Az etióp közlekedési miniszter vasárnapi bejelentése szerint hasonlóság mutatkozik a tavaly októberi indonéz Lion Air B 737 MAX-8-as és a március 10-én lezuhant etióp B 737 MAX-8-as halálos balesetei között. Ezt a Párizsba eljuttatott etióp repülőgép fekete dobozainak az elsődleges kiértékelése alapján mondta el Dagmawit Moges, etióp közlekedési miniszter.
A közlekedési miniszter bejelentése szerint a fedélzeti adatrögzítő és pilótafülke hangrögzítő berendezés is olyan állapotban maradt meg, amely alapján lehetőség lesz minden, a balesethez köthető adat letöltésére a berendezésekből.
A világon jelenleg mindenhol felfüggesztették a B 737 MAX-8-as és -9-es repülőgépek működtetését mindaddig, ameddig nem derül ki megnyugtatóan, hogy mi is okozhatta a Lion Air 610-es járatának és az Ethiopain légitársaság Nairobiba tartó gépének a balesetét.
A Lion Air baleset elsődleges vizsgálatai eddig azt derítették ki, hogy a gép pilótái a felszállást követően nem tudták kikapcsolni a gép MCAS rendszerét, amely automatikusan előre bólintja a repülőgép orrát, ha olyan adatokat kap az állásszög jeladótól, amely átesés veszélyét feltételezi.
A Boeing a bejelentés kapcsán megerősítette, hogy a kivizsgálás során mindenben együttműködnek a hatóságokkal, amivel párhuzamosan tovább folytatják az MCAS rendszer szoftwerének a frissítését, illetve az ehhez kapcsolódó tréningek felülvizsgálatát és módosítását a megfelelő használat érdekében.
Fotó: Boeing