2017 július 27

RSS Facebook

2012. február 08. szerda, 17:25

Minden A380-as szuperjumbót át kell vizsgálni a repedések miatt Kiemelt

Értékelés:
(0 értékelés)

Február 8-án úgy határozott az Európai Repülésbiztonsági Szervezet (EASA), hogy minden forgalomban lévő A380-as szuperjumbót át kell vizsgálni a szárnyak merevítőbordáinál talált repedései miatt, vagyis nem csak azt a húsz gépet, amelyekre vonatkozóan korábban már elrendelte az európai repülésbiztonsági szervezet az inspekciót. Mint arról az Aeromagazin is beszámolt az A380-as típus egyes példányainál kétféle repedést is felfedeztek a szakemberek a szárnyak merevítő bordáinak az ellenőrzése kapcsán.

Akkor úgy nyilatkozott az európai gyártó, hogy ezek nem veszélyeztetik a gépek biztoságát, ezért a felfedezett repedések ellenére a típus eddig átadott példányai továbrra is biztonságosan üzemeltethetőek. Ám januárban ennek ellenére úgy határozott az EASA, hogy húsz korábbi szériából való gépet – tíz szingapúrit, hét emirátusit, egy Air France és két gyári A380-ast meg kell vizsgálni a repedések miatt.



Ma viszont úgy döntött az európai repülésbiztonsági szervezet, hogy valamennyi, azaz mintegy hetven darab forgalomban lévő szuperjumbót górcső alá kell vonni, és ellenőrizni kell a repedéseket a szárnyak merebítő bordáinál. Az új direktíva szerint azokat a gépeket, amelyeknek ezidáig kevesebb mint 1216 fel- és leszállásuk van az 1300. ciklusig kell ellenőizni, amelyek pedig már túl vannak ezen a számon, de még nem érték el az 1384 ciklust azokat hat héten belül kell átvizsgálni. Amely gépek pedig még ennél is többet repültek, azokat három héten belül kell leellenőrizni.

Az EASA emellett azt is meghatározta, hogy az esetleges újabb repedések felfedezése esetén azok javítását is meg kell oldani azonnal, ha szükséges.

Fotó: AIRBUS