2024 március 29

RSS Facebook

2012. április 04. szerda, 14:18

Túl az 500. tesztfelszálláson a Szuhoj Szu–35-ös vadászgépe Kiemelt

Értékelés:
(1 értékelés)

Április 4-én teljesítette a berepülési program 500. felszállását az orosz Szuhoj repülőgépgyár új 4++ generációs harci gépe, a Szu–35S. A gépet Szergej Bogdan ezredes, Oroszország Hőse repítette a magasba. Ugyanő volt az a pilóta, aki 2008 februárjában elsőként emelkedhetett a magasba a Szu–35-ös prototípusával. A berepülési program az orosz állami tesztsorozat keretében zajlik. A programhoz márciusban csatlakozott a negyedik elkészült sorozatban gyártott Szu–35S.

A Szu–35-1-es  és 2-es példány a korábbi berepülési programban vett részt, amelyek során a típus technikai paramétereit, vezethető képességét, rendszereit vizsgálták. Ezek során a Szu–35-ös minden tekintetben megfelelt az elvárásoknak. Tesztelték a gép stabilitását, a hajtóműveket különféle beállítások mellett és a navigációs rendszert.

A gép földközeli repülésben 1400 km/h-s sebességet ért el, míg 18 ezer méteres magasságban 2400 km/h volt a maximális sebessége. A fedélzeti lokátorának a hatótávolsága levegő-levegő üzemmódban több mint 400 km, ami lényegesen nagyobb, mint a jelenleg rendszerben lévő vadászgép változatoké. A fedélzeti optikai célzóberendezés pedig akár több célpont egyidejű követésére is alkalmas 80 km-nél is nagyobb távolságból. A következő fázisban a Szu–35-ös légiharc képességeit tesztelik majd.

Az eddigi berepülések mind bebizonyították, hogy a Szu–35/Szu–35S típus repülési paraméterei messze felülmúlják a jelenleg hadrendben lévő harci gépek képességeit. A különféle fedélzeti berendezéseknek köszönhetően pedig a gép és fegyverzete sokkal szélesebb alkalmazási lehetőséget tesz lehetővé, mint amit a mostani harci gépek tudnak. A gyár állítása szerint így a képességek tekintetében a Szu–35-ös minden szempontból megfelel a 4., illetve 4++ generációs harci gépeknek és egyenértékű a Rafale-lal, az Eurofigtherrel, illetve az F–15-ös, F–16-os, F–18-as modernizált változataival, valamint az F–35-ös és F–22-es haric gépekkel.

A Szu–35S típus széria repülőgépeit a Szuhoj gyár Gagarinról elnevezett Komsomolsk-on-Amur-i gyárában (KNAAPO) szerelik majd össze annak a 2009-ben kötött állami szerződésenek megfelelően, amelyben 48 darab Szu–35S-t rendelt az orosz légierő, s amit 2015-ig le kell szállítania a gyártónak.

Fotó: Szuhoj