2017 szeptember 23

RSS Facebook

2012. április 06. péntek, 09:06

Túl a 4000. repült órán a Rolls–Royce Trent 1000-es hajtóműve

Értékelés:
(0 értékelés)

Túljutott Japán legnagyobb légitársaságának az All Nippon Airwaysnek a vadonatúj B 787-es Dreamliner flottája a 4000. repült órán. A kompozitanyagból készült szélestörzsű repülőgépeket a Rolls–Royce által gyártott Trent 1000-es hajtóművekkel szerelték fel, amelyek a 4000 repült óra alatt 99,9 százalékos megbízhatósági mutatót értek el alig öt hónappal azt követően, hogy tavaly októberben forgalomba állt a világ első Dreamlinere. Ez azt jelenti, ezer járatból egy sem késett valamilyen műszaki probléma miatt.

Ez a mutató minden idők legjobbja – mondta az esemény kapcsán Peter Price az RR műszaki igazgatója. Az első Trent 1000-rel ellátott B 787-es 2009-ben emelkedett első ízben a levegőb majd pedig 2011 október 26-án állt forgalomba az ANA színeiben. A Trent 1000-es hajtóművet 2006-ban indították be legelőször és 2007 augusztusában kapta meg az Amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól (FAA) a légialkalmassági bizonyítványát. Az ETOPS (Extended Twin Engine Operations) azaz kéthajtóműves üzemelés jóváhagyását pedig 2011 májusában adta meg az FAA méghozzá 330 perces időtartamra. Azaz, a Trent 1000-es hajtóművekkel ellátott kétmotoros gépek akár 330 percnyi távolságra is eltávolodhatnak a legközelebbi leszállásra alkalmas repültértől, ugyanis a 330 perces ETOPS azt jeleni, hogy a gép 330 percig is képes egy hajtóművel biztonságosan repülni műszaki meghibásodás esetén. Az 5 és fél órás ETOPS révén az új B 787-es Dreamliner olyan új rövidebb útvonalakat is repülhet, amelyeket korábban nem lehetett két hajtómáves gépekkel végrehajtani. Ennek köszönhetően csökkent az üzemanyag fogyasztás és ezalátal a károsanyag kibocsájtás is. Így számos útvonal lerövidülhetett többek között a Csendes-óceáni járatoknál, illetve olyan újakat is lehetett indítani, amelyeket korábban csak négy hajtóműves típusokkal repülhettek a légitársaságok.

A jelenleg elérhető B 787-es hajtóművek közül a Trent 1000-es a legcsendesebb és legtakarékosabb a Dreamlineren és legutóbb megrendelt kilenc B 787-esből nyolcra ezt az erőforrást választották a megredelők. Ezidáig összesen huszonnégy légitársaság döntött a Trent 1000-es mellett, amikor B 787-est vásárolt.

Fotó: Rolls–Royce