2012. március 12. hétfő, 10:37

Legyen vége a kereskedelmi háborúnak

Értékelés:
(0 értékelés)


Az Airbus és nyolc iparági partnere erre kéri a francia, a német, a brit és a spanyol kormányt

Az Airbus, az Air Berlin, az Air France, a British Airways, az Iberia, a Lufthansa, az MTU Aero Engines, a Safran és a Virgin Atlantic vezetői közös levelet intéztek David Cameron brit, Francois Fillon francia, Angela Merkel német és Mariano Rayon spanyol kormányfőhöz. Ebben a levélben arra kérik a négy európai politikust: hassanak oda, hogy az Európai Unió állítsa le az egyre súlyosabb következményekkel járó gazdasági konfliktust, amely az európai emissziókereskedelmi rendszer (ETS) kapcsán egyre élesebben szembeállítja az Uniót Kínával és más országokkal.

A kilenc iparági vezető felhívta a politikusok figyelmét: az ETS miatt kilátásba helyezett ellenlépések súlyos következményekkel járhatnak az európai repülőgép-iparra.






Számos Európán kívüli állam fenyegeti jelenleg az uniós légitársaságokat különleges adók kivetésével, és végső soron interkontinentális járatengedélyeik felfüggesztésével. Kína emellett kilátásba helyezte, hogy lemondja mintegy 12 milliárd dollár értékű megrendelését, amelyet korábban az Airbus által gyártott repülőgépekre adott. Ha ezt a fenyegetést beváltanák, az európai gyártó mintegy ezer munkahelyet lenne kénytelen megszüntetni a saját üzemeiben, s további legalább ezer magasan képzett szakember is munkanélkülivé válna az Airbus uniós beszállítóinál.

A kilenc európai repülőgép-ipari vezető sürgeti, hogy a jelenlegi kereskedelmi konfliktusokat az Európa Tanács és a nemzeti kormányok igyekezzenek tárgyalásokon feloldani, hiszen a jelenlegi gazdasági helyzetben egy kiélezett kereskedelmi konfliktus rendkívül veszélyes lehet. „Ésszerű kompromisszumot kell találni, mielőtt túl késő lesz” – írták.

Ugyanakkor leszögezték azt is, hogy nem az emissziócsökkentés ellen szólalnak fel, de szerintük ezt a kérdést globálisan kell megoldani az olyan létező nemzetközi repülésügyi szervezetek, mint az ICAO bevonásával.

Az aláírók: Tom Enders (Airbus), Hartmut Mehdorn (Air Berlin), Alexandre de Juniac (Air France), Keith Williams (British Airways), Antonio Vazquez (Iberia), Christoph Franz (Lufthansa), Egon W. Behle (MTU Aero Engines), Jean-Paul Herteman (Safran), Steve Ridgway (Virgin Atlantic).


vissza a tetejére