2017 július 22

RSS Facebook

2017. április 19. szerda, 10:25

Gyorsítja a Szuhoj a SuperJet100-asok átadását Kiemelt

Értékelés:
(0 értékelés)

Gyorsítja az orosz United Aircraft repülőgép gyártó konzorciumba tartozó Szuhoj repülőgépgyár az általa tervezett és gyártott SuperJet 100-as regionális utasszállító repülőgépek gyártási és átadási üzemét. A terv az, hogy 2016-hoz hasonlóan idén már kétszer annyi SSJ100-ast adnak át az orosz megrendelőiknek, mint amennyit 2014-ben szállítottak le.

Az átadási idő ilyen mértékű lecsökkentését az által kívánja a Szuhoj gyár elérni, hogy felgyorsítja az elkészült gépek utasterének a belső kialakítását, a légitársaság színeire történő festés időtartamát, az átadásra váró elkészült példányok berepülési programját, illetve az átadás-átvételhez szükséges adminisztrációs feladatok végrehajtását.

2014-ben még hatvanhat napot vett igénybe ez a folyamat, amelyet 2015-re már ötvenkettőre csökkentettek. 2016-ban pedig már csak huszonnyolc napra volt szükség, ahhoz, hogy egy SSJ100-ast átadhassanak a megrendelőjének.


A végszerelés és az átadási folyamat idejének a csökkentését a Szuhojnál végzett felmérést követő gyártás racionalizálási folyamat eredményeként tudta a cég elérni. Ennek megfelelően történik immár a gépek festése és a kabinbelső végső kialakítása a gyár uljanovszki részlegében, míg az elkészült gépek berepülése és átadása a Moszkva mellett Zsukovszkij repülőtéren zajlik.

Idén márciusban ünnepelhette meg a gyár, hogy elkészült a SuperJet100-as századik példánya, amelyek közül jelenleg már 93 példány repül kereskedelmi forgalomban, illetve a többi vagy a gyár saját teszt példánya, valamint további átadásra váró elkészült példányok.

Jelenleg az orosz nemzeti légitársaság, az Aeroflot az SSJ100-as legnagyobb felhasználója, mivel a flottájában 30 ilyen gép repül. A második legtöbb SuperJet a mexikói Interjetnél található. A közép-amerikai fuvarozónak 22 darab SSJ100-as repül a flottájában. Az írországi CityJet – amely a típus első európai üzemeltetője – három SSJ100-ast használ jelenleg. De ezek mellett az orosz állam is működteti a típust különböző konfigurációkban kormányzati repülésekre. Illetve a Thai Királyi Légierő is rendelt a típus VIP szállító változatából a közelmúltban. Az SSJ100LR, azaz Long Range változatának az orosz Gasprom olajcég a legnagyobb felhasználója, tíz hosszú távot repülő SSJ100-asa van a flottájában. Rajtuk kívül még a Yakutia, Yamal és az IrAero rendelkezik még SuperJet100-as repülőgépekkel.

A típus forgalomba állása óta az SSJ100-asok több, mint 180 ezer repülést hajtottak végre 270 ezer óránál is többet töltve a levegőben.


Fotó: United Aircraft