2024 március 28

RSS Facebook

2012. március 12. hétfő, 10:21

20 darab Q400-ast rendelt az Eurolot

Értékelés:
(0 értékelés)

Nyolc plusz tizenkét darab Bombardier Q400 NextGen repülőgépet rendelt a varsói székhelyű Eurolot légitársaság. A vásárlás értéke 246 millió dollár. Abban az esetben, ha az Eurolot a tizenkét opciós gépet is átveszi, az üzlet teljes értéke 625 millió amerikai dollár lesz. Az Eurolot légitársaság 1997. július 1-jén kezdte el a működését és jelenleg 14 repülőgépet üzemeltet belföldi és nemzetközi útvonalain. A mostani beszerzés célja, hogy modernizálják a flottájukat, illetve bővítsék az útvonalhálózatukat.

Az utóbbi három évben tizenkilenc új légitársaság választotta a regionális útvonalaihoz a Q400-as és Q400 NextGen repülőgépeket, amelyek közül az Eurolot az első lengyel légitársaság. Ennek köszönhetően összesen immár több mint negyven légitársaság flottájában repülnek a Q400-asok a hat kontinens harminc országában.

A 70-80 személyes Q400-as repülőgépeket előszeretettel alkalmazzák a légitársaságok a regionális útvonalaikon, mivel gyorsak, csendesek és üzemanyag takarékosak és minimális a károsanyag kibocsájtásuk. A Q400-asok 30-40 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint a régebbi típusú regionális sugárhajtású utasszállító repülőgépek és szintén 30-40 százalékkal kevesebb a károsanyag kibocsájtásuk is. Emellett 15 decibellel halkabbak, mint az ICAO 4-es mellékletében meghatározott megengedett maximális zajterhelés.

Ugyanakkor a Q400-as repülőgépek működtetéséhez használható immár bioüzemanyag is. Az első ilyen kereskedelmi repülés 2011 novemberében zajlott, amelyet újabb hasonló felszállások követnek idén méghozzá más alternatív bioüzemanyaggal.

A mostani bejelentéssel együttesen ezidáig összesen 428 darab Q400-as és Q400 NextGen repülőgépet rendeltek a kanadai gyártótól, amelyből 2011 december 31-ig 389 darabot már le is szállított a Bombardier. A jelenleg több mint negyven légitársaságnál repülő Q400-asok ezidáig 177 milliónál is több utast szállítottak 3,5 milliónál is több fel-, és leszállást teljesítve 3,2 millió órát töltve a levegőben.

Fotó: Bombardier