2017. április 03. hétfő, 10:31

Felszállt az első B 787-10-es Dreamliner Kiemelt

Értékelés:
(1 értékelés)

Március 31-én végrehajtotta a szűzfelszállását a Boeing legújabb szélestörzsű repülőgépe, a B 787-10-es Dreamliner. Ez a változat a B 787-es gépcsalád leghosszabb törzsű változata, amelyet a gyár dél-karolinai gyáregységében szerelnek össze. Illetve itt is emelkedett első ízben a levegőbe a B 787-10-es modell első példánya. A szűzfelszállás összesen 58 percig tartott.

A gép parancsnoka  Tim Berg kapitány volt, aki a szűzfelszállást követően elmondta, hogy az első repülés során a gép kormányozhatóságát, a rendszereinek a működését és a gép levegőben történő viselkedését vizsgálták. Ezek során a B 787-10-es az elvártaknak megfelelően viselkedett a levegőben. Az első felszállást követően még számos további repülésre lesz szükség ahhoz, hogy a B 787-10-es a tervek szerint 2018 első felében megkaphassa a típusalklamassági bizonyítványát.

A típusváltozatra ez idáig 149 foglalás érkezett kilenc légitársaságtól, köztük a Singapore Airlinestól, amely a B 787-10-es bevezető légitársasága lesz majd. De rendelt még a leghosszabb Dreamlinerből az Air Lease Corporation, az ANA, a British Airways, az Etihad Airways, az EVA Air a GECAS, a KLM és a United Airlines is.

A B 787-10-es 5,5 méterrel hosszabb, mint a korábbi B 787-9-es változat, s a tervek szerint 25 százalékkal lesz kedvezőbb az üzemanyag fogyasztása, mint a jelenleg repülő hasonló kategóriájú szélestörzsű típusoké. A B 787-es 2011-es piaci bevezetése óta több, mint 152 millió utast szállítottak a Dreamlinerek, amelyek révén 560 olyan közvetlen légi összeköttetés jött létre nagyvárosok között, amelyek korábban nem léteztek, s amelyek révén 7 milliárd liternyi üzemanyagot takarítottak meg a repülőgépek.


Fotó: Boeing

vissza a tetejére