2024 március 19

RSS Facebook

MALÉV
Találkozó a Malév-csőd második évfordulóján Február első napján a kapunyitást 19 órára hirdette a meghívó, de már háromnegyed hét körül kisebb csoportosulás várakozott a körúti mulató bejárata előtt, dacolva a csípős idővel és az esernyőt kívánó égi áldással. A nyitásra már hosszú sorban lépkedtek az egymást ritkán látó, de a találkozásnak szívből örülő volt kollégák, jó barátok. Megint együtt lehetett a volt malévesek összetartozó sokasága. Odabenn minden hely megtelt, a bárpult környéke ugyanúgy, mint az állóhelyek és a táncparkett. A zsongásban mintha mindenki beszélt volna mindenkivel. Ölelések, kézfogások, puszik, csókok jelezték, hogy ez egy igazi maléves, nem túlzás, családi találkozó... A résztvevőkből áradt a szomorú kétkedés. A válaszok nélkül maradt kérdések sem maradtak el. Szinte mindenki a máig nem múló fájdalommal firtatta: vajon kinek, kiknek a nemtörődömsége, inkább bűne, hogy hagyták csődbe jutni a patinás vállalatot? Megjegyzem, az Orfeum, amely…
A Malév megszűnése miatt szabaddá vált, az EU-n kívüli korlátozott repülési jogokra két ajánlat érkezett eddig a Légügyi Hivatalhoz.A hatóság honlapja szerint a Magyarország-Izrael és a Magyarország-Ukrajna közötti repülési jogok megszerzésére érkezett egy-egy kérelem a hatósághoz. Az izraeli jogra még július 6-ig, az ukrajnaira pedig július 4-ig lehet további kérelmeket benyújtani. Az Európai Unión túli, kétoldalú repülési jogok megszerzése a Budapest Airportnak is jó hír lehet. A Liszt Ferenc-repteret üzemeltető cég vezérigazgatója, Jost Lammers ugyanis korábban a Malév repülési jogainak rendezetlenségét is azokhoz a körülményekhez sorolta, amelyek rontják a Budapest Airport régiós versenyhelyzetét. A repülési jogok kiosztásáig ugyanis néhány, az EU-n kívüli célállomásra nem indulhatnak járatok Budapestről. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium korábban az MTI kérdésére ismertette: a korlátozott légiközlekedési jogok kiosztását uniós rendelet és magyar kormányrendelet szabályozza. A szabályozás nyilvános eljárást ír elő, amelynek során bármely Magyarországon letelepedett európai uniós…
A nemrégiben alakult MALÉRT egyesület – a magyar repülés hagyományainak és eredményeinek őrzését is célul tűzte ki, s e célkitűzés szellemében nyílt napot rendez a Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban a MALÉV megalakításának 66. évfordulójára. Az emlékparkban március 30- án (pénteken) 15 órától - egy nappal a március 29-i pontos 66. évforduló után – hagyományos gulyáspartival, fröccsbusszal, de leginkább legendás repülő relikviákkal fogadják a közönséget. A gyerekek és felnőttek számára is érdekes, különleges attrakcióval is tarkított programra minden érdeklődőt várnak a szervezők. A belépés díjtalan!Fotó: Varga Zoltán
A Transzaero orosz légitársaság szeretné lízingelni a Malév által korábban használt repülőgépeket, értesült a Vedomosztyi orosz napilap.Az orosz légitársaság képviselője szerint hamarosan aláírhatják a megállapodást az ILFC-vel (International Lease Finance Corporation), a gépek bérbeadójával a szándéknyilatkozatot már aláírták. A lap által megkérdezett szakértők szerint az orosz légitársaság a piaci árnál olcsóbban juthat hozzá a repülőgépekhez, írja az Index. Oleg Pantyelejev, az Aviaporta elemzője szerint a terjeszkedő Transzaeronak nagy szerencséje lesz, ha a jó állapotban lévő Boeingeket vonzó áron megszerezheti, mert ezekre a repülőgépekre jelenleg nagy a kereslet. A Malév a február 3-i leállásakor 18 darab lízingelt Boeing 737-es gépet használt, ezek között voltak 737-600, 737-700 és 737-800 típusúak, emellett korábban volt két Boeing 767-ese és négy Bombardier Q400-asa. A Boeing 737-eseket a cég csődje után az írországi Shannon repterére szállították. Az első tervekben még az szerepelt, hogy a lízingbe adó…
Bár a Malév február 3-ai becsődölése után átvitt értelemben sötét fellegek ereszkedtek a Budapest Airport fölé, amikor én a ferihegyi egyes terminálon jártam, éppen sarkvidéki hideg idő, ám ragyogó napsütés fogadott. Még a kilátóterasz egyik részét is megnyitották a napfürdőzők (és a dohányosok) előtt. Mi azonban Hardy Mihállyal, a repülőtéri cég kommunikációs igazgatójával inkább az üvegablakok belső oldalán, a kis kávézóban ültünk le a pillanatnyi helyzetről beszélgetni.Ezekben a napokban a repülőtér a közvélemény érdeklődésének középpontjába került, s már idefelé, az autórádióban is hallgathattam vendéglátómat, amint valamelyik rádióállomásnak éppen az új járatnyitásokról beszélt. Mindez a fekete péntek után éppen egy héttel történt, tehát az események elég gyorsan követték egymást. Először éppen erről kérdeztem Hardyt, vagyis hogy talán nem is érhette őket olyan villámcsapásszerűen a Malév-járatok hirtelen leállítása, ha ilyen gyorsan voltak képesek reagálni a piac csaknem teljes átállására... – Már egy…
Csütörtök délután elhagyta a budapesti repülőteret az utolsó  Malév  flotta részét képező  repülőgép is.A HA-LQC lajstromjelű Bombardier Q400-as az elemelkedés után megtett egy iskolakört, és alacsony magasságon áthúzott a repülőtér fölött, majd Szlovákia felé elhagyta az ország légterét. A repülőt a norvégiai Torp-Sandefjordba repülte Leposa Attila és Leposa Edina, apa és lánya. Leposa Edina a közelkörzeti légiirányító csatornáján elköszönés után Horváth Charlie Nézz, nézz az ég felé című dalából énekelt egy részletet. Az utolsó gép szervizelésre várt, ezért csak most szállították el a Liszt Ferenc-repülőtérről. Fotó: Gábor Krisztián (ACE)
A mai nappal a Budapest Airport hivatalosan is bejelentette, hogy csoportos létszám leépítésbe kezd a Malév csődje miatt. Az elbocsátásokról a repülőtér üzemeltetője értesítette a munkaügyi központot és egyúttal konzultációt kezdeményezett a szakszervezetekkel és a munkavállalók képviselőivel. A Budapest Airport számára nem maradt más lehetőség a nemzeti légitársaság leállása után, mint hogy az üzemeltetési és vállalati struktúráját hozzáigazítsa a megváltozott helyzethez. A budapesti repülőtér azonnal elveszített 1,5 millió átszálló Malév-utast abból a 3,2 millióból, ami a nemzeti légitársaság teljes tavalyi forgalma volt Budapesten. Egészen mostanáig mindössze nagyjából évi 1 millió utas elszállítására ajánlottak fel a légitársaságok kapacitást a korábbi fő Malév útvonalakon, ezek jelentős része viszont a fapados szektorból érkezett. A repülőtér számára a Malév utasok elvesztésén felül további pénzügyi kiesést jelent a Malév által bérelt irodák, helyiségek, parkolók, valamint a budapesti javítóbázis kiesése. A kialakult helyzetben a Budapest Airport…
Az International Lease Finance Corporation (ILFC) lízingcég, melytől a Malév bérelte a Boeing 737 típusú repülőgépeit úgy döntött, hogy gazdasági szempontok miatt inkább szétbontja a 600-as altípusú Boeingeket, mintsem várna arra, hogy bérlőt talál rá.  Ennek értelmében kedden a Malév flottába tartozó Boeing 737-600-as típusú repülőgépeket átrepülték az Arizonában, Phoenix közelében található Goodyear Litchfield repülőtérre, ahol a későbbiekben megkezdik a repülőgépek szétbontását. A lízing cég a repülőgépek alkatrészeit értékesíteni kívánja. Az első gép kedden délelőtt indult el Shannonból. A HA-LOJ lajstromjelű Boeing 737-6Q8 típusú repülőgép az óceánt átrepülve megállt a Maine államban található Bangor repülőterén tankolás céljából, majd magyar idő szerint 16 órakor indult tovább Phoenix felé. Második gépként a HA-LOF lajstromjelű gép indult el ugyanezen az útvonalon.Magyar idő szerint délután három óra körül szállt fel a HA-LOE, majd nem sokkal később a HA-LOG. Egy óra múlva a HA-LOD, majd pedig…
A tulajdonostól függ, mi lesz a Malév leányvállalataival, amelyek közül a karbantartó Aeroplex megrendeléseinek csupán 17 százaléka származott az anyacégtől, így nyárig a hangárok teljes telítettséggel dolgoznának. Nemcsók Imre, a karbantartó cég ügyvezetője elmondta, hogy a bevételkiesést megérzi a társaság, de alapvetően más légitársaságoknak végeznek felújításokat. A karbantartó cég életképességét az is igazolja, hogy 2011-ben mindegy 400 millió forintos mérleg szerinti eredménnyel számol a vezetés. Az Aeroplexnél eddig 230 embernél rendeltek el állásidőt. Erre a Malév számára végzett speciális tevékenységek leállása miatt volt szükség. A Malév Air Tours jelentős átalakításon ment keresztül az elmúlt években, így a turisztikai ágazat globális nehézségei ellenére is nyereségesen zárta az elmúlt éveket, 2,5 milliárdos forgalom mellett. "Új üzleti tervet készítünk, mert a legrosszabb forgatókönyv szerint a forgalmunk akár 50 százalékát elveszíthetjük. A talpon maradásunk azonban kódolva van, így a tulajdonos döntésén múlik, hogy mi lesz az…
A megszűnt magyar légitársaság, a Malév utasai törzsutasszintjüket azonnal átvihetik az airberlin törzsutas programjába, a topbonusba. A Duna Club tagjai 2012. május 31-ig jelentkezhetnek a topbonus programba, így ők is élvezhetik Németország második legnagyobb törzsutas programjának előnyeit. 2012. február 6. óta az airberlin naponta indít járatokat Berlinből Budapestre kiváló Európán belüli csatlakozásokkal. A Duna Club programból a topbonus programba való átjelentkezéssel kapcsolatos információkat az érdeklődők az airberlin.com/dunaclub oldalon találják meg. A regisztrálást követő 14 napon belül a résztvevők postai úton megkapják a Duna Club szintjüknek megfelelő topbonus kártyát. A topbonus programnak jelenleg több mint 2,8 millió résztvevője van, akik exkluzív előnyökben részesülnek számos topbonus partnernél, pl. szállodákban, autóbérlés során, biztosítási szolgáltatások vagy folyóiratok esetében. Az összegyűjtött mérföldek ingyenes utazásokra, illetve airberlin Business Class Upgrade (üzleti osztályú felminősítés) céljára lehet beváltani. A légitársaság 2012. március 20-ára tervezett csatlakozása a oneworld® légiszövetséghez…
Az Airportal.hu információja szerint hamarosan visszaadásra kerülhetnek a lízingcégnek a Malév De Havilland Canada DHC-8-402Q (Dash 8 ) típusú repülőgépei is. A Malév 4 darab Q400-ast üzemeltetett, a HA-LQA/B/C és a Malév 65 éves évfordulós - retró - festését viselő, HA-LQD (képünkön) lajstromjelű gépeket.A HA-LQA és LQD lajstromjelű repülőgépek hamarosan távozhatnak Ferihegyről. Úgy tudjuk, hogy a gépek felkészítése már megkezdődött, azaz napokon belül várható a távozásuk.10:47 Update : Az LQA a repülési terv szerint MAH5700-as járatszámmal 10:05-kor indult volna. A személyzet megérkezett, a légijárművet hamarosan megtankolják, majd útjára indítják. Az LQD tervezett indulása 13:00, járata MAH5712 lesz. Az LQA esetében már bizonyos hogy késve indul, ez könnyen igaz lehet a másik gépre is.A HA-LOB érkezett annak idején elsőnek a seattle-i Boeing gyárból, mint a Malév első átvett Boeing 737NG repülőgépe. A "LóBéla" - ahogy Maléves körökben nevezik a gépet - feltehetően…
Gróf Miklós az Airportal.hu oldal szerkesztőjének írása, a Malév emlékére! " Megy a magnó? Igen ? Rendben, futó ki, lista leszállás előtt" - vezényelt Gurály Béla kapitány, miközben Söjtöry Zoli - akkor még csak első tiszt -  a jobb ülésben még jobban megmarkolta a szarvkormányt. "Folyamat elindult, három zöld, csap semleges, orrkerék kis szög..."  Alattunk pár száz méterrel  echte német lomboserdő suhant egyre gyorsabban, a Malév TU-154-ese egy-egy sötétebb termikes folt felett kissé megremegett, orra nyílegyenesen mutatott a pár kilométerre lévő frankfurti bal pálya felé.  "80 százalék" - kiabálta Söjtöry a fedélzeti mérnöknek, aki csavart  egy kissé a tekertyűkön. "65, 75.." . - süldő riporterként hihetetlenül élveztem a hangulatot, három ember remek együttműködését, a vezényszavakat, utasításokat, a száguldó eseményeket. Olyan volt, mintha egy elefánttal jártunk volna táncot négyesben, mintha egy megszelidített vadlovon lovagolnánk.  "Slingower if You l...k to ...it...."  hirtelen…
2007/október - Hatékonyan bővülő Malév a célLeonov Péter, az igazgatóság alelnöke szeptember 17-től vezérigazgatóként vezeti a magyar nemzeti légitársaságot. Az új vezérigazgató közel áll a légitársaság tulajdonosaihoz, ismeri a jelenlegi vezetés minden tagját, és körükben nagy a támogatottsága. Személyében látja a tulajdonos azt a határozottságot és integráló erőt, amely képes lehet a vállalat egészének mozgósítására, az átalakítási folyamat felgyorsítására. Lloyd Paxton személyes okok miatt váratlanul távozott a Malév vezérigazgatói székéből. A 64 éves, széles nemzetközi légiközlekedési tapasztalattal rendelkező brit szakember nagy lendülettel látott hozzá a légitársaság átalakításához, a vállalat anyagi helyzetének stabilizálásához. Erős nemzetközi tanácsadógárdával vette körül magát, segítségükkel és a vállalat 70 munkatársának közreműködésével elindította azt az úgynevezett Re MAke programot, amely célként a bevételek növelését, illetve a költségek csökkentését irányozza elő. Leonov Péter ezt a programot folytatni kívánja. Őt kérdeztük tehát a Malév jövőjéről, az elképzeléseiről, az előtte…
Drága Maléves Barátaim! A médiából már ismert volt. Vége! Azonban este 3/4 7 körül a reprádiót hallgatva - amikor bejelentkezett a Malév 5212-es járata a HA-LOU és Shannon felé vette az irányt - önkéntelenül elbőgtem magam. Másodszor repülőgép miatt így 66 évesen. Először 1994-ben, amikor örökre elrepült az Air Service Cessna Skymaster típusú HA-FAA lajstromjelű gépe. Eladták. 19 évig voltam a szerelője. A testvérem volt. Tudom mit jelent az amikor örökre elszáll egy repülőgép! Maximálisan Veletek érzek. Már nem éppen ifjú szerelőként, de valahol én is malévesnek tartom magam mind a mai napig, hiszen 1968-tól 1971-ig a Mayer, majd a Kása csoportban dolgoztam, mint büszke maléves repülőgép szerelő. Csodálatos éveket töltöttem Ferihegyen és a baráti köröm a mai napig ebből a körből van. Ott ragadt rám a becenevem is... A Malév nálam mindig zászlóshajó maradt, Örök szerelem! Amikor 1992-ben megalapítottuk a…
2007/ augusztus - Interjú a Malév igazgatóságának tagjával, az AiRUnion elnökével - A sikerhez reformok kellenek A júniusi maléves repülőnapon Dunakeszin Alekszander Abramovics, a Malév Igazgatóságának tagja nemcsak az Aeromagazinnak nyilatkozott, de a munkatársak „vendéglátásából” is kivette részét, amikor egy rövid időre beállt pecsenyét sütni az egyik lacikonyhába. – Immár több mint két hónapja megtörtént a Malév tulajdonosváltása. Milyenek az első tapasztalatai a légitársasággal kapcsolatban? – A legelső dolog, ami megragadta a figyelmemet, az az volt, hogy a Malév dolgozói gárdája egy összeszokott csapat, a működési rendszer szempontjából pedig nagyon jól felépített a társaság. Az összes technológiai folyamat megfelelően működik a vállalaton belül. Úgy gondolom, hogy a Malév potenciálja nagyon nagy – az emberekben is megvan az a fajta elhivatottság, ami ezt erősíti a cégen belül. Ezt az emocionális feltöltöttséget a jövőben is ki szeretnénk használni, hogy azon az úton haladhassunk…
A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban állandó válságstáb működik a Malév leállása miatt előálló problémák gyors és hatékony kezelése érdekében – jelentette be Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára rendkívüli sajtótájékoztatón 2012. február 3-án, Budapesten. A Kormány folyamatosan nyomon követi a légi utasforgalomban a Malév leállása nyomán kialakult helyzetet. A légitársaság menedzsmentje és a rendkívüli vagyonfelügyelő munkájának közvetlen, operatív szintű támogatására a tárca Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkárt jelölte ki – közölte Völner Pál. A minisztérium tárgyalásokat folytat az utasforgalom további biztosításáról a budapesti reptéren már jelen lévő és más légitársaságokkal is – tette hozzá. A jelenlegi helyzetben az elsődleges feladat az úton lévő utasok megfelelő tájékoztatása és mielőbbi célba juttatása – hangsúlyozta az államtitkár. A Kormány korábban két milliárd forintos keretösszegű kármentési alapot hozott létre. E keret az első négy napon a jegyfoglalási adatokon alapuló előzetes számítások szerint…
2005/ május - Érzem a bizalmatDr. Gönci János immár több, mint két hónapja áll a Malév élén vezérigazgatóként. Arról kérdeztük, hogy az eltelt ötven nap után milyennek látja ma a Malév helyzetét, illetve milyen tervei vannak a jövőre nézve, annak érdekében, hogy a légitársaságunk megőrizze a versenyképességét a piacon. - Az elmúlt időszakban nyilván sok mindent látott a Maléven belül. Milyenek a tapasztalatai?- A Malévnek mindenképpen szüksége van tőkebevonásra, de úgy gondolom, hogy 2006 végéig képes saját maga is finanszírozni a működését. Ehhez az szükséges, hogy a jobbító intézkedések mellett eladjuk az üzemanyag-értékesítési üzletágat, ami hoz annyi rendkívüli bevételt, amennyi a működőképesség fenntartásához elegendő.  Az üzemanyag részleg eladása szerepel a 2005-ös üzleti tervünkben, amely az idei évre mindössze félmilliárdos veszteséggel számol. Ez jelentős eredményjavulást mutat a 2004-es esztendőhöz képest. A 2006-os üzleti tervben pedig már úgy számolunk, hogy nullszaldós vagy pozitív eredménnyel…
2002/ július - Interjú Váradi Józseffel, a Malév vezérigazgatójával - Cél az elsőség Kevés olyan vállalat működik ma Magyarországon, amely legalább annyira a figyelem középpontjában áll, mint nemzeti légitársaságunk, a Malév. Az elmúlt évek során igen komoly problémákkal kellett a mindenkori menedzsmentnek megküzdenie ahhoz, hogy a cég életképes maradjon. Többször átalakult a cég tulajdonosi struktúrája, aminek végeredményeként ma az állam, azaz az ÁPV Rt. a fő tulajdonos, a részvények kilencvennyolc százalékának birtokosa. Váradi József tavaly nyár óta áll a légitársaság élén. Vezetésével teljes körű átalakítási program kezdődött. Ennek eddigi eredményeiről és az újonnan létrehozott Malév Express regionális légitársaság céljairól kérdeztük a vezérigazgatót. – Miért döntött úgy a vállalat vezetése, hogy Malév Express néven egy új céget hoz létre a regionális piacra való betöréshez? – Újra kívántuk definiálni a Malév stratégiáját, amelynek egyik fő eleme a regionális járatok beindítása. Úgy gondoljuk,…
Talán még nem késő 2001. május -Változások előtt a Malév  Az ország nemzeti légitársasága, a Malév Rt. komoly válságidőszakon ment át az elmúlt hónapokban. A múlt idő persze nem azt jelenti, hogy már maga mögött hagyta bajait a vállalat. A felmerült problémák megoldására azonban a közelmúltban megszületett az a stabilizációt és megújulást meghirdető program, amelynek végrehajtásával a Malévnek esélye lehet az életben maradásra. Számos összetevő együttes hatásának volt köszönhető az, hogy a Malév az elmúlt évek során felélte vagyonát, s fokozatosan egyre nagyobb veszteséggel zárta az éveket. A ’90-es évek elején – a rendszerváltás időszakát követően – voltak olyan vezetői a vállalatnak, akiknek magasra ívelő tervei sejtetni engedték, hogy a cég képes lesz megtartani azokat az eredményeket, amelyeket a korábbi időszakban szocialista légitársaságként kivívott magának. De sem az akkori privatizáció, sem pedig a politika állandó jelenléte a vállalatban nem tett…
Konszolidáció előtt a Malév - 2001. február - Interjú Antal Erzsébettel  Dr. Antal Erzsébet 1984-ben a Marx Károly Közgazdaság-tudományi Egyetemen szerzett diplomát és 1988-tól a közgazdaság-tudományok doktora. Maléves karrierje 1984-ben kezdődött, amikor a vezetés- és szervezésfejlesztési osztály tanácsadója lett. 1987 és 1989 között a légiutas-kísérő osztályon volt asszisztens, majd 1989-től rövid ideig a vállalat pénzügyi igazgatóságán elemző. 1989 és 1992 között a vállalkozási és külkereskedelmi osztályt vezette, majd 1992-ben kinevezték a pénzügyi központ élére. 1998-tól a Malév Rt. gazdasági vezérigazgató-helyettese. Kovács Ferenc volt vezérigazgató távozása után 2000 őszén néhány hétig megbízott, majd 2000 novemberétől kinevezett vezérigazgató lett. – Mennyire érintette a Malévet kudarcként a privatizáció sikertelensége? – Ezt nem nevezném kudarcnak, mert a pályázók visszalépése nem a Malév munkájának leértékelését jelenti. Valamennyien elismerték, hogy a vállalat üzemeltetési számai jók. Ezt az is bizonyítja, hogy több jelentős légitársasággal van code-share szerződésünk…
Az alábbiakban közöljük az Aeromagazin által készített Malév vezérigazgatói interjúkat 2000-től. 2000/augusztus Stratégiai lépések előtt, Egyedül nem megy - Interjú Kovács Ferenccel  Az elmúlt hetekben komoly támadások érték nemzeti légitársaságunkat, a Malévet. Az össztűz a Thesszalonikiben történt Tu–154-es esemény óta zúdul a vállalatra. Azóta szinte nincs olyan nap, hogy az írott és elektronikus média egyik-másik képviselője ne foglalkozna a témával, hol valós, hol pedig légből kapott híreket felröppentve. A mindennapos problémákról, a lehetséges megoldásokról, a Malév jövőjéről kérdeztük Kovács Ferencet, a légitársaság vezérigazgatóját.   – Valóban mindennapos problémákkal küzd a Malév, vagy valami másnak tulajdonítja azt a figyelmet, amit a sajtó az utóbbi időben a légitársaságnak szentel? – Úgy gondolom, hogy az elmúlt időszakban napvilágot látott hírek, híresztelések ellenére mind a mai napig kedvelt légitársaság a Malév a hazai utazók körében. Akik gyakran repülnek, tudják például, hogy a késések szinte mindennaposak az európai…
Az Igazgatóság döntése alapján a kár minimalizálása érdekében elrendeli a magyar nemzeti légitársaság üzemszerű működésének beszüntetését. Ennek értelmében február 3-án 06:00 órától, 66 évnyi csaknem folyamatos működés után, nem szállnak fel Malév repülőgépek. „Sajnos bekövetkezett az, amitől a legjobban tartottunk, és aminek elkerüléséért mindent megtettünk. Bár az utóbbi napokig még volt remény az üzemeltetés folytatására, és az utasok bizalma töretlen volt, de az utóbbi napokban megjelent információk hatására a szolgáltató partnerek elvesztették bizalmukat, és egyik napról a másikra elkezdték előre kérni az általuk nyújtott szolgáltatások kifizetését. Ez olyan mértékben gyorsította fel a pénzkiáramlást, hogy mára már tarthatatlanná vált a légitársaság helyzete. Ismert az is, hogy a tulajdonos a legjobb szándéka ellenére az EU elmarasztaló határozatát követően nem tud további anyagi forrást biztosítani a működéshez. Mindezeket figyelembe véve az Igazgatóság úgy döntött, hogy elrendeli a magyar nemzeti légitársaság üzemszerű működésének beszüntetését.…
A Fővárosi Bíróság, mint illetékes bíróság 2012. február 2-án végzést hozott a társaságot megillető rendkívüli moratórium elrendeléséről, emellett rendkívüli vagyonfelügyelőt rendelt ki a vállalat mellé. Mint ismeretes, a Kormány egy korábbi rendeletében stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette a Malév Zrt.-t. A meginduló különleges eljárásban alkalmazható, törvényben rögzített speciális szabályok a Malév védelme mellett elősegítik a cég folyamatos működésének fenntarthatóságát. A jogszabályi előírások szerint a rendkívüli vagyonfelügyelő kizárólag az állami tulajdonú Hitelintézeti Felszámoló Nonprofit Kft. lehet. Hozzájárulása nélkül a Malév Zrt. a továbbiakban kifizetéseket nem teljesíthet. A vagyonfelügyelő jóváhagyását attól teszi függővé, hogy a légitársaság kiemelt tevékenységének folytatásához, üzemszerű működéséhez szükség van-e az adott kifizetésre. Az Igazgatóság és menedzsment egyértelművé teszi, hogy szaktudásával, a légitársaságról és az iparágról megszerzett ismereteivel kész támogatni a rendkívüli vagyonfelügyelő munkáját. Így haladéktalanul bemutatja a hét végéig elkészülő likviditási tervet a vagyonfelügyelő számára. A rendkívüli moratórium…
Kormány hatékony és gyors intézkedésekkel készül a Malév Zrt. mindennapos, üzemszerű működésének esetleges leállásakor fellépő, a légi utasforgalomban előálló helyzet kezelésére. Megteszi a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy a légitársaság utasai minden körülmények között biztonságban legyenek. Az utazásukat egy elkerülhetetlennek bizonyuló leállás napján és az azt követő három napban megkezdő vagy visszaúton folytató utasok számára nyújtandó közvetlen segítség költségeit fedező forrásokat biztosította. A Malév Zrt. esetleges leállása miatt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren vagy külföldön rekedő utasoknak való természetbeni segítségnyújtás anyagi forrásait a Kormány 2 milliárd forint elkülönítésével garantálja. Segítségnyújtás azon utasok számára lesz biztosítható, akik érvényes menetjegyüket a Malév Zrt. leállási napját megelőzően vásárolták meg, és akiknek a Malév-járatra szóló menetjegye a leállás napján vagy az azt követő három naptári napon belül biztosít jogot az utazásra. Továbbá azoknak, akik a Malév leállásának napján vagy azt megelőzően a célállomásra…
Berényi János, a Malév igazgatóságának elnöke tegnap délután még arról beszélt, hogy minden utas pénze biztonságban van, később viszont egy 18 órakor hatályba lépő kormányrendelet jelent meg a Magyar Közlönyben a légitársaság utasainak kártalanításáról. A kormány 2milliárd forintot különített el az esetleges károk megtérítésére. Berényi pár órával a kormányrendelet hatályba lépése előtt elmondta: 757 ezer foglalást jegyeztek a következő hónapokra. Úgy fogalmazott, az utasok pénze többszörösen biztosítva van, visszakaphatják a IATA-tól, a biztosítóktól és a Malév letétéből. "Repülünk, és remélem, holnap is repülünk" - mondta. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közölte: lépéseket tettek azért, hogy "egy elkerülhetetlennek bizonyuló leállás napján és az azutáni három napban az utazó vagy visszaúton lévő utasok számára a szükséges közvetlen segítség költségeit fedező források rendelkezésre álljanak". Kérdéses, hogy a rendelet azért készült-e, mert leállhat a Malév. Este így reagált Róna Márta, a Malév Zrt. szóvivője: "a…