Április 16-án átvette az Iran Air az első négy ATR–72-600-as turbólégcsavaros repülőgépét az európai gyártótól. A toulouse-i székhelyű repülőgépgyártól összesen 20 darab ATR–72-est rendeltek az irániak azt követően, hogy 2016-ban feloldották a perzsa állam elleni gazdasági embargót. Az Iran Air a 20 fix merendelésén kívül további 20 ATR-72-esre is adott le opciós megrendelést. A turbopropokat 2018-ig kell az európai gyártónak leszállítania a megrendelőnek.
Irán teljesen megújítja a nemzeti légitársaságának a flottáját azt követően, hogy az atom-programjával kapcsolatban sikerült megállapodást kötnie a nemzetközi közösséggel, aminek az eredményeként Európa és az Egyesült Államok is feloldotta az ázsiai ország ellen a több évtizede tartó gazdasági embargót. Ennek eredményeként vásárolhattak be az irániak a tavalyi év során új utasszálló repülőgépekből.
Az európai Airbus gyár azonnal lecsapott a lehetőségre és el is adott az Iran Airnek 46 darab A320-as családba tartozó egyfolyosós gépet, 38 darab A330-200-as és 16 darab A350-900-as szélestörzsű repülőgépet. Ezek közül két A321-est már át is vehettek az irániak, illetve az első A330-200-as is megérkezett már a flottájukba.
Sokáig az amerikia Boeing sem tétlenkedett az eladással és az Airbushoz hasonlóan komoly üzletet kötött az iráni állammal. Összesen 50 darab B 737-8 MAX egyfolyosós gépet adott el az Iran Airnek, illetve 15 darab B 777-300ER-t és 50 darab B 777-9-es hosszú távú repülőgépet. Az előzeres tervek szerint az első amerikai B 777-300ER 2018-ban érkezhetett volna meg Teheránba, de ez év áprilisában már úgy nyilatkozott az egyik iráni miniszter, hogy akár már most, májusban leszállíthatja a Boeing az első "Triple sevent", mivel azt egyes híresztelések szerint nem kívánja átvenni az eredeti tulajdonosa, az anyagi gondokkal kűzdő Turkish Airlines. A hírt az amerikai gyártó egyelőre nem erősítette meg.
Az egyik, már átadott A321-es
Egy példány már az A330-200-asok közül is repül az Iran Air színeiben
Nem kizárt, hogy májusban már egy B 777-300ER-is kap az Iran Air az eredeti megrendelő Turkish Airlines helyett
Fotó: Airbus, Boeing