2024 március 19

RSS Facebook

Légitársaság
Hamarosan érkezik az új, Premium Economy osztály December 7-én megérkezett az Emirates száztizenhatodik A380-as gépe, az MSN A6-EVL, mely az első az Emirates flottájába idén csatlakozó három A380-as gép közül. A hagyományos üzemanyag és bioüzemanyag keverékével hajtott gép szombaton, a kora reggeli órákban érkezett meg Dubajba. A légitársaság flottájához decemberében további két A380-as gép csatlakozik, melyek közül az egyik a régóta várt, egyedi, prémium turistaosztály szolgáltatást nyújtja majd. Az A380-as gépek tizenkét éve szolgálnak az Emirates flottájában, mely idő alatt az utasok kedvencévé váltak. A kétszintes gépek védjegyei többek között a fedélzeti bár és a fedélzeti shower spa szolgáltatások. Az Emirates A380 nyújtotta utazási élmény továbbra is nagyon keresett az utasok között, köszönhetően a tágas, kényelmes és csendes utasosztályoknak. A géptípus jelenleg Kairóba, Ammanba, Párizsba, Londonba, Kantonba, Manchesterbe és Moszkvába repül. A közelmúltban növelték a járatszámokat: London Heathrow-ra napi négy, Moszkvába…
A Külügyminisztérium megbízásából indított amerikai segély járatok másik repülőgépe Keflavíkból Torontóba, majd onnan Miamiba és Chicagóba repült, hogy onnan ismét Torontó és Keflavík érintésével térjen vissza Budapestre. Ez a járat is kiérdemelt egy elsőséget, ugyanis soha korábban nem járt még magyar kereskedelmi repülőgép a napfényes Miamiban. Emellett a HA–LVE lajstromjelű Airbus A321neo volt az, amelyik a legdélebbre repült eddig az amerikai kontinensen a Wizz Air flottájából. A részletekről Józsa Tamás, a Miami járat parancsnoka mesélt az Aero magazinnak. – Gondolom nem véletlen volt, hogy téged neveztek ki a Toronto-Miami-Chicago-Tortono járat parancsnokának. Milyen tapasztalatokkal rendelkeztél korábban az észak-amerikai kereskedelmi légi közlekedéssel kapcsolatban? – A Wizz Air légitársasághoz érkezésem előtt kilenc évig a dubai székhelyű Emirates-nél dolgoztam mint parancsnok, ahol B 777-es gépen repültem. Ezzel a hosszú távú típussal legalább havonta kétszer eljutottam az Emirátusokból az amerikai kontinensre, bejárva az Egyesült Államok…
A Koronavírus járvány miatt szinte teljesen leállt a légiközlekedés Európában és Észak-Amerikában, ahol szinte csak olyan járatok repülnek, amelyek valamilyen segélyszállítmányt juttatnak célba, vagy külföldön rekedt állampolgárokat visznek haza olyan országokból, ahonnan már nem lehet menetrendszerinti vagy charter gépekkel hazatérni. A napokban két Wizz Air járat is átszelte az Atlanti óceánt, hogy New Yorkból, Los Angelesből, Miamiból, Chicagóból és Torontóból hazarepítse azokat a magyarokat, akik a Külügyminisztérium segítségét kérték a hazajutásukhoz. A Wizz Air történetének a leghosszabb járatát a HA–LVC lajstromjelű Airbus A321neo típusú repülőgépe teljesítette április első napjaiban. Az új generációs A321-es Budapestről felszállva Keflavík érintésével szállt le New York JFK repülőterén. Innen Dobos László parancsnok pilóta vezetésével repült tovább Los Angelesbe, hogy ott felvegye a hazatérésre váró magyarokat. A kapitányt a repülés részleteiről kérdeztük. – Milyen plusz felkészülést igényelt a járat előkészítése az amerikai kontinensre? – Természetesen komoly…
2020. február 11-én repült utoljára a LOT lengyel nemzeti légitársaság utolsó B 737-400-as repülőgépe. A B 737 Classic Varsó és Krakkó között repült a búcsú járatán, amely a típus 22 éves működésének vetett véget a LOT-nál.Az SP-LLG lajstromjelű gép összesen 55 252 órát töltött a levegőben és 29 970 felszállást teljesített pályafutása során. A gépen megfordult hírességek közül II. János Pál pápa volt a legismertebb, aki 1999. június 17-én repült ezzel a B 737-400-assal Rómából Lengyelországba. A tegnapi LO3907/3908-as búcsú járatnak a hívójele is különleges volt: "Last 737". A gép mindkét utosló leszállása során, Krakkóban és Varsóban is vízfüggöny várta, ezzel tisztelegve a típus 22 éves szolgálata előtt a LOT flottájában. A varsói érkezést követően a gép utolsó állóhelyén a B 737-400-as személyzete és az ott lévő vendégek is ellátták kézjegyükkel a lengyel nemzeti légitátsaság utolsó B 737 Classic gépnek…
Április 9-én összehozta egy családi csoport képre a British Airways azt a négy retro festésű repülőgépét, amellyel a légitársaság a 100 éves fennállásának állít emléket. A fotóról természetesen nem hiányozhatott egy olyan A319-es sem, amely a brit nemzeti légitársaság jelenlegi, Chatham Dockyard festését hordozza.A mai napig immár 50 ezer utas fordult meg a BA retro festésű gépeinek a fedélzetén. A B 747-es Jumbók New York, Fokváros, Dubai és Lagos repülőtereit kötötték össze az elmúlt időszakban Londonnal. míg a BEA festésű A319-es szinte egész Nyugat-Európát bejárta, elrepülve többek között Manchesterbe, Newcastle-be, Edinburgh-ba, Milánóba, Zürichbe és Amsterdamba. A retro festésű gépek útvonalai folyamatosan nyomon követhetőek többek között a Flightradar24 applikáción keresztül.  Fotó: BA
Kigurult az Airbus hamburgi festőhangárjából a japán All Nippon Airways második elkészült A380-as szuperjumbója, amely az első példányhoz hasonlóan hawaii teknős festést kapott. A különbség az a két gép között, hogy míg az első kék alapszínt kapott, addig ez a második példány zöld változatú lett. Az ANA összesen három A380-ast rendelt az európai gyártótól, amelyek közül az első példányt már át is adták a japán fuvarozónak. A szigetországi légitársaság a népszerű Tokió-Honolulu útvonalon járatja majd a szuperjumbókat, ezért is kaptak hawaii teknős festés az óriásgépek. A harmadik példányon is ez a motívum lesz látható csak narancssárga kivitelben.Fotó: Dirk Grothe
Március 13-án jelentette be a német Lufthansa légitársaság, hogy összesen negyven darab két hajtóműves széles törzsű repülőgépet vásárol a jövőben, illetve eladja a gyártó Airbusnak a 18 gépes A380-as flottájának hat példányát. A bejelentés szerint a német nemzeti légitársaság tovább folytatja a mondernitzációs programját, aminek a részeként 20 darab Bopeing B 787-9-es Dreamlinert és 20 darab Airbus A350-900-as szélestörzsű gépet vásárol, hogy így növelje a két hajtóműves gépek számát a flottájában. Az új repülőgépek a tervek szerint 2022 és 2027 között érkeznek majd a légitársasághoz. A modernizációs program lényege az, hogy a légitársaság folyamatosan csökkentse a flottájában üzemelő négy hajtóműves típusokat, leváltva azokat a sokkal gazdaságosabban működtethető két hajtóműves változatokkal. Ennek a változtatásnak köszönhetően jelentős mértékben csökken a hajtóművek káros anyag kibocsájtása is a légitársaságnál. A Lufthansa flottájában jelenleg 199 széles törzsű repülőgép üzemel, amelyek között már van 12 darab új…
Március 11-én érkezett meg London Heathrow repülőterére a 100 éves évfordulóját ünneplő British Airways újabb retro festésű B 747-400-as Jumbója. A G–BNLY lajstromjelű gép az úgynevezett Landor mintázatot kapta, amely immár a harmadik utasszállító, amelyet átfestettek a centenárium alkalmából. Ezzel a festéssel 1984 és 1997 között repültek a BA repülőgépei. Az ikonikus Landor mintájú festés egészen a tervezett 2023-as kivonásáig megmarad a kiválasztott Jumbón, amely a BA hosszú távú útvonalain repül az elkövetkezendő időszakban. A BA 100 éves alapításának alkalmából egy másik B 747-est már átfestettek a BOAC színeire, illetve egy A319-est a BEA vörös kockás mintájára. A most elkészült Landor minta az egyik legismertebb és legnépszerűbb festés volt a BA történetében. Fotó: British Airways
Március 4-én megérkezett London Heathrow repülőterére a British Airways második retró festérű repülőgépe, a G-EUPJ lajstromjelű Airbus A319-es. A brit nemzeti légitársaság ily módon tiszteleg alapításának 100. évfordulója előtt. A "vörös kocka" néven ismert festés mintát 1959 és 1968 között a légitársaság elődje, a BEA használta az európai útvonalain. A retró festésű British Airways A319-es is az európai útvonal hálózaton repül majd, elsősorban Londonból Manchesterbe, Zürichbe és Brüsszelbe.Az A319-es a második olyan BA repülőgép, amelyet a 100 éves évforduló kapcsán egy korábbi brit légitársaság színeire festettek. Ezzel a festéssel repültek korábban a BEA One-eleven és Trident típusú repülőgépei az 1960-as években. Február vége óta retró festéssel repül immár egy B 747-es Jumbo is, méghozzá a korábbi BOAC (British Overseas Aviation Company) festésével és két további B 747-est is átfestenek a közeljövőben régebbi BA festés mintáknak megfelelően.Fotó: BA 
Február 16-án felfüggesztette működését a brit Flybmi regionális légitársaság. A cég közleményében arra hivatkozik, hogy a megnövekedett üzemagyag árak és káros anyag kibocsájtási kompenzációs díjak, valamint a Brexit utáni bizonytalan gazdasági környezet vezette arra a cég menedzsmentjét, hogy leállítsák az üzemelést.Az east-Midland-i bázisú légitársaságnal 17 repülőgépe üzemelt 25 európai célállomásra. A cég alkalmazottainak a száma 375 fő. A Flybmi szóvivője a bejelentéskor azt modta, hogy nehéz szívvel hozták meg ezt az elkerülhetetlen döntés a cég vezetői. 
Kedves Olvasók és Játékosok!Az 50 éves a Lufthansa Magyarországom kvízjátékunk augusztus 31-én véget ért. A tíz szerencsés nyertes nevét szeptember 4-én hozzuk nyilvánosságra.
A Lufthansa német nemzeti légitársaság és az Aeromagazin közös játéka. Az alábbiakban felteszünk tíz plusz egy kérdést a Lufthansa magyarországi jelenlétével kapcsolatban. A játékban részt vevőknek be kell küldeniük emailen a helyes válaszok számát sorrendben a kérdések végén szerelő e-mail címre, amelyek közül szeptember elsején kisorsolunk tíz szerencsés nyertest, akik különféle Lufthansa ajándékokat – repülőgép maketteket és más Lufthansa utazási kiegészítőket és ajándéktárgyakat – nyernek. A megfejtéseket az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mail címre kell elküldeni 2017. augusztus 31-ig. Jó játékot kívánunk mindenkinek! 1, Mikor szállt le az első Lufthansa járat Budapest Ferihegyen? a, 1957. augusztus 26-án b, 1967. augusztus 26-án c, 1977. augusztus 26-án 2, Melyik német városokból indult az első Lufthansa-járat Budapest Ferihegyre? a, Düsseldorf-Stuttgart b, Hamburg-Köln c, Frankfurt-München 3, Hova repült tovább az első budapesti Lufthansa-járat Ferihegyről? a, Belgrádba b, Bukarestbe c, Szófiába 4, Milyen típusú repülőgéppel repült a járatnyitást…
Május 8-án átvette az ír CityJet llégitársaság flottája ötödik orosz gyártmányú Szuhoj Superjet100-as regionális utasszállító repülőgépét. A dublini székhelyű fuvarozó még 2015 októberében állapodott meg a gyártóval arról, hogy összesen 15 darab SSJ100-assal bővíti a flottáját, amely megrendelés keretében adták át nekik most az ötödik EI–FWE lajstromjelű gépet. Az ír légitársaság azonban nem csak a saját színeiben repül a Superjetekkel, hanem más légitársaságoknak is wet-leas szerződés keretében. Azaz, a CityJet biztosítja a repülőgépet az adott légitársaság számára, a légitársaság járatszámán lerepülve az útvonalat úgy, hogy a CityJet adja a pilótákat és a légiutas-kísérőket is a fedélzetre, illetve biztosítja a gép műszaki karbantartását és időszakos javítási munkálatait is a szerződés kererében. Így repül majd többek között a most átadott új gép is két korábbaival egyetemben a belga Brussel Airlines járatain. A CityJet számára legyártott SSJ100-asok 98 utas befogadására alkalmasak. Az utaskabin…
Spanyolul is beszélő pilótákat keres az AirEuropa diszkont légitársaság. Akit érdekel a lehetőség az alábbi linken nézheti meg a felvételi követelményeket:http://billete996.aireuropa.com/buscamos-pilotos-boeing-737/
Március 21-én átvette a dublini székhelyű Ryanair légitársaság flottája legújabb, immár 450. Boeing B 737-800-as repülőgépét. Alíg húsz év alatt ért el odáig az ír diszkont légitársaság, hogy immár ekkora, csak B 737-es típusból álló gépparkot üzemeltessen. A cég 1999 óta éves szinten átlagosan 25 ilyen típusú repülőgéppel bővítette a flottáját.A Ryanair 1994 óta használ csak B 737-es típusú repülőgépeket a flottájában, amelyhez a jövőben csatlakozik majd a típus legújabb és egyben legnagyobb változata is, a B 737 MAX 200-as. Az erre vonatkozó megrendelések leszállítását követően 585 gépesre nő majd az ír diszkont fuvarozónak a gépparkja, aminek köszönhetően akár évi 200 millió utas is megfordulhat majd a légitársaság gépeinek a fedélzetén 2024-ben.A Ryanairnek jelenleg még további nyolcvan megrendelése van a B 737-800-as változat példányaira, amelyet követően az ír cég lesz a B 737 MAX 200-as bevezető légitársasága a piacon. Ebből…
Február 9-én közösen jelentette be az amerikai Boeing repülőgépgyár és a szingapúri székhelyű Singapore Airlines (SIA), hogy a délkelet-ázsiai fuvarozó húsz darab B 777-9-est és tizenkilenc darab B 787-10-es Dreamlinert rendelt a gyártótól. Emellett a B 787-10-es változatának a bevezető légitársasága meg is erősítette korábbi, harminc B 787-10-esre vonalkozó megrendelését.Az előzetes tervek szerint az új, meghosszabbított törzsű B 777X család gépei lesznek minden idők legnagyobb mérerű két hajtóműves utasszállító repülőgépei, amelyek a kompozit anyagból készülő szárnyaiknak, a teljesen új hajtóműveiknek és a sárkányon alkalmazott új aerodinamikai kialakításoknak köszönhetően jóval üzemanyag takarékosabbak lesznek, mint a jelenleg forgalomban lévő hasonló típusú repülőgépek. Ezek közül is a leghosszabb törzzsel készülő B 777-9-es lesz a legnagyobb és egyben leggazdaságosabb változat minden más hasonló kategóriájú típushoz képest. A B 787-10-es változat a Dreamliner család harmadik, s egyben legnagyobb tagja, amely a gyár állítása 25 százalékkal…
Június 1-jén emelkedett első ízben a levegőbe az Airbus repülőgépgyár által a Vietnam Airlines számára gyártott legelső A350-900-as repülőgép. A délkelet-ázsiai ország légi fuvarozója a második olyan vásárló, amely átveheti majd az év közepén az első A350XWB-jét az európai gyártótól. A vietnami nemzeti légitársaság az AerCap lízingcégtől bérli majd az új szélestörzsű repülőgépet és a tervek szerint a Hanoi-Párizs útvonalon járatja azt. A Vietnam Airlines összesen 14 darab A350-est rendelt a hosszú távú útvonalaihoz.Idén összesen négy légitársaságnak ad át A350-est az Airbus, ezek közül a második a vietnami. Az első fuvarozó – amely már forgalomba állította az A350XWB-t – a Qatar Airways volt. A dohai székhelyű légitársaságnak jelenleg már három ilyen típusú gépe repül a flottájában, s azok túl vannak már több mint 2000 repült órán.A másik két olyan légitársaság, amelyik még idén átveheti az A350-esét a Finnair és a…
Szingapúr megalapításának az 50. évfordulója alkalmából különleges festésű A380-asokkal repül év végig a Singapore Airlines. Két szuperjumbót festenek át az arany jubileum megünneplésének a tiszteletére a SIA-nál. Az első elkészült A380-as június elejétől áll forgalomba, amit júliusban követ a második ünnepi festésű gép. A két speciális küllemű A380-as Pekingbe, Hongkongba, Londonba, Mumbaiba, Új-Delhibe, Sanghaiba, Sydney-be és Zürichbe repül majd.A világ legnagyobb méretű utasszállító gépének, az A380-asnak a törzsére olyan különleges festés kerül, amely Szingapur zászlaját szimbolizálja mind a két oldalon. Illetve a két belső hajtóművön az 50. évforduló hivatalos logója is szerepel.Fotó: Singapore Airlines
Hozzáláttak az Airbus Toulouse-i gyárában a Singapore Airlines első A350-900-as repülőgépének az összeszereléséhez. A délkelet-ázsiai városállam légitársasága összesen 70 darabot rendelt az Airbus új szélestörzsű repülőgépéből, amelyek közül a most készülő az első példány. Ezt várhatóan 2016 első negyedévében veheti át a SIA. Az Airbustól vásárolt A350-esek meghatározó részét képezik majd a Singapore Airlines jövőbeli flottának és várhatóan a közepes és hosszú távú járatokon repülnek majd. Az első gép jelenleg a szerelés azon fázisában van, amikor összeillesztik az egyes törzs szekciókat. Ezt követően a szárnyakat rögzítik majd a törzshöz, illetve elkezdődik a gép belső kialakítása is, valamint a hajtóművek felszerelése és beindítása. Fotó: Airbus
Május 12-én átvette az isztambuli székhelyű Turkish Airlines a légitársaság 125. Boeing típusú utasszállító repülőgépét, egy B 737-900NG-t. Ez az első példánya annak az 12 új Boeing B 737-es repülőgépnek, amelyet még az idén átvesz a török fuvarozó az amerikai gyártótól.A Boeing és a török nemzeti légitársaság együttműködése egészen 1968-ra nyúlik vissza, akkor vásárolta meg a légitársaság az első McDonnell Douglas DC-9-esét a gyártól (akkoriban még külön cég volt a Boeing és a McDonell Douglas, amely utóbbi gyárat 1997-ben vásárolt fel a Seattle-i székhelyű versenytársa, s hozta létre a The Boeing Company-t.)Az első, immár valóban Boeing által gyártott géptípus 1974-ben érkezett a török fuvarozóhoz, méghozzá két B 727-200-as formájában. Azóta számos más modellel bővült a Turkish flottája, többek között a B 737-es család tagjaival és a B 777-300ER típussal is.Fotó: Boeing
A szándéknyilatkozat februári bejelentését követően az Avianca kolumbiai légitársaság aláírta a szerződést, amelynek értelmében száz darab gépet vásárol meg az A320neo gépcsaládból. Ez a latin-amerikai légiközlekedés történetében az eddigi legnagyobb volumenű egyszeri vétel. A rendelésnek A319neo, A320neo és A321neo altípusok egyaránt részei, a gépek leszállítása után az Avianca flottája lesz a térség legfiatalabb légiflottája. Az új Airbusok Bogota, Lima és San Salvador központokból üzemelnek majd.„Ez a történelmi jelentőségű megrendelés lehetővé teszi a számunkra, hogy még biztosabb alapokra helyezzük utaskiszolgálási stratégiánkat a helyi piacokon” – mondta Fabio Villegas Ramirez, az Avianca vezérigazgatója. „Hála az A320-as gépcsalád üzemanyag-hatékonyságának, technikai megbízhatóságának és egyedülálló utaskényelmének, tovább folytathatjuk az Avianca flotta-modernizációs folyamatát, behálózhatjuk a régiót és segítjük annak fejlődését” – tette hozzá.„Az elmúlt 15 év során az Avianca számos előnyét élvezhette az A320 gépcsalád kiváló üzemeltetési gazdaságosságának és kiemelkedő megbízhatóságának” – mondta John Leahy, az…
Május 7-én jelentette be közösen a kanadai Bombardier repülőgépgyár és a svájci Swiss International Air Lines (SWISS), hogy az eredeti szándéknak megfelelően a  zürichi székhelyű fuvarozó lesz a torontói gyár új, CSeries regionális utasszállító repülőgép típusának a bevezető légitársasága. Az előzetes tervek szerint 2016 első félévében kapja meg a SWISS az első CS100-as repülőgépeit, amelyeket elsőként állíthat majd így kereskedelmi forgalomba.Emellett a Bombardier azt is bejelentette, hogy az idén júniusban megrendezendő párizsi repülő világkiállításon és vásáron láthatja először a nagyközönség az új CSeries repülőgépet, amely eseményt követően a CS100-as Zürichbe repül, ahol a SWISS részvényeseinek is bemutatják.A Deutsche Lufthansa AG csoport 2009-ben írta alá azt a megállapodást a kanadai repülőgépgyártóval, amely szerint a SWISS légitársaság lesz az új CSeriers repülőgépcsalád első használója. A megállapodásban 30 darab CS100-as gépre szóló megredelésről állapodott meg a két partner.
Történelmi jelentőségű megrendelésről szóló megállapodást írt alá a panamai Copa Airlines és az amerikai Boeing repülőgépgyár. Az esemény jelentőségét mi sem bizonyítja jobban mint az, hogy az aláírási ceremónián Barack Obama az Egyesült Államok, illetve Juan Carlos Valera, Panama elnöke is részt vett személyesen. A közép-amerikai ország nemzeti légitársasága összesen 69 darab B 737 MAX típusú egyfolyosós gépet rendelt a Boeingtól, amelyek közül 61 darab a B 737 MAX 8-as és 8 darab a B 737 MAX 9-es változat. A 6,6 milliárd dolláros üzlet eddig minden idők legnagyobb volumenű gazdasági megállapodás Panama és az Egyesült Államok között.Az új B 737 MAX gépekkel modernizálja majd a meglévő flottáját a Copa Airlines, s ezzel a panamai fuvarozó lesz az első olyan légitársaság a régióban, amely a B 737 MAX 9-es változatát is használja a flottájában a hosszú távú útvonalain. Az új fajta…
Átvette az orosz Red Wings légitársaság a harmadik SS100-as SuperJet utasszállító repülőgépét a Sukhoi repülőgépgyár civil részlegétől a domogyedovói repülőtéren. A fuvarozó ezidáig már két ugyanolyan SSJ100-ast üzemeltetett, amelyekkel Mahalacskába, Grozníjba, Ufába, Nalcsikba és Uljanovszkba lehetett eljutni az orosz fővárosból. Az új gép érkezésével tovább bővülhet a Red Wings hálózata többek között Szaratovba és más orosz nagyvárosokba, illetve külföldi célállomásokra is. Az első két SuperJet 100-as – amelyek idén február elején érkeztek a Red Wings-hez – már több mint 500 órát töltöttek a levegőben és 17 ezernél is több utast szállítottak a fedélzetükön. A Sukhoi repülőgépgyár és a légitársaság 2014 októberében kötött megállapodást a három gép lízingelésére vonatkozóan. Az SSJ100-asokat három évre vette bérbe a gyártól a fuvarozó. A gépek két osztályos elrendezéssel 93 férőhellyel készültek a Red Wings számára. A moszkvai bázisú Red Wings légitársaságot 1999-ben alapították. A cég…
Az Air Croatia 2015. április 2-tól menetrend szerinti járatot nyitott Zágráb és Budapest között heti három alkalommal. A légitársaság wet-lease szerződésben bérli a Denim Air ATR-42-esét, és maga a nyitójárat is a Denim Air neve alatt érkezett, bár a jegyvásárlás az új horvát légitársaság honlapján intézhető. A Budapest Airport munkatársai a járat megnyitása alkalmából a már megszokott és stílszerű tortát adták át a gép személyzetének. Az Air Croatia a horvát fővárosból a budapestivel együtt Prágába, Milánóba és Rómába indított járatokat.
Március 30-án jelentette be a brazil Embraer repülőgépgyár és a holland KLM légitársaság, hogy a fuvarozó 15 darab E175-ös és 2 darab E190-es regionális jetet rendelt a dél-amerikai gyártótól a KLM Cityhopper leányvállalata számára. A 17 gépes megrendelésnek további 17 gépre vonatkozó opciós záradéka is van, amely gépeket szintén vagy a KLM Cityhopper vagy pedig a társvállalat, az Air France HOP! leányvállalata üzemleteti majd a jövőben. A gépvásárlás értéke mintegy 764 millió dollár.A megállapodás szerint az E175-ösök, illetve az E190-esek is egy osztályos kialakításban kerülnek majd a Cityhopperhez. A KLM leányvállalatánál egyébként 28 darab E190-es repül már, s az újonnan érkező gépek a kivonásra szánt 19 darab Fokker 70-est váltja fel. A két E190-es közül az elsőt még az idén átvehetik a hollandok, majd az E175-ösök pedig 2016-tól érkeznek a KLM Cityhopper flottájába. Az Air France/KLM csoport 2008-ban látott hozzá…
Március 31-én ávette az Air India légitáraság a 20. Boeing B 787-es Dreamliner utasszállító repülőgépét. A szélestörzsű repülőgép az amerikai gyártó Észak-Charleston-i üzemében készült. A gép Star Alliance festést kapott, amely légitársasági szövetségnek tagja az Air India légitársaság. A most átadott Dreamliner az elsőolyan B 787-es, amelyik ezt a fajta festést kapta. Az Air India 2014-ben csatlakozott a Star Allinace-hez tovább erősítve annak a jelenlétét a délekelet-ázsiai régióban.Az Air India légitársaságnak összesen 60 belföldi és 37 nemzetközi desztinációja van. A fuvarozó összesen 27 példányt rendelt a B 787-es Dreamlinerből, amelyek közül még további 7 átadása van hátra.
Március 17-én jelentette be a maláj kormány és a kanadai Bombardier repülőgépgyár, hogy húsz darab CSeries100-as repülőgép vásárlásáról állapodtak meg a Langkawi International Martime & Aerospace kiállításon a flymojo légitársaság számára. A flymojo egy most alakuló maláj légitársaság, amelynek Johor Barun lesz a bázisa. Ez egyben azt is jelenti, hogy az új maláj fuvarozó lesz a CS100-as első ázsiai felhasználója. Illetve ennek a bejelentésnek köszönhetően immár elérte a 600 gépes megrendelés állományt a Bombardier új generációs CSeries repülőgép családja.
A spanyol Vueling diszkont légitársaság átvette az Airbus repülőgépgyártól az első olyan A320ceo repülőgépét, amelybe immár 186 ülést helyeztek el a korábbi 180 helyett. Az IAG csoportba tartozó fuvarozó új gépének az utasterét az Airbus új belső kialakítási koncepciójának, azaz az Airbus Space-Flex modulnak az alkalmazásával oldották meg a törzs hátulsó részén. Ennek köszönhetően lehetett még optimálisabban kihasználni a törzs hátsó szekciójában a belső teret. A Vueling így az első olyan légitásaság amelyik a korábbi 180 helyett 186 üléssel székezte be a gépét, méghozzá a kényelmesebb 18 inch szélességű ülésekkel.Ezen kívül a hátulsó mosdóhelyiségek is az új Airbus Space-Flex kabin koncepció részét képezik és lehetővé teszik, hogy azokat összenyitva a mozgáskorlátozott utasok is kényelmesen haszálhassák a mosdóhelyiséget.
Március 12-én átadta az amerikai Boeing repülőgépgyár az 50. gépét az izraeli ElAl nemzeti légitársaságnak. A jubileumi repülőgép egy B 737-900ER utasszállító. Ez immár az ötödik példánya ennek a típusváltozatnak az ElAl flottájában. A Tel Aviv-i székhelyű nemzeti fuvarozó 1961-ben vette át az első Boeing típusú repülőgépét, ami egy négy hajtóműves B 707-420-as volt. Az elmúlt több mint fél évszázad alatt ezt követően 21 darab B 737-es, 7 B 747-es Jumbo, 6 B 767-es és szintén 6 B 777-es került még az ElAl flottjába. A most átadott B 737-900ER típus 215 utast szállíthat a fedélzetén egy osztályos kivitelben. A gép hatótávolsága 3235 mérföld (5990 km).
1. oldal / 3