2017 november 19

RSS Facebook

2012. március 19. hétfő, 10:17

Újabb mérföldkő: Air France új járatelemzési protokollt vezet be

Értékelés:
(0 értékelés)


2012. február 24-én az Air France egy új járatelemzési protokollt léptetett életbe a pilóták legnagyobb szakszervezetével, az SNPL - AF ALPA-val karöltve. Az Air France volt az első légitársaság, ami prevenciós célból 1974-ben rendszeres járatelemzést vezetett be, s külső szakértők ajánlásával összhangban most továbbfejleszti az eljárásait.







Mi az a járatelemzési protokoll?

Minden egyes járat rögzít mintegy száz adatot (magasság, repülési útvonal, a repülőterekkel való kapcsolattartás stb.) Ezen adatok elemzésére létrehoztunk egy elemző osztályt, melynek célja, hogy feltárja azon alapvető fontosságú tényezőket, amelyek a napi 1 500 Air France járat üzemeltetésének  biztonságát hivatottak javítani.

Az elemzés folyományaként lehetővé válik az iparági legmagasabb szintet meghaladó repülésbiztonsági prevenciós stratégiák és javító intézkedések meghozatala.

Mik ennek az új protokollnak a legfőbb újdonságai?

Ezen új protokollnak a célja a Társaság reakcióképességének a javítása, a vizsgált járatüzemelési helyzetek kezeléséhez szükséges idő lerövidítésével.

Ennek keretében egy új repülésbiztonsági és prevenciós eszköz is bevezetésre került: létrehoztuk a „kapus” pilóta pozíciót. Az ő feladata a hajózószemélyzettel, a kapitánnyal és az első tiszttel való személyes kapcsolatfelvétel, az egyes járatüzemelési helyzetek megfelelő értelmezéséhez nélkülözhetetlen kiegészítő információk gyors beszerezése.

Ezen „kapusok” aztán minden egyes illetékes pilótának személyre szabott pedagógiai megoldást kínálnak, melynek keretében olyan eszközökkel, javaslatokkal, módszerekkel, gyakorlatokkal látják őt el, amelyek birtokában az mindennemű hasonló jellegű új helyzetre képes lesz megfelelően reagálni.

Társasági szinten kéthavonta összeül egy bizottság, a járatelemzések folyományaként operatív eljárások, berendezések, infrastruktúrák, a személyzet-képzés, repülőgép-karbantartási programok javítását célzó javaslatok nyújtása végett.

« Minden egyes pilótánk elfogadja most már, hogy munkaidejének 100%-ában figyeljük és ellenőrizzük őt. Ez az új protokoll a repülésbiztonsági eszközeink fő irányvonalát képezi. Lehetővé teszi az Air France számára, hogy továbbra is élen járjon a kompetenciák sorozatában, és azt, hogy a külső szakértők javaslatait is figyelembe vegyük» nyilatkozta Eric Schramm, az Air France Légi Operációs Vezérigazgatója.

Az Air France, három regionális leányvállalatával együtt napi 1 500 járatot üzemeltet Franciaországban, Európában és szerte a világon. Repülőgépflottája 387 üzemképes repülőgépet számlál. 2004 óta az Air France - KLM a vezető európai légitársaságok között foglal helyet. 2010-11-ben az Air France -  KLM összesen 71,3 millió utast szállított.

Fotó: Air France