2024 március 19

RSS Facebook

2018. február 20. kedd, 17:28

Átvette a Qatar az első A350-1000-es repülőgépét Kiemelt

Értékelés:
(2 értékelés)

Február 20-án nemzetközi sajtótájékoztató keretében vette át a dohai székhelyű Qatar Airways az Airbus gyár legújabb A350-1000-es széles törzsű repülőgépét, amelynek az öböl-menti fuvarozó a bevezető légitársasága. Az Aeromagazin is meghívást kapott az eseményre, amelyen nagyon sok új és érdekes információ hangzott el a világ jelenlegi legmodernebb hosszú távú repülőgépéről.

Az ünnepségen meg is csodálhattuk az új gépet belülről, amelynek a business osztályán az új Qsuite berendezést is megtekinthettük. Ez egy teljesen új prémium szolgáltatás a Qatar Airways üzleti utasai számára és lehetőséget ad arra, hogy akár négyen is együtt utazhassanak, mint egy külön a számukra fenntartott kabint használva. Illetve lehetőség van arra, hogy kétszemélyes ággyá alakítsák a suit egymás melletti üléseit, így akár együtt is aludhatnak a fedélzeten a házaspárok, szerelmesek.



De nem csak a business osztály kényelme egyedül álló, hanem a turista osztályé is, amelyen 18 inch szélesek az ülések és elegendő távolság van a sorok között is ahhoz, hogy bárki kényelmesen elférjen a 3 x 3 üléses elrendezésű kabinban. Az új A350-1000-es fedélzetén van jelenleg a leggyorsabb adatátviteli sebességű wi-fi és internet is, amely mellett számos más szórakoztató elektronikai újdonság található még a gépen.

Ami az új A350-1000-es műszaki paramétereit illeti, e tekintetben is vannak világra szóló újdonságok az A350XWB legújabb tagjának a tekintetében. Többek között a Rolls–Royce WXB970-es hajtómű, amelyen a típusszámából adódóan kiderül, hogy 97000 font a tolóereje. Ez jelenleg a világon a legerősebb gázturbina, amelyet széles törzsű repülőgépeken alkalmaznak. Ugyanakkor a gép fogyasztása 25 százalékkal alacsonyabb, mint a jelenleg forgalomban lévő hasonló kategóriájú gépeké. Vagyis kimondható, hogy utaslétszámra lebontva az A350-1000-es annyit fogyaszt, mint egy kisebb méretű családi autó, ami igazán elismerésre méltó teljesítmény.

A gépen egyébként összesen több, mint 372 utas képes szállítani a fedélzetén, ami 44-gyel több, mint az eredeti A350-900-as változat befogadó képessége. Ezt úgy érte el az Airbus, hogy 7 méterrel meghosszabbították a gép eredeti törzs méretét. A szárny aerodinamikai kialakításán is sokat módosítottak, például olyan előre kiereszthető orrsegédszárnyakat építettek be, amely révén csökkenteni lehetett a gép leszállásnál használatos megközelítési sebességét. Illetve a szárny féklapjait nem csak a fel- és leszállás során használják, hanem arra is alkalmasak, hogy utazósebességen és utazómagasságon a gép terhelésének megfelelő ideális szárnyprofilt alkalmazzanak, amely jelentősen javítja a gép aerodinamikai tulajdonságait. A nagyobb önsúly miatt pedig három tengelyes, hat futóműves zsámolyokat alkalmaznak a főfutók esetében.

Elől járóban egyelőre ennyit az új Airbus A350-1000-esről, amelynek az átadásáról, illetve a gép további paramétereiről a március elsjén megjelenő Aeromagazin újságban lehet még többet olvasni.

Balról Fabrice Brégier, az Airbus vezérigazgatója, Akbar Al-Baker, a Qatar Airways elnök-vezérigazgatója és Chris Cholerton az RR elnöke

Fotó: Airbus, Aeromagazin