2017 május 28

RSS Facebook

2017. április 03. hétfő, 11:00

Levegőben az A319neo első példánya Kiemelt

Értékelés:
(0 értékelés)

Március 31-én végrehajtotta Hamburgban az első felszállását az Airbus repülőgépgyár A319-es egyfolyosós repülőgéptípus legújabb, CFM International LEAP–1A új generációs hajtóművel felszerelt A319neo változata. Az A320-as gépcsalád legkisebb változata az öt órás berepülést követően a franciaországi Toulouse-ban landolt sikeresen.

A gépet az Airbus gyár két berepülőpilótája, Michel Gagneux és Eckhard Hausser irányította a levegőben. Rajtuk kívül még Jean Michel Pin, Sylvie Loisel-Labaste és David O’nions mérnökök is a gép fedélzetén tartózkodtak.

A berepülés során a pilóták leellenőrizték a gép irányíthatóságát, illetve ellenőrizték az A319neo rendszereit is működés közben a levegőben. A D–AVWA lajstromjelű gép a sikeres első felszállást követően Toulouse-ban folytatja majd a berepülési programját a típusalkalmassági bizonyítvány megszerzéséig.


Az A320neo gépcsalád jelenleg a világon a legkeresettebb egyfolyosós típussorozat, amelyre több, mint ötezer megrendelést adtak le eddig a légitársaságok. A kilencven felhasználó légitársaság révén a gépcsalád a piaci részesedés hatvan százalékát tudhatja a magáénak. Az új generációs hajtóművekkel és a szárnyvégeken Sharkletekkel felszerelt neo-változatok jelenleg 15 százalékkal fogyasztanak kevesebb üzemanyagot, mint a korábbi egyfolyosós típusváltozatok, s ez az arány a tervek szerint 2020-ra eléri majd a 20 százalékot.

Köszönhetően annak, hogy az A320-as típuscsalád gépeinek az utaskabinja szélesebb, mint a versenytárs Boeing B 737-esé, ezeken a gépeken 18 inch széles ülésekben repülhetnek az utasok a turista osztályon is. Az A319neo, A320neo és A321neo gépcsalád a 100 üléses változattól egészen a 240 üléses változatig kínál repülőgépeket a légitársaságoknak az egyfolyosós gépek piacán. Az A319neo a típuscsalád legkisebb változata, amelyen akár 160 utas is repülhet és kiválóan alkalmas rövid futópályás, nagy magasságban vagy forró meteorológiai környezetben lévő repülőterekről való üzemeltetésre.

Michel Gagneux (balra) és Eckhard Hausser berepülőpilóták a sikeres első felszállást követően

Fotó: Airbus