2017 november 24

RSS Facebook

2017. május 04. csütörtök, 11:30

Bemutatták Kínában az L–15 Falcon legújabb változatát Kiemelt

Értékelés:
(0 értékelés)

Május elsején bemutatta a kínai Hongdu Aviation Industry Corporation az L–15 Falcon könnyű két üléses sugárhajtású harci gép légi támogató változatát, az L–15B-t. Ezt az új típust az L–15 LIFT-ből (Lead In Fighter Trainer) fejlesztette tovább a Hongdu, amely az állami tulajdonú AVIC repülőgépgyár nancsangi részlege. Az új L–15B-t egyaránt használja majd a kínai néphadsereg légi ereje és haditengerészete, mint légi támogató repülőgépet.

A gépbe egy ukrán Ivcsenko-Progress AI–222K-25F utánégetős sugárhajtómű van beépítve, amelynek segítségével az L–15B Falcon képes akár az 1,4 machos hangsebesség feletti csúcssebességre. Az AVIC tájékoztatása szerint a gép maximális felszállósújya 11,6 tonna, hatótávolsága 2600 km. Ennek a típusváltozatnak az orrában helyezték el azt a multifunkciós passzív radart, amelynek a hatótávolsága 75 km és képes egyszerre több légi, földi vagy tengeri cél bemérésére és követésére.


Szintén jól látható különbség az L–15B orr részén elhelyezett barát-idegen azonosító rendszernek az antennája, amelyet az amerikai F–16-os és F/A–18-as harci gépekhez hasonlóan helyeztek el a kínaiak. Illetve jól beazonosítható még a függőleges stabilizátoron a besugárzás jelző antennája is. Emellett a fegyverzet függesztésére alkalmas pilonok számát is megnövelte a nancsangi gyár ezen a változaton. Míg az eredeti Falconon összesen hét pilont alakítottak ki, addig az L–15B-n immár kilenc ilyen fix pont található. A maximálisan függeszthető fegyverzet súlya 3,5 tonna. Ez együttesen lehet például két PL–12-es látótávolságon túli radar vezérlésű légiharc rakéta, több LT–2-es lézer vezérlésű bomba, illetve a középső pilonon egy gépágyú konténer.

Fotó: Kínai média