2017 szeptember 23

RSS Facebook

2011. november 24. csütörtök, 17:50

Az első Cat.IIIA leszállás a SuperJet 100-assal

Értékelés:
(0 értékelés)

November 23-án végrehajtotta az orosz gyármányú Szuhoj SuperJet 100-as az első két teljesen automatikus Cat.IIIA leszállását a Moszkva melletti Zsukovszkij kísérleti repülőtéren. Az MSN95004-es számú SSJ100-as a két megközelítés és leszállás során más-más leszállási konfigurációban repült. A gépet az orosz repülőgépgyár (SCAC) két tesztpilótája, Alekszander Jabloncev főpilóta és Vadim Sirokik berepülőpilóta vezette.

A tesztrepülésnek az volt a célja, hogy tovább folytassák az új SSJ100-as típus fejlesztési programját, lehetővé téve a légitársaságok számára, hogy a jövőben olyan SuperJetet is rendelhessenek, amelyik alkalmas a Cat.IIIA-s megközelítés és leszállás végrehajtására. A Cat.IIIA kategória lényege, hogy olyan időjárási minimumnál lehet alkalmazni, amikor a vízszintes látástávolság kisebb mint 200 méter (700 feet) és függőleges látás pedig 30 méter (100 feet). Ilyen esetben a Cat.IIIA-ra alkalmas repülőgép "full auto landing-et" hajt végre, vagyis a pilóták csak felügyelik a leszállást, azt a gép számítógépe végzi automatikusan. Ilyen időjárási minimum esetében ugyanis az emberi reakcióidő nem elég gyors ahhoz, hogy egy körülbelül 200-220 km/h-s sebességgel vakon a kifutópályához közeledő repülőgépet biztonságosan letegyen a betonra miután azt 30 méteren belül meglátta. A teljesen automatikus leszállásnál egyébként a földet érést követően a gép a fékezést is teljesen automatikusan végzi a pályán. http://www.youtube.com

Fotó: SCAC