2017 augusztus 17

RSS Facebook

2017. április 12. szerda, 10:47

Új An–2-es világrekord! Kiemelt

Értékelés:
(4 értékelés)

Világrekord repülést hajtott végre április 10-én az ukrán Antonov repülőgépgyár új generációs An–2-100-as kétfedelű turbólégcsavaros repülőgépe. Az eredeti An–2-es legújabb és egyben legmodernebb változata 3202 kg-os hasznos terheléssel emelkedett fel a gyár kijevi repülőteréről 2700 méteres magasságra, amely több, mint kétszerese az eredeti változat maximális terhelehetőségének. A klasszikus An–2-es ugyanis csak 1500 kg-os teher szállítására alkalmas.

Az új világrekordot a kétfedelű repülőgépek kategóriájában már be is jelentette az Antonov gyár FAI-nak, azaz a nemzetközi sportrepülő szövetségnek hitelesíttetésre. Az An–2-100-ast a gyár két berepülőpilótája, Szergii Tarasiuk parancsnok és Valerii Jepancsiscsev első tiszt vezette. Ők voltak korábban az a gépszemélyzet, amelyik egy An–3-as repülőgéppel sikeres küldetést hajtott végre a a Déli-sarkon.



Mint arról korábban már az Aeromagazin is beszámolt, idén ünnepli az ukrán Antonov repülőgépgyár az első sikeres modelljének, az An–2-es szűzfelszállásának a 70. évfordulóját. Ennek kapcsán augusztus 31-én hatalmas ünnepséget tartanak majd Kijevben az Anotonovnál.

Az An–2-100-as a legendás An–2-esnek kétfedelű, több célú szállító repülőgép legmodernebb változata, amely egyaránt alkalas utas- és teherszállításra, illetve annak vegyes megoldására akár kiépítetlen, füves repülőterekről is. Méghozzá szinte bármilyen meteorológiai és földrajzi körülmények közepette, azaz sivatagi vagy éppen nagy magasságban lévő repülőterekről is.

A fő különbség az az An–2-100-as és az eredeti An–2-es között, hogy a legutóbbi változatban nem az AS–62IR kilenc hengeres csillagmotor az erőforrás, hanem a szintén ukrán Motor Szics hajtóműgyár által tervezett és gyártott MC–14-es (MSz–14) légcsavaros gázturbina. Így az An–2-100-as üzemanyaga immár nem repülő benzin, hanem a jóval olcsóbb kerozin, aminek köszönhetően jelentős mértékben csökkent a típus üzemeltetési költsége. Emellett a korábbi AV–2-es hagyományos állítható szögű légcsavar helyett a reverzálható AV–17-es légcsavar került a gép orrára. További előnye még az új An–2-100-asnak, hogy az üres súlya 200 kg-mal könnyebb, mint a hagyományos An–2-esé. Az új típusváltozat a “Henrih Ongirszii” nevet kapta az Antonov gyártól. Ongirszkii (1939–2012) a tervező iroda főkonstruktőr-helyettese volt és nevéhez fűződnek azok a fejlesztések, amelyek az An–2-es modernizációjához, illetve az An–3-as típus megszületéséhez kapcsolódtak.

A két berepülőpilóta a sikeres világrekord repülést követően

Fotó: Anotonov