sao José-i üzemében is ünnepséget tartottak. Ezen a napon mutatták be ugyanis az első elkészült új generációs E195-E2-es regionális utasszállító repülőgépet. Ez a típusváltozat a legnagyobb utasbefogadó képességű variációja az E2-Jet gépcsaládnak, amely az eredeti ERJ regionális utasszállító repülőgép modernizált változata.

Az első új E195-E2-es repülőgép a tervezett földi próbákat követően várhatóan heteken belül felszállhat majd. Amennyiben nem lesz semmilyen különösebb probléma a berepülések során, akkor az első kereskedelmi forgalomba szánt példány 2019 első félévében kezdheti el a menetrend szerinti repüléseket.

Az előzetes tervek szerint az új genrációs Pratt&Whitney hajtóművekkel felszerelt E195-E2-es géptípusnak 20 százalékkal kevesebb lesz az üzemben tartási költsége. Többek között annak köszönhetően, hogy az eredeti ERJ-195-öshöz képest plusz három sor ülés került a törzsbe, így két osztályos kivitelben 120, diszkont légitársasági székezés szerint pedig akár 146 utas is repülhet majd a fedélzeten. Emellett 800 km-rel a gép hatótávolsága is megnőtt, aminek köszönhetően akár 4400 km-es távolságra is elrepülhet.

A gyár összesen két példányt használ majd a berepülési progamhoz szükséges tesztrepülésekre. Az Embraer az E2-es program bevezetése óta 650 megrendelést kapott az új generációs E2-Jetekre, amelyek korábbi változatai, az E-Jet család gépei jelenleg mintegy 70 légitársaság és lízingcég flottájában repülnek ötven országban. A brazil gyártó az E-Jet gépcsaláddal jelenleg mintegy 50 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik a 70-130 üléses regionális utasszállító repülőgépek piacán.

Fotó: Embraer

vissza a tetejére