2024 április 26

RSS Facebook

2012. február 27. hétfő, 09:44

Március végén indul az Air France nyári menetrendje

Értékelés:
(0 értékelés)


Az Air France - KLM csoport nyári menetrendje (2012. március 25. – október 28.-ig)

Tekintettel a gazdasági környezetből eredő bizonytalanságokat, az Air France-KLM csoport 2012-es nyári menetrendjében kínált férőhely-kilométer növekedése 0,6-ra csökken. Ebből 0,8% a hosszútávú, -0,2% a középtávú, nem francia vidéki városból induló járatokon valósul meg. Marseille-i, Toulouse-i és nizzai bázisainak létrehozásával – ahol az Air France operatív költségei jelentősen csökkennek – a   csoport középtávolságú járatain +3,0%-os kínálat-növekedés valósul meg, ezzel a csoport kínálata, mindent egybevéve összesen +1,4%-kal növekedik.






Az Air France nyári menetrendje (2012. március 25. – 2012 október 28.)

. Stabil kínálat, + 0,1% növekedés a hosszú-távú,  +0,2% növekedés a középtávú járatokon (a francia vidéki városokból induló járatokat nem számítva)

. Wuhan – az ötödik kínai célállomás megnyitása

. A vidéki régiókból egyszerre támadó és egyszerre a keresletre reagáló stratégia

Nyári menetrendjében az Air France a különböző piaci változásokat figyelembe véve stabil kínálattal* áll elő, a vidéki bázisokat nem számítva a 2011-es nyári menetrendhez képest +0,1%-kal, azokat beleértve +1,7%-kal növeli kínálatát.


A hosszú távú járat-hálózat tekintetében az Air France +0,1%-kal növeli kínálatát*, és főleg Dél-Amerikára (+9,7%), Ázsiára (+6,3%) és Afrikára (+4,9%) koncentrál. Ezzel párhuzamosan Észak-Afrikába (-6,5%), Közel- és Távol-Keletre (-17,5%), a karibi és indiai-óceáni térségbe (-2,2%) csökkenti járatait.

Kínában az Air France április 11-én új járatot indít. A wuhani járatnyitással a társaság immár öt kínai célállomásra üzemeltet járatot. Az új desztinációra hetente 3-szor repülünk Boeing 777-200-as repülőgéppel.

Az Air France ezen kívül, május 28-ától további napi egy járatot üzemeltet Los Angeles felé A380-as repülőgéppel, és ugyanezt a típusú óriásgépet veti be Tokió felé, napi szinten.  Továbbá Airbus A380**-sal repül Sanghajba, heti három alkalommal.

Az észak-amerikai közös üzemeltetésről szóló megállapodásai keretében, Seattle felé a jövőben a Delta légitársaság repül, a New York – Newark felé való járatüzemeltetés pedig nyár elejétől megszűnik.

A 2011-ben politikai válsággal vagy természeti csapással sújtott célállomások tekintetében (Japán, Egyiptom, Tunézia, Elefántcsontpart) az Air France újraszabja kínálatát, hogy azt hozzáigazítsa az e desztinációkkal kapcsolatban felmerülő kereslethez.

Afrikában az Air France a gaboni Port-Gentil** felé járatot kíván nyitni, és átveszi az eddig KLM által üzemeltett abujai** járatot (Nigéria). A Társaság tovább növeli kínálatát Abidjan, Lomé, Malabo ás N’Djamena felé. E két utóbbi célállomáson heti három Airbus A330 repülőgépet állít be a naponta közlekedő Airbus A319 Dedicate helyett.

A középtávú járat-hálózat tekintetében a kínált stabil növekedést mutat: +0,2% a vidéki bázisok figyelembevétele nélkül, +6,5% a marseille-i, toulouse-i és nizzai állomásokat is beleértve.

Összesen 23 úgy célállomást kínálunk ebből a három városból:

. Marseille-i indulással immár Barcelona, Berlin, Hamburg, Marrakech és  Velence is elérhető azon 12 célállomás mellett, amelyekbe már 2011. októberétől indítunk közvetlen járatokat.

. Toulouse-i indulással a következő 14 új célállomásra indítunk járatokat 2012. április 1.-étől:
Athén, Berlin, Casablanca, Hamburg, Isztambul, Malaga, Málta, Marrakech, Nápoly, Prága, Tunisz, Sevilla, Velence és Bécs.

. Nizzai indulással 2012. április 3-ától  4 új célállomást kínálunk: Athént, Nápolyt, Tel Avivot és Velencét.

A párizsi Charles de Gaulle és Orly repülőterekről indított nizzai és toulouse-i járatok számát megnöveljük.


*férőhely-kilométerben kifejezve

** a repülési jogok megszerzése esetén



A hossztávú járatok menetrendje (+0,1%)


A hosszú-távú repülőgép-flotta


A túlnyomó részt turisztikai célállomások tekintetében egységesebb kínálat kialakítása végett az Air France 12 új Boeing B777-300-es repülőgépén az Alizé-üléseket kicseréli Premium Voyageur ülésekre. Ezek a repülőgépek aztán a világ bármely turisztikai célállomása fele bevethetők, desztinációtól függetlenül.

2012 nyár végén az Air France 7 db Boeing 747-400-as repülőgépének mindegyikén már új generációs business osztály kerül kialakításra, a turista osztályon pedig bevezetik az egyéni video-lejátszókat.

Flottájának ésszerűsítése jegyében az Air France folytatja az összesen 247 (turista osztályon 170) üléses B777-200-as repülőgépeinek lecserélését, az új 309 (turista osztályon 250) üléses változatra. Ezzel az ilyen új konfigurációval rendelkező repülőgépeinek száma immár 14 darabra emelkedik.


Az Észak-Amerika felé közös üzemeltetésű járat kapacitások csökkentése

Az Észak Amerika felé partnereivel, a KLM-mel, Alitalia-val, Delta-val közösen üzemeltetett járatait az Air France jelentősen csökkenti. (-6,5%).

Az Air France felfüggeszti a Seattle-be történő járatüzemeltetést (amit a Delta vesz át), majd nyár elejétől beszünteti a newarki, szeptember 3-ától pedig az orlando-i járatait. Ezzel párhuzamosan az Air France csökkenti üléseinek számát a miami és torontói járatain, a járatsűrűségének fenntartása mellett.

Az Air France továbbá A380-as repülőgépet üzemeltet Los Angeles felé: heti 7 járatot teljesít A380-sal és 8-at B777-200-sel, a tavaly nyári heti 20, B777-200 és B777-300 repülőgépekkel biztosított járat helyett.

A Társaság tevékenységét az erős növekedésnek indult ázsiai és dél-amerikai régiók felé koncentrálja, és kínálatát folyamatosan a 2011-ben politikai vagy földrajzi válság által sújtott területeken jelentkező kereslet függvényében alakítja.

Dél-Amerikában a kínálat erős növekedésnek indult (+9,7%).

Az Air France egy újabb járatot indít hetente Santiago de Chili-be, B777-200-es repülőgéppel, így oda immár naponta megy járat.

Rio de Janeiro felé az éjszakai járatot megújult business és turistaosztállyal rendelkező B747-es repülőgéppel üzemeltetjük.

Ázsiában az Air France +6,3%-kal növeli kínálatát.

A Társaság megnyitotta ötödik kínai célállomását Wuhanban (ahova heti 3 járatot üzemeltet B777-200-es repülőgéppel.)

A Peking és Párizs-CDG közötti éjszakai járat bevezetésével az Air France tovább fejleszti menetrendjének a minőségét a kínai fővárosból és oda vissza.

Az Air France megerősíti továbbá a Sanghajba történő járatüzemeltetését, azzal, hogy heti 14 járatából hármat A380*-as repülőgépekkel üzemeltet.

Szingapúr fele a Társaság heti további három járatot üzemeltet B777-200-ös repülőgéppel a napi egy B777-300-sal bonyolított járat mellett.

Japánba a Vállalat a visszaállítja a  Tokyo-Narita-ba a válsághelyzet előtti fennálló menetrendet (azaz napi egy A380-ast állít be a szintén naponta üzemeltetett B777-300 mellé).

A Társaság ellenben csökkenti kínálatát Hong Kongba (heti 12 járat) csakúgy, mint Delhi, Bangalore és Bombay felé (mindegyik városba 6 járat). Bangkok fele módosul a járatüzemelés, azzal, hogy a gép útközben nem száll le Phnom Penh-ben (amit immár Ho Chi Minhi leszállással kínálunk), és azzal, hogy heti 7 járatot  B777-200-sal és 3 járatot B777-300-sel üzemeltetünk.


Afrikában az Air France kínálatát  +4,9%-kal növeli.

A Társaság járatot kíván nyitni Port-Gentil* fele, és átvenné az eddig a KLM által üzemeltetett abuja*-i járatot, napi egy gép indításával, Port-Harcourt-ban történő leszállással.

Csakúgy, mint télen, az Air France folytatja az  Abidjanba való napi szintű járatüzemeltetést, és tovább növeli kínáltat Lomé felé azzal, hogy a tavaly nyári heti 4 járat helyett immár 5-öt indít.

* a repülési jogok megszerzése esetén


2012. április közepétől az Air France jelentősen növeli kínálatát Malabo és N’Djamena fele, azzal, hogy napi egy A319-es Dedicate gépe helyett heti három A330-as gépet üzemeltet.

Ezzel párhuzamosan az Air France Kairó felé a kereslet csökkenésének folyományaként kisebb gépet (A330) állít be, míg Duala felé a keresletnek szintén jobban megfelelő (A340)-es gépet indít.


Közel és Távol-Keleten az Air France jelentősen visszaveszi kínálatát (-17,5%).

Az Abu Dhabi felé üzemeltett járatának felfüggesztése mellett az Air France megváltoztatja a Damaszkusz felé történő járat-üzemeltetését, azzal hogy heti 5 közvetlen járat helyett immár Amman-i leszállással heti 4 járatot indít.

Járatcsökkenés a karibi és indiai-óceáni térségben


A karibi és indiai-óceáni térségben az Air France -2,2%-kal csökkenti kapacitását.

A társaság módosítja Mauritius és Havanna felé való járatüzemeltetését azzal, hogy  az eddigi B747-esek helyett B777-300-as gépeket indít. Havannából az Air France kivon egy járatot (így heti 7 helyett 6 járatot üzemeltet.)

A Társaság továbbá megszünteti az Air Seychelles-lel közösen üzemeltett Mahe-i járatát, tekintetve, hogy az Air Seychelle kiveszi menetrendjéből a Párizs-CDG-i célállomását.

Ezzel szemben, a 2011/2012-es Pointe-à-Pitre és Fort-de-France felé megvalósított téli menetrendjével összhangban, az Air France továbbra is indít heti egy járatot Roissy – Charles de Gaulle gyűjtő-elosztó repülőteréről, az Orly-ról induló gépei mellett, csatlakozási lehetőséget kínálva ezzel több mint 40 európai célállomás felé.


Stabil középtávú kínálat a vidéki légi-bázisok figyelmen kívül hagyásával


Nemzetközi kínálat (a vidéki légi-bázisok nélkül) (-1,6%)


A tavaly nyári ajánlathoz képest az Air France stabil, kiegyensúlyozott kínálattal jelentkezik a középtávú-járatüzemeltetés tekintetében

A Párizs-Charles de Gaulle repülőtérről kiindulva, az Air France eggyel több járatot indít hetente Tuniszba (napi 4 járat).

A Társaság ellenben felfüggeszti lipcsei (napi két járat) és oviedoi (napi 3 járat)  járatait.

Az Air France kivon továbbá napi egy járatot Vigo (napi 2 járat), Stockholm
(napi 3 járat), Athén (napi 5 járat) és London (napi 7 járat) felé.

Ezen kívül fenntartjuk a 2011/2012 telén Milánó felé való új járatüzemeltetési rendszert, melynek keretében az összes Air France által üzemeltetett járat a Linate repülőtérre irányul.


A francia vidéki városokból történő járatüzemeltetés tekintetében az Air France felfüggeszti a  Lyon-Hamburg, Lyon-Birmingham, Clermont-Ferrand-Amszterdam és Bordeaux-Liszabon felé közlekedő járatait.

A Társaság ezen kívül kivon napi egy járatot a Bordeaux-Barcelona útvonalról, amelyen a jövőben napi egy járat üzemel.



A francia belföldi kínálat (a vidéki légi-bázisok nélkül)  (+3,2%)


Párizs-Orly repülőtérről kiindulva, az Air France megerősíti az ún. «navette» (kb. „légibusz”) járatainak a sűrűségét Toulouse (napi 26 helyett  27 járat) és Nizza (napi 19 helyett 21 járat) üzemeltetésével. Ezzel párhozamosan csökkenti  Mulhouse-ba tartó járatainak számát (napi 6 helyett 5 járat).


Párizs-Charles de Gaulle repülőtérről kiindulva, az Air France egy újabb járatot indít Nizza és Toulouse felé (így napi 7-7 járat közlekedik mindkét városba).


A francia vidéki városok között üzemeltetett járatai tekintetében az Air France napi egy járattal kevesebbet indít a Nantes-Clermont Ferrand (napi 1 járat), Bordeaux-Strasbourg (napi 2 járat), Bordeaux-Lille (napi 3 járat), és a Bordeaux-Nantes (napi 2 járat) útvonalakon.



A francia vidéki városokban egyszerre folytatunk támadó és a keresletre reagáló stratégiát

A francia vidéki légi-bázisok menetrendje


Az Air France 2012. nyári menetrendjének legfőbb újdonsága, a középtávú járatok tekintetében a  marseille-i, toulouse-i és nizzai légi-bázisok kialakítása. Üzemeltetési költségeinek jelentős csökkenésével az Air France soha nem látott kínálattal áll elő ezen három nagyvárosból indulva.


Marseille

2012 nyarán az Air France néhány kiigazítást végez marseille-i bázisáról indított járatainak tekintetében:


5 új célállomás felé indít járatot: Barcelonába (heti 2 járat), Berlinbe
(heti 2 járat), Hamburgba (heti 4 járat), Marrakechbe (heti 3 járat) és Velencébe (heti 5 járat).

Az Air France megerősíti továbbá Prágai jelenlétét, azzal, hogy egy járattal többet indít hetente (heti 3 járat).

Ezzel párhuzamosan megszűnik Eindhoveni járata, míg a Düsseldorf fele nagyobb lesz a járatsűrűség.  (heti 3 helyett 7 járat üzemel).


Belföldi járathálózatának tekintetében, a Társaság több járatot indít Biarritzba (heti 3 járat) és Nantes-ba (heti 24 járat), míg Mulhouse irányuló járatinak számát kicsit karcsúsítja (heti 6 járat).


Toulouse

2012 nyarán új légi-bázisának megteremtésével az Air France 14 új célállomás fele indít járatot Toulouse-ból: Athénbe (heti 4 járat), Berlinbe (heti 4 járat), Casablancába
(heti 3 járat),  Hamburgba (heti 5 járat), Isztambulba (heti 3 járat), Malagába (heti 3 járat), Máltába (heti 2 járat), Marrakech-be (heti 2 járat), Nápolyba (heti 2 járat), Prágába (heti 5 járat), Tuniszba (heti 4 járat), Sevillába (heti 4 járat), Velencébe (heti 3 járat), és Bécsbe (heti 4 járat).


Nizza

2012 nyarán Nizzából a Társaság 4 új célállomás fele nyit járatot: Athénbe (heti 3 járat), Nápolyba (heti 2 járat), Tel Avivba (heti 3 járat) és Velencébe (heti 3 járat).


Kép és szöveg: Air France