2017 június 28

RSS Facebook

2017. április 20. csütörtök, 13:07

Már csúcssebességgel gurul a kínai C919-es Kiemelt

Értékelés:
(0 értékelés)

Április 16-án végrehajtotta az első nagy sebességű földi gurulópróbáját az új C919-es kínai utasszállító repülőgép tesztpéldánya. Ezzel még egy lépéssel közelebb került a gépet gyártó COMAC a gép berepüléséhez.

A nagy sebességű gurulás a gyár sanghai gyári repülőterének a futópályáján zajlott, amely során a gép megközelítette a 230-260 km/órás maximális gurulósebességet és a cél az, hogy az orrfutó el is emelkedessen a betonról a felszállást imitálva. Ez a mostani állomás annak a berepülés előtti tesztsorozatnak a része, amely még tavaly december 28-án kezdődött el. Azóta végrehajtották a gépen az összes földi rendszer-tesztet, a kis- és közepes sebességű gurulásokat, most pedig az egyik legizgalmasabb feladatot, a maximális sebességű gurulópróbák kezdődtek el.

A nagy sebességű tesztek várhatóan egy hetet vesznek majd igénybe a gyár szakemberei számára, ha nem találnak semmilyen komolyabb, a berepülési programot hátráltató műszaki problémát.



A tesztsorozat során egyre nagyobb és nagyobb sebességre gyorsítanak fel a pilóták egészen addig, amíg el nem érik a maximális felszállósebességet. A teszteket többször is megismétlik, hogy mindig azonosak lesznek-e a gurulópróba eredményei, illetve leellenőriznek minden műszaki körülményt azt megelőzően, hogy kiadnák az engedélyt a szűzfelszállásra.

A Boeing B 787-es és az Airbus A350-es új típusok esetén összesen kevesebb, mint tíz nagysebességű gurulópróbára volt szükség a berepülési program során.

Az új két hajtóműves, egyfolyosós COMAC C919-es kínai utasszállító repülőgép 168 utas szállítás lesz alkalmas közepes távon. A kínai gyártó a jelenleg piacvezető amerikai B 737-es és az európai A320-as gépcsaládok versenytársának szánja a C919-est.

Tavaly év végéig összesen 570 megrendelés érkezett a gépre több, mint 20 légitársaságtól elsősorban Kínából és Ázsiából. Az új gép bevezető légitársasága a China Eastern lesz, amelyen kívül rendelt még a típusból az Air China, a China Southern, a Hainan Airlines, a Sichuan Airlines és a Joy Airlines is.

A tervek szerint 2017 második negyedévében lesz majd a C919-es szűzfelszállása.

A nagy sebességű gurulásról készült videó az alábbi linken tekinthető meg:

https://www.youtube.com/C919

Fotó: COMAC