2024 március 29

RSS Facebook

2011. október 13. csütörtök, 12:51

Eclipse, made in Poland

Értékelés:
(0 értékelés)


A 64. Las Vegas-i NBAA (National Business Aviation Association) kiállítás és vásáron bejelentette az amerikai Eclipse Aerospace, hogy piacra dobja új, Eclipse 550-es ultra könnyű üzleti gépét. A gép külsőre ugyanolyan lesz, mint a korábbi very light jet változat, az Eclipse 500-as volt.








A gyár az eddig használt hajtóművön sem változtatott, így a jövőben két darab Pratt & Whitney PW610F gázturbina adja a szükésges tolóerőt a gép számára. Az új 550-es viszont a külsején kívül szinte mindenben megújul, modern integrált avionikát és fedélzeti elektronikát kap, amely minden olyan eszközt és berendezést magában foglal, ami nélkülözhetetlen napjaink üzeleti repülőgépeinek az irányításához. Ilyenek többek között a TAWS, TCAS, ADS-B, berendezések, színes időjárás radar, rádió magasságmérő, kettőzött FMS, és iPad csatlakozási lehetőség. Ugyanakkor az Eclipse lesz az első olyan ultra könnyű üzleti jet az iaprágban, amelynél megrendelhető lesz az automatikus teljestímény (auto throttles) fukció, azaz a nagy utasszállító gépekhez hasonlóan a gép sebességét is egy automatika vezérli majd a különböző üzemmódokban.


Mint azt Mason Holland, a cég vezérigazgatója elmondta, az új Eclipse 550-es megjelenését nagyon várják a típus jelenlegi használói és mindazok, akik ebben a kategóriában keresnek új üzeleti jetet a maguk számára. Az új gáp ára 2,695 millió dollár lesz, és 375 csomós sebességével képes lesz 1125 mérföldes távolságra, azaz több mint 2000 kilométerre elrepülni mintegy 350 kg hasznos teherrel. A gép nagy előnye pedig éppen az a vetélytársaival szemben, hogy a közel azonos üzemeltetési paraméterek mellett mindössze 236 liter kerozint fogyaszt utazás közben óránként.


Arról februárban már az Aeromagazin is beszámolt, hogy idén januárban a Sikorsky Aircraft Co. is tulajdonrészt szerzett az Eclipse Aerospaceben, hogy közreműködésével még seikeresebbé tegye az ultra könnyű jetek marketingjét és alkatrész ellátását. Az együttműködés következő fázisaként a tervek szerint a Sikorsky lengyelországi leányvállalatánál, a PZL Mielecznél készül majd a gép szárnya és törzse, de a végszerelés továbbra is marad Albuquerque-ben, ahol megnövelik a gyár kapacitását, hogy felkészülhessenek az új Eclipse 550-esek gyártására.

Fotó: Eclipse Aerospace