2024 április 19

RSS Facebook

2012. március 12. hétfő, 12:59

Új berendezés az üzleti osztályon

Értékelés:
(0 értékelés)



Az 1,98 méter hosszú ágy maximális kényelmet nyújt az alváshoz  / Az új ülés az utasok közreműködésével készült / A Lufthansa 3 milliárd euróból fejleszti új fedélzeti termékét

A Lufthansa üzleti osztályának új ülése 1,98 méter hosszú vízszintes fekvőfelülettel rendelkezik. Az ülés egyetlen gombnyomással kényelmes ággyá alakítható. Egyszerű állíthatóságának, több tároló rekeszének és továbbfejlesztett szórakoztató rendszerének köszönhetően mind vízszintes ágypozícióban, mind pedig függőleges háttámlájú vagy döntött ülés formájában kivételes kényelmet kínál. Az utasok néhány hét múlva, az új Lufthansa Jumbo, a Boeing 747-8 üzembe állításakor élvezhetik majd először az üzleti osztály új kabinjának jellemzőit.





„Az új üzleti osztályt utasaink szoros közreműködésével alakítottuk ki, hogy olyan terméket kínálhassunk számukra, amely maradéktalanul összhangban áll kívánságaikkal és elvárásaikkal” – jelentette ki Jens Bischof, a Lufthansa German Airlines igazgatósági tagja. 2007-ben a Lufthansa felmérést végzett több mint 500 törzsutasa körében az üzleti osztály üléseivel szemben támasztott preferenciák és elvárások megismerése céljából. A felmérés eredményeiből kiindulva a légitársaság továbblépett a fejlesztés következő szakaszába, és több koncepciót is kidolgozott ismert ergonómiai szakemberek, tervezők és ülésgyártók segítségével. A cég 2010-ben egy nyolchetes kísérleti projektet bonyolított le a Frankfurt-New York-Frankfurt útvonalon. Összesen 1349 utas és speciális tesztszemélyzet értékelte a prototípust az LH 400 és LH401 járatokon kényelem, kezelhetőség és műszaki stabilitás szempontjából.

A folyamat során kifejlesztett ülés a legkifinomultabb igényeknek is megfelel az ülés és az alvás kényelme szempontjából. „A vízszintes fekvőfelület kiemelt elvárás volt utasaink részéről. Minden téren ezt állítottuk a középpontba. Ezenkívül sok olyan részletet is továbbfejlesztettünk, amelyek együtt szintén hozzájárulnak a maximális kényelemhez” – magyarázza Jens Bischof. Ilyen például az ergonómiailag továbbfejlesztett párnázat, ami ülő és vízszintes testhelyzetben is magas szintű kényelmet kínál és a leengedhető kartámasz, ami nagyobb helyet biztosít a váll számára fekvő helyzetben. Mindegyik ülő és vízszintes pozíció egyedileg, folyamatosan állítható anélkül, hogy ehhez az utasnak fel kellene állnia. Ezenkívül minden utas nagyobb felületen helyezheti el személyes tárgyait és több tároló rekeszt vehet igénybe az ülésen.
Szintén új jellemző a „V” alakú, innovatív üléselrendezés. Az üléselrendezés révén a légitársaság gyakorlatilag meg tudta duplázni a szomszédos ülések között vállmagasságban mért távolságot, ami a jövőben nagyobb személyes teret biztosít az üzleti osztály utasainak.

Az üzleti osztály új ülése fontos elem a Lufthansa eddigi történetének legnagyobb fedélzetitermék fejlesztési programjában. A légitársaság a következő néhány évben mintegy 3 milliárd eurót fordít majd az utasok érdekeit szolgáló termékfejlesztésekre. Az üzleti osztály utasai számára az új ülés teszi teljessé az utazás élményét – amelyhez a dedikált check-in pult, a díjmentesen szállítható poggyász mennyiségének növelése, a gyorsított biztonsági ellenőrzés, a Lufthansa várótermeibe világszerte biztosított belépés, az elsőbbségi beszállás, a különleges fedélzeti menü és a repülőgép személyzete által nyújtott színvonalas kiszolgálás is hozzájárul. „Mindez jól mutatja, milyen kivételes élményt kínálunk az üzleti osztály utasainak az utazás minden pontján” – teszi hozzá Jens Bischof. A Lufthansa nagy távolságú járatokat kiszolgáló, több mint 100 tagú flottájának teljes felújítása várhatóan négy évig tart.

Kép és szöveg: Lufthansa