2017 december 12

RSS Facebook

2012. szeptember 20. csütörtök, 15:41

Környezettudatos intézkedések az airberlinnél

Értékelés:
(0 értékelés)


Szeptember 17-én az airberlin tájékoztatta a nagyközönséget a fenntarthatóságra irányuló intézkedéseiről. Németország második legnagyobb légitársasága ökológiai szempontból éllovasnak számít. Fókuszában az „ökohatékony repülés” elnevezésű program áll, amelyért 2011-ben az airberlin elnyerte az ÖkoGlobe díjat a fenntartható mobilitásért. 3,5 liter/100 utaskilométerenkénti üzemanyag-fogyasztásával az airberlin első az európai légitársaságok között.













Lényegében három fő fenntarthatósági célkitűzést követünk: a fogyasztóvédelem és az ügyfélszolgálat szakértőivé szeretnénk válni, úttörők szeretnénk lenni a klíma- és a környezetvédelem területén és szeretnénk elősegíteni, valamint növelni a társadalmi összetartást az airberlin groupban és társaságunkban – magyarázta Hartmut Mehdorn, airberlin CEO a Berlin Tegel repülőtéren. Ökológiai területen már évekkel ezelőtt elindítottunk különböző, erőforrásokat kímélő és az ökohatékony repülést elősegítő programokat. Folyamatosan optimalizáljuk ezeket az intézkedéseket, így az airberlin most és a jövőben is éllovasnak számít a klíma- és a környezetvédelem területén – tette hozzá.

Az airberlin folyamatosan beruház a legújabb technológiákba és fiatal repülőgépflottájába. A légitársaság átlagosan csupán 5 éves flottája az egyik legfiatalabb, leghalkabb és leghatékonyabb egész Európában. A IATA-átlag világszerte majdnem 14 év, míg Európában 12 év. Az airberlin repülőgépei a legkorszerűbb technikával rendelkeznek, ezáltal biztonságosabbak és hatékonyabbak. Az airberlin az európai légitársaságok közül elsőként már 2001 óta használ szárnyfüleket a szárnyak végén a légörvények képződésének elkerülése és egyben az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében.

Az üzemanyag hatékony felhasználására irányuló program 44 különálló intézkedést tartalmaz. Az üzemanyag-megtakarítás nem a hajtóművek beindításával kezdődik; a program számos olyan területet érint, melyet a repülőgép felemelkedése előtt figyelembe kell venni. A repülés megtervezése, a tömeg csökkentése, a repülőgépek korszerűsítése éppúgy hatással vannak az üzemanyag-fogyasztásra, mint a repülés végrehajtása. 2012 nyarán például elindult a kimondottan az airberlin pilótái számára kialakított „fuel efficiency training”, melynek során a pilóták megtanulják, hogyan takaríthatnak meg kerozint, és ezzel hogyan csökkenthetik a károsanyag-kibocsátást bizonyos repülési módokkal és egyéb intézkedésekkel.

Nem arról van szó, hogy kevesebb kerozint kell tankolni, hanem arról, hogy hogyan lehet a tankban lévő kerozinból minél kevesebbet felhasználni. A könnyebb ülésekkel, zsúrkocsikkal és a könnyű tárolórekeszekkel, valamint a papírmentes pilótafülkékkel az airberlin jelentősen csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. A német légitársaságok közül elsőként az airberlin használ pl. műholdas irányítású, engedélyköteles, RNP-AR (Required Navigation Performance – Authorization Required) precíziós megközelítést leszálláskor Innsbruckban és Salzburgban.

Ezzel az airberlin pilótái leszálláskor is kanyarodhatnak, így nincsenek rákényszerülve az egyenes vonalú repülésre. A leszállásnak ez a módja hatékonyabban használja ki a légteret, így üzemanyagot takarít meg.

Az átfogó és az airberlin szakértői által kifejlesztett, hatékony üzemanyag-felhasználásra vonatkozó programmal az airberlin folyamatosan fejleszti a repüléssel kapcsolatos valamennyi eljárást, és szisztematikusan új lehetőségeket dolgoz ki. Az airberlin így tudja folyamatosan csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást. Az eredmény: csökkenő üzemanyag-költségek és javuló környezeti teljesítmény.

Turizmus Panoráma Bulletin