2017 szeptember 25

RSS Facebook

Polgári Repülés
Az Airbus és a kínai Tsinghua egyetem partneri kapcsolatot létesített, hogy felgyorsítsák a Kínában megtermelő alapanyagokból készülő alternatív repülőgép-üzemanyagok (biocarburants) termelését és értékesítését, mindenekelőtt a rendkívül gyorsan fejlődő kínai piacon.   A fenntarthatósági kutatásokat az Airbus csapata vezeti a Tsinghua Egyetem és nagy európai kutatóintézetek bevonásával. A második lépés majd a legalkalmasabbnak tűnő kínai alapanyagok meghatározása lesz. Az első eredményeket már az év vége előtt nyilvánosságra hoznák. Ilyen lehet például az egyébként (veszélyes) hulladékként kezelt használt étolaj felhasználása, a végleges döntést pedig még 2013 vége előtt meg akarják hozni. Jövőre tehát már olyan piaci szereplőket is találni szeretnének, amelyek az alternatív üzemanyagokat megfelelő (állandó) minőségben és mennyiségben képesek létrehozni és a repülőtereken árusítani. A projektben részt vevő két fél, az Airbus és az egyetem illetékesei is aláhúzták, hogy elsődleges céljuk a kisebb károsanyag-kibocsátás és ezzel a környezet védelme, az üvegházhatás…
Forgalomcsökkenést okozott a Malév-járatok februári kiesése a szarajevói nemzetközi repülőtéren.A boszniai főváros légikikötője hat százalékkal kevesebb utast jegyzett az idei év első hét hónapjában, mint tavaly ugyanebben az időszakban - olvasható az Oslobodjenje boszniai napilap internetes kiadásában. A repülőtér illetékesei szerint 2011-ben sikeres üzleti évet könyvelhettek el, közel hatszázezer légi utas fordult meg Szarajevóban. Az idei hatszázalékos visszaesést a Malév februárban bejelentett csődje és járatainak beszüntetése, a boszniai B&H Airlines járatritkítása és a légi személyszállítást általánosan sújtó nagy válság okozta, ami együttvéve tükröződik a szarajevói nemzetközi repülőtér teljes forgalmában is. Másfelől, mivel a Turkish Airlines heti szinten növelte járatainak számát, és a nyári idényben sok charterjárat is indult a vonzó idegenforgalmi úti célok felé, a szarajevói repülőtéren azt várják, hogy végül a 2012-es évet is kielégítő üzleti eredményekkel zárják.MTIFotó: http://www.sarajevo-airport.ba
Forró nyarat kaptunk a nyakunkba, így aztán nem véletlen, hogy benépesedtek a repülőterek is. Ám ahogy a legmelegebb évszak sok veszélyt hordoz a strandolóknak, a repülés szerelmeseit is felelőtlen lépésekre sarkallhatja az önfeledt szabadságvágy. Éppen ezért az NKH Légügyi Hivatalának munkatársai mindent megtesznek, hogy a repülés valóban szórakozá,s és ne tragédiák forrása legyen. A repülési főszezon küszöbén Ferkel Lászlót, a Légügyi Hivatal repülésbiztonsági osztályvezetőjét kérdeztük a balesetek megelőzésének lehetőségeiről és az azokat célzó hatósági lépésekről. – A hatóság ellenőrzései miként szolgálják a repülés biztonságát? – Az ellenőrzések voltaképpen három területre, a repülőterekre, a légi járművekre és a repülő személyzetekre terjednek ki. Természetesen a nyári időszakban kiemelten ellenőrizzük a különböző rendezvényeket, amelyek azért fontosak, mert ezek során a pilóták általában eltérnek az általános repülési szabályoktól. A repülőterek esetében az üzemben tartási engedélyeket, a le- és felszállóhelyek állapotát, illetve a kiegészítő berendezéseket…
Egy évvel az első felszállás előtt a pilótakabin már üzemképes Az Airbus sikeresen feszültség alá helyezte az első A350 XWB (gyártási szám: MSN1) pilótafülkéjét és annak berendezéseit. Az európai gyártó új összeszerelési filozófiája szerint ugyanis a gép részegységeit már teljesen felszerelt állapotban építik össze. Így az egyelőre még különálló orr-részben annak Toulouse-ba érkezése után csupán két héttel már sikeres üzempróbát tartottak. A pilótafülke feszültség alá helyezése fontos lépés a gép teljes üzemképessége felé vezető úton. Most tehát, egy évvel a gép első felszállása előtt, élesben lehetett már tesztelni a pilótafülke összes berendezésének működőképességét, ami az esetleges hibák korai felismerését is lehetővé teszi. (A tesztelés őszig folytatódik.) Ezután következik majd, valószínűleg az ősz végén, de még mindenképpen idén, az egész törzsszekció feszültség alá helyezése.Fotó: Airbus - P. Pigeyre
Indul az első menetrend szerinti járat hétfőn a lengyel főváros új repülőteréről; a Varsótól nem egészen 40 kilométerre fekvő Modlinba a Ryanair és a Wizzair is kiköltözik. Az új helyszínről a Wizzair július 18-án indítja járatait. A modlini repülőtér 24 órás rendszerben rövid és középtávú nemzetközi járatokat, továbbá belföldi járatokat is fogad. A külföldi légi forgalom három fő útiránya között Stockholm és Brüsszel mellett Budapest is szerepel. Lengyel sajtóértesülések szerint a fővárosi Chopin repülőtérről elsősorban "fapados" légitársaságok és a charter járatok költöztek át a kedvezőbb üzemeltetési költségek miatt. A közelgő megnyitó ellenére a repülőtér még nem fogadhat személyszállító repülőgépeket: a Polgári Légiközlekedési Hatóság (ULC) szerdán megadta a vonatkozó engedélyt, de Modlint még be kell jegyeztetni a repülőterek jegyzékébe is. A volt katonai repülőtér területén felépített terminál naponta 5 ezer utast fogadhat, és 2013-tól évente 2 millió légi utasra számít. A…
Az Airbus megkezdte az A320neo gyártását Az A320neo gyártása megkezdődött Toulouse-ban az első hajtóműpilon kiszabásával. Ez július 8-án történt az Airbus Saint-Eloi üzemében, ahol a hajtóművek pilonjait és gondoláit gyártják. A pilonok rögzítik a hajtóműveket a szárnyhoz. Ezek az alkatrészek nagyrészt megegyeznek a hagyományos A320-asokon lévőkkel, eltekintve attól, hogy anyagukban több titánt tartalmaznak, a struktúrájuk pedig az A380-as hajtóműpilonjaival mutat több hasonlóságot – nem beszélve az új „Aft-Pylon Fairing” koncepciótól, amely az A320neo család jellemzője lesz, s amely segít abban, hogy a repülőgép kevesebb üzemanyagot fogyasszon. Mint azt Tom Williams, az Airbus új gyártmányaiért felelős alelnöke elmondta, ez az első munkafolyamat jelzi a tervezési periódus végleges lezárását és a sorozatgyártás megkezdését. A rendkívül üzemanyag-takarékos A320neóra egyébként rekordmennyiségben érkeznek a megrendelések: a gép piacra dobása óta eltelt másfél év alatt mintegy 1400 fix megrendelést regisztráltak már, ami példa nélkülien gyors ütem…
Az NKH Légügyi Hivatala az elmúlt hetekben komoly lépést tett az egykori – ma még többségükben állást kereső – Malév-pilóták érdekében is azzal, hogy bevezette a Part-FCL rendszert. A folyamat nem volt egyszerű, ennek részleteiről is kérdeztem a Légügyi Hivatal szakszolgálati referensét, illetve az EASA nemzeti koordinátor asszisztensét, Tömböl Balázs Lászlót. – Miután a Légügyi Hivatal kijavította az EASA által korábban megállapított hiányosságokat, megnyílt az út a szakszolgálati engedélyek Part-FCL rendszerben való kiadása előtt. Mit jelent ez a gyakorlatban? – A Part-FCL bevezetését követően a tagállamoknak kétféle lehetőségük nyílik arra, hogy ilyen engedélyeket adjanak ki. Az egyik a meglévő engedélyek konvertálása, amelyet abban az esetben kell alkalmazniuk, ha az addigi engedélyek nem JAR-FCL szerintinek minősülnek, vagyis az EASA az adott tagállamot nem ajánlotta kölcsönös elfogadásra. A másik esetben, ha a tagállamot az EASA kölcsönös elfogadásra ajánlotta, akkor egyszerűen csak egy…
A Malaysia Airlines (MAS) első A380-asának mai, toulouse-i átadási ünnepségén fedezhette fel a közönség a légitársaság új színeit. A MAS első A380-asa a jövő héten teljesíti első kereskedelmi útját Kuala Lumpur és London Heathrow között. A légitársaság új színeit egyelőre csak a MAS új A380-asai hordják majd. Az első maláj A380-as egyébként Toulouse-ban kapta meg végső festését. A MAS összesen hat A380-ast rendelt, amelyeket háromosztályos elrendezésben 494 üléssel rendeztek be.Fotó: Airbus
Nemzetközi viszonylatban is új, példátlan feladat áll Magyarország előtt: hazánk távszolgáltatásként veszi át – várhatóan 2013 tavaszától – a polgári légiközlekedés előtt újból megnyitandó, Koszovó feletti magas légtér ellenőrzését és útvonal-irányítását. A magyar diplomácia, biztonságpolitika, Balkán-politika és európai integrációs politika komoly sikerének számít, hogy a HungaroControl Zrt. ellenőrzi majd a Koszovó feletti magas légteret. A tevékenység részleteit Németh Zsolt, a Külügyminisztérium parlamenti államtitkára, Fodor Lajos, a Honvédelmi Minisztérium közigazgatási államtitkára, dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára és Szepessy Kornél, a HungaroControl Zrt. vezérigazgatója ismertette az NFM-ben június 19-én, kedden délelőtt.Koszovó légtere – a Pristinába irányuló forgalomtól eltekintve – az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es számú, még 1999-ben elfogadott határozata értelmében nem vehető igénybe polgári légiközlekedés céljára. A NATO 2003 óta kereste a megfelelő technikai megoldást ez utóbbi engedélyezésére, és ezért érkezett megkeresés tavaly júliusban Magyarország, Olaszország,…
London-Luton az első, Debrecenből elérhető kedvező árú úticélA Wizz Air, Magyarország diszkont légitársasága ma ünnepelte a London-Luton – Debrecen útvonalának első induló járatát. A járat hetente háromszor,hétfőn, szerdán és pénteken közlekedik majd. A Wizz Air korábban már bejelentette, hogy 2012 telétől további kedvező árú járatokat indít majd Debrecenből Eindhoven, illetve Milánó-Malpensa között. Ezekre az útvonalakra 3590 forinttól* lehet jegyet foglalni.A Wizz Air debreceni járatindításának köszönhetően Kelet-Magyarország lakosai könnyen és megfizethető áron juthatnak el Londonba, Európa legfontosabb pénzügyi és turisztikai központjába. Ezen felül az útvonal várhatóan turistákat vonz majd Magyarország második legnagyobb városába, amely gyönyörű történelmi belvárosáról, termálfürdőjéről és a népszerű Virágkarneváljáról ismert. A Wizz Air tervei szerint a három debreceni útvonalon összesen körülbelül százezren utaznak majd az első évben, a járatok pedig száz munkahelyet teremtenek a városban.“Nagy örömünkre szolgál, hogy a debreceni régió fejlődésének e fontos mérföldkövét ünnepelhetjük. Több mint…
Az EasyJet alapítója, Sir Stelios Haji-Ioannou egy afrikai fapados légitársaság indítását tervezi a hónap végén.A tervek szerint a FastJet „újrafelfedezi a fapados modellt Afrika számára” és demokratizálni fogja a repülést 20 dollártól induló jegyáraival. A terv a hónap végén véglegesedik, amikor a Lonrho Aviation eladja Fly540 részlegét a Rubicon befektetési társaságnak 85,7 millió dollárért. A tranzakció keretében a Stelios-féle easyGroup Holdings 5%-os tulajdonosa lesz a Rubiconnak. A British Airways fapados leánya, a Go korábbi vezérigazgatója, Ed Winter, aki egyébként az EasyJet operatív vezérigazgatója, lesz a Rubicon vezére. Winter szerint Afrika repülési forradalom előtt áll: „miközben az USA-ban és az Egyesült Királyságban egy átlagember 1,5-2 légi utazást tesz évente, addig Afrikában ez az arány 0,03.”A fapados modell afrikai bevezetése azonban eltérő lesz, mint Európában. A fő különbség az internetelérésben van: míg Európában majdnem az összes fapafos repülőjegyet online adják el, addig…
A korábbinál jóval nagyobb aerodinamikai elemek jelenős üzemanyag-megtakarítást tesznek lehetővé az Egyesült Arab Emirátusok nemzeti légitársasága, az Etihad Airways június 6-án szerződést írt alá az Airbusszal 17 leendő A320-as gépe úgynevezett Sharkletekkel való felszereléséről, kifejezetten a várható üzemanyag-megtakarítás miatt. A mintegy két és fél méter magas szárnyvégi aerodinamikai fülek a régi, nyíl alakú, kisméretű szárnyvégi elemek helyére kerülnek, és elsősorban a hosszabb járatokon lesznek rendkívül hasznosak. Az első ilyen gépeket 2013 harmadik negyedévében veszi majd át az Etihad. Jelenleg az Etihad flottájában 50 utasszállító Airbus repül (17 A320-as és 33 A330/A340-es), valamint két teherszállító A330-200F. A légitársaság rendelésállománya további 43 Airbus gépet számlál, ideértve tíz A380-as óriásgépet is. A Sharkletek, amelyeket opcióként is lehet választani, mintegy 3,5 százalék üzemanyag-megtakarítást tesznek lehetővé, s nem mellesleg gépenként és évente mintegy 1000 tonnányi szén-dioxiddal kevesebb légszennyeződést okoznak.Fotó: Airbus
A közigazgatást sokszor próbálták már az emberek közelébe hozni, hiszen a hivatalos ügyek jogszabályok keretei közötti szakszerű kezelése éppen az ő érdeküket szolgálja, ám valamiféle ellentét mégis gyakorta jelentkezik ügyfél és hivatal között. Ezért is érdekesség a hazai közigazgatásban az NKH Légügyi Hivatala, amely a szolgáltató hivatal szlogent tűzte zászlajára.   Hogy miként is képzelik el e gondolat valóraváltását a gyakorlatban, arról Somogyi Gábort, a Légügyi Hivatal vezetőjének védelmi és kommunikációs referensét kérdeztük. – Az elmúlt hónapokban Győri Gyulától, az NKH légügyi elnökhelyettesétől többször hallottuk, hogy tavaly januártól megváltozott a hivatal szervezete és vele együtt a filozófiája. Kifejtené, hogy mit értenek ez alatt? – Az, hogy a Légügyi Hivatal az elmúlt év elején a feladatához és jogköréhez méltó rangot kapott a Nemzeti Közlekedési Hatóság szervezetében, szinte önmagában is paradigmaváltást hozott. Bármennyire is kiemelkedő jelentőségű feladat ugyanis a hazai légi közlekedés…
Tűzoltó vízsugaras köszöntés, retro-festésű CSA-Boeing 737-500-as, ajándék torta a betonon. Így ünnepelte a Budapest Airport és a CSA cseh légitársaság, hogy pontosan háromnegyed évszázaddal ezelőtt indult meg a rendszeres légiforgalom a magyar és a cseh főváros között. Pontosan 13.03 perc volt a helyi idő, amikor az évfordulós járat mintaszerű leszállással megérkezett a budapesti betonra. A CSA cseh légitársaság Boeing 737-500-as gépe a hatvanas-hetvenes éveket idéző régi festési minta szerint és az igazán retró „Ceskoslovenské Aerolinie” felirattal az oldalán gurult be a 2. Terminál előterére. A beton határán a Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatóság két vadonatúj, rikító sárga festésű Rosenbauer tűzoltókocsija köszöntötte az immár hagyományosnak számító vízsugaras diadalívvel.A 38-as állóhelyre beguruló Boeing fedélzetéről az utasok távozása után lejött a személyzet is egy csoportkép erejéig, no meg hogy átvegye Kam Jandutól, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatójától az erre az alkalomra rendelt különleges tortát. Az…
Az utasteret elárasztó füst miatt, csütörtökön megszakította útját a München-Velence viszonylaton közlekedő ATR 72-es gép.  Az Air Dolomiti társaság gépének landolásakor öt személy megsérült. A repülőtér forgalmában jelentős fennakadások voltak. Áprilisban 33 ember vesztette életét az oroszországi Tyumenyben egy ugyanilyen gép katasztrófájában. Percekkel a csütörtöki, kora délutáni felszállás után a Velencébe tartó repülőgép parancsnoka füstöt észlelt és visszafordult Münchenbe. Az ATR 72-es a leszálláskor oldalra lecsúszott a kifutó pályáról, majd attól 80 méterre állt meg. Az 58 utas és a négy fős személyzet közül – a hírek szerint – öten megsérültek. A Lufthansa szász százalékos tulajdonában levő Air Dolomiti társaság gépének utasait a helyszínre érkező tűzoltók menekítették ki az utastérből. A füstöt, az elsődleges jelentések műszaki meghibásodásnak tulajdonítják. Csütörtökön egyébként a müncheni repülőtéren  látogatói nyílt napon ünnepelték a 20 évvel ezelőtti eseményt, a München-Riem reptér bezárását, az új repülőtér megnyitását.…
Tavaly október óta a sokadik megnyitót halasztják el Berlinben, a német főváros Willy Brandtról elnevezett, új repülőterén. Ezúttal 2012. szeptemberre szól az illetékesek ígérete. A halasztás mostani oka: a tűzbiztonsági rendszerek tökéletlensége. Az elmúlt év október 30. napjára tervezett ünnepélyes megnyitó óta, csak egyetlen dolog biztos Berlinben: az, hogy a világ egyik legkorszerűbb repülőterének műszaki átadása német pontossággal késik. A dermesztő megfogalmazás egy némettől származik. Németországban nem szokás késni a nagyberuházások üzembe helyezésével. Látványos siker volt legutóbb a labdarúgó világbajnokság és tudnivaló, hogy a németek általában komolyan veszik a határidőket. A Willy Brandt nevét viselő nemzetközi repülőtér Schönefeld és Tegel forgalmát hivatott átvenni, ám a sokadik határidőt a légiforgalmi szakma és a nagyközönség is fenntartásokkal fogadja. A Der Spiegel meglepőnek nevezte a június 3-ra jelzett megnyitó lemondását. A bizonytalanságra és a kapkodásra mi se jellemzőbb, mint a német hetilap utalása…
Komoly előrelépés – Csatlakozunk Európa középmezőnyéhez A Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO), az ENSZ légi közlekedéssel foglalkozó szervezete 2012. március 26-a és 30-a között átfogó repülésbiztonsági ellenőrzést tartott Magyarországon. A műveletben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Nemzeti Közlekedési Hatóság mellett a Közlekedésbiztonsági Szervezet is érintett volt. Az egyhetes audit megnyitóján Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár és Urbán György, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnöke is részt vett. A szervezet küldöttségét az első napon köszöntő Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár kijelentette: Magyarország képes kiválóan együttműködni az iparágat irányító európai és nemzetközi szervezetekkel. A hazai szakemberek munkája nemcsak az auditok ideje alatt felel meg a szakszerűség, az ésszerűség és a jogszerűség kritériumainak, hanem a hétköznapokban is. – A közlekedést irányító tárca nevében megígérhetem, hogy Magyarország a jövőben is olyan partnere lesz az ICAO-nak, illetve a repülés biztonságának javításán fáradozó…
Indonéziában csütörtök hajnalban megtalálták a szerdán, bemutató repülés közben eltűnt Sukhoi SSJ-100-as repülőgép roncsait. A hírt az indonéz államfő jelentette be. A szerencsétlenségnek legalább 48 áldozata van. Az orosz gép szerdán tűnt el a radarok látóteréből egy hegyvidék térségében azt követően, hogy a pilóta engedélyt kért az irányítóktól a magasság csökkentésére. Az indonéz harci helikopterek kutató-mentő akciójáról Sergey Dolya orosz blogger folyamatosan tudósított a Twitteren és értesülései az aeromagazin.hu címoldalán folyamatosan olvashatók voltak. „A helikopterek legénysége pontosan meghatározta a Sukhoi roncsainak helyét a Salac-hegy oldalán” – írta Dolya. A blogger arról is tájékoztatást adott, hogy a részletek közlését az indonéz hatóságok szigorúan megtiltották addig, amíg a helyszínen a szakértők elsődleges tájékozódása, a lehetséges mentés nem történik meg. Azt az eddigi információkból is megállapították, hogy a roncsok  helyszíne a 06.42.61.3S 106 44 41 EE koordinátáknál van, 5200 láb magasságban. Az egyik…
Egy, a helyszínről twitteren tudósító, Sergey Dolya néven részleteket közvetítő orosz férfi arról számol be, hogy a szerdai harmadik repülésre azért nem ment el, mert a repülőtérről kellett fényképeznie a felszállást. Tudósítása itt követhető: http://www.livejournal.ru/themes/id/51253 A Sukhoj legutóbbi felszállásáról is látható felvétel. A beszámoló szerint a gép 30 perc utazási idő hosszabbításra kért engedélyt, azonban ennek már több mint három órája.A jakartai helyszíni tudósítás szerint az orosz gép üzemanyagkészlete 40 perccel ezelőtt elfogyhatott. A vészleszállást jelző adók eddig semmiféle jelet nem adtak, tehát van még remény. Van olyan híresztelés is, hogy a gépet talán erőszakkal keríthette valaki a hatalmába.Meruk J. Foto: Sergey Dolya 
Jakartában szerdán, bemutató repülés közben eltűnt a radarok képernyőjéről  egy orosz személyzettel és negyven utassal bemutató repülést tartó Superjet. Az SSJ-100-as ezt megelőzően kétszer fél órás bemutató repülésekre vitt magával utasokat. A gép felkutatására az indonéziai fővárosból öt helikoptert indítottak. Legutóbb tavaly decemberben Minszk környékén voltak futómű gondjai a piaci bevezetés alatt álló gépnek.Szuhoj Superjet jakartai repülése része annak a körutazásnak, amely során Mianmarban, Pakisztánban, Kazahsztánban, Laoszban, Vietnamban és Indiában mutatkozik be a szakmának és a nagyközönségnek. Az első jelentések szerint egy  hegyvidéki régió felett tűnt el a radarokról, közvetlenül az után, hogy az orosz pilóták az irányítóktól engedélyt kértek a magasság csökkentésére. Az idén márciusban az Aeroflotnál rendszerbe állított gépek egyike kénytelen volt Asztrahányba menet visszafordulni  Moszkvába, futómű meghibásodás miatt. A végzetes felszállás előtt készült képek a http://gallery.me.com/sdolya#102194 oldalon tekinthetőek meg. A a gép körberepülte a hegyet, majd hirtelen gyorsan süllyedt,…
A Budapest Airport ötéves bérleti szerződést kötött a Malév két leányvállalatával, amelyek tovább üzemelnek a budapesti repülőtéren. A Malév Ground Handling Zrt. és az Aeroplex of Central Europe Zrt. irodákat, hangárokat és egyéb létesítményeket bérel a Budapest Airporttól.A Liszt Ferenc repteret üzemeltető BA pénteki közleményében ismerteti: az Aeroplex of Central Europe Zrt. (ACE) jelentős repülőgép karbantartó és javítóbázist üzemeltet a Budapest Airport partnereként és egy sor repülőgép típus napi karbantartási igényeit elégíti ki. Ezen felül több típus teljes körű nagyjavítását (D-check) is végzik, például a világ repülésében legtöbbet használt Boeing 737-esét és az Airbus A 320-asét. Az elmúlt időszakban megrendelőik között volt például az Air Berlin, a Travel Service, a Norwegian Air Shuttle vagy a spanyol Air Europa. A Malév Ground Handling repülőtéri szolgáltatásokat nyújt a légitársaságoknak a check-intől és a poggyászfelvételtől kezdve a beszállításon át a légitársasági business-várók üzemeltetéséig…
Hévízi, sárvári, zalakarosi és balatoni szállodákba hozott vendégeket a Lufthansa idei első, Sármelléken szombaton landolt charterjárata, fedélzetén 95 utassal.A repülős hagyományoknak megfelelően tűzoltóautók vízsugara alatt gördült be a terminálépület elé szombaton kora délután az első, berlini köztes leszállással Hamburgból érkező chartergép. A Boeing 737-500-as gépen 95 német vendég érkezett a hévízi Mutsch Ungarn Reisen Kft. szerződésével mostantól november 10-ig üzemeltetett Lufthansa-járatok első gépével. A Hévíz-Balaton Airport néven újranyitott repülőtér a tulajdonos sármelléki és zalavári önkormányzatok területén, de március végétől a hévízi önkormányzat 100 százalékos tulajdonában lévő kft. üzemeltetésében működik. Papp Gábor (Fidesz-KDNP), Hévíz polgármestere az első járat érkezése alkalmából tartott sajtótájékoztatón elmondta: sok erőfeszítésre volt szükség ahhoz, hogy újból megnyithassák a repteret. A Mutsch Ungarn Reisen és a Lufthansa kooperációja adja az alapot a működéshez, a cél pedig az, hogy egy-két éven belül a Nyugat-Dunántúl repülőterévé váljon a sármelléki leszállóhely.…
Április 14-én több mint ötszáz alkalmazott és meghívott vendég jelenlétében a Seattle-ben lévő Boeing Field-i repülőtéren ünnepélyes keretek közepette átadta az amerikai Boeing repülőgépgyár a 4000. darab elkészült B 737 Next Generation egyfolyosós repülőgépét a guangzhoui székhelyű China Southern légitársaságnak. A rentoni gyárban készült gép várhatóan a jövő héten repül majd az új állomáshelyére a műszaki átvételt követően.A most átadott gép nem csak azért volt jubileumi, mert a 4000. darab elkészült Next Generation B 737-es, hanem azért is egyben, mert ez a példány a China Southern 75. darab B 737-ese. A kínai fuvarozó összesen 45 darab B 737-700/800NG-t rendelt a Boeingtól ezidáig. Ugyanakkor 450 gépes flottájával a Kínai Népköztársaság legnagyobb légi fuvarozója, s egyben a világ hatodik legnagyobb légitársasága. A most átadott gép egy B 737-700-as volt, amely két osztályos kivitelben 126 utas szállítására alkalmas. Az utaskabina az új Boeing…
4. oldal / 4