2017 július 21

RSS Facebook

2017. május 18. csütörtök, 09:58

Megkapta az orosz Superjet 100-as új B100-as változata az EASA típusjogosítását Kiemelt

Értékelés:
(0 értékelés)

Megkapta az európai repülésbiztonsági szervezet (EASA) típusjogosítását az orosz Szuhoj repülőgépgyár Superjet100-as típusának a modernizált B100-as változata. Ennek az új típusváltozatnak az egyik fő újdonsága az, hogy megnővelték a gépet magasba emelő PowerJet SaM–146-os sugárhajtóművek tolóerejét. Az új erőforrások 8050 kg-os tolóerejűek, így az új SSJ100-B100-as standard atmoszférikus körülmények közepette normál terheléssel képes 2961 km-es távolságra elrepülni 50 tonnás maximális felszállósúllyal, méghozzá 10 százalékkal rövidebb futópályát igénybe véve a felszálláshoz. Ugyanez az új és erősebb SaM–146-os erőforrás került az SSJ100LR (long range) változatára is.





Ez az új típusjogosítás lehetővé teszi a gyártó orosz Szuhoj repülőgépgyár számára, hogy még szélesebb piacon értékesítse a Superjet100-as B100-as típusváltozatát, ugyanis számos nyugati diszkont légitársaság számára fontos, hogy olyan városokba is repüljön, ahol a repülőtéri futópálya hossza kisebb a megszokottnál. Emellett az új Superjet 100-as kiválóan alkalmas magasan fekvő repülőterekről való üzemelésre is az erősebb hajtóművének köszönhetően például számos dél-amerikai államban, így Boliviában is, ahol vannak olyan repülőterek, amelyek 3000 méteres magasságban fekszenek.

A PowerJet SaM–146-os gázturbina a moszkvai MAKSZ kiállításon

Fotó: United Aircraft, PowerJet