2024 április 25

RSS Facebook

2012. január 25. szerda, 10:53

Összeállt az S-97 RAIDER új generációs helikopter gyártó csapata Kiemelt

Értékelés:
(1 értékelés)

Harmincöt cég vesz részt a Sikorsky Aircraft Corporation új generációs S-97 RAIDER helikopternek a tervezésében és az első két prototípusnak a legyártásában, jelentette be a napokban a világ első számú helikopter gyártó vállalata. A Sikorsky és a társult vállalkozások által finanszírozott fejlesztés célja, hogy elkészítsék az X2-es kísérleti helikopter sikerét követően azt az új fajta koaxiláis rotoros, tolólégcsavaros forgószárnyast, amelyik bemutatja, hogy miként alkalmazhatják az új technológia előnyeit a fegyveres erők.

A tervek szerint 2014-ben szállhat majd fel első ízben az új generációs helikopter, amely – hasonlóan az X2-eshez – minden paraméterben felülmúlja a jelenlegi forgószárnyasokat. Többek között sebességben, ami az egyik leglényegesebb szempont a helikopterek tekintetében. Az X2-es 2010 szeptemberében átlépte a 450 km/h-s álomhatárt, amely eddig megközelíthetetlen volt a helikopterek számára. A Sikorsky helikoptergyár az S-97 RAIDER megépítésével azt szeretné demonstrálni, hogy az X2-es által elért technológiai eredmények mutatják meg a jövő katonai helikoptereinek az irányvonalát, s ennek lesz az első példánya az S-97 RAIDER.

A connecticuti gyár a fejlesztés költségeinek a 75 százalékát fedezi, a maradék 25 százalékot pedig a partnerek osztják meg egymás között. Az S-97 RAIDER az X2-eshez hasonlóan egy egyhajtóműves koaxrotoros, tolólégcsavaros jármű lesz, amelynek utazósebessége mintegy 400 km/h, csúcssebessége pedig több mint 450 km/h lesz. A gépet könnyű taktikai helikopternek szánja a Sikorsky, amely megfelel az amerikai hadsereg könnyű felfegyverzett felderítő helikopter-program elvárásainak. A US Army ugyanis ennek a programnak a keretében kívánja lecserélni a jelenleg hadrendben lévő OH–58D Kiowa Warrior forgószárnyasokat.

A maximum 5000 kg súlyú RAIDER a tervek szerint mind a sebesség mind pedig a magasság kekintetében kétszeresét nyújtja majd teljesítményben napjaink hasonló kategóriájú helikoptereihez képest. A gépet két fős személyzet vezeti, akiken kívül további hat katonát szállíthat még az S-97-es a fedélzetén.

Fotó: Sikorsky