2017 július 27

RSS Facebook

Repülőtér
Tegnap délben különös, ritka vandég tette tiszteletét a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Az Aeromexico Boeing 767-300ER típusú gépe, amely már megkapta a wingleteket a szárny végére. A charter-gép Monterrey mellől, Nuevo León állam fővárosából érkezett a Mariano Escobedo Nemzetközi Repülőtérről. Az ottani repülőteret, amely évente mintegy 5 millió utast fogad és indít a XIX. századi mexikói szabadságharcok egyik legendás tábornokáról, a híres Mariano Antonio Guadalupe Escobedo de la Peña tábornokról nevezték el. A nem kevésbé hoszzú nevű utasok viszont pár napig Budapest nevezetességeivel ismerkednek, míg a Budapest Airport Facebook-oldalának rajongói gyönyörködhetnek a gépükben, mert maga a Boeing 767-300ER (Extended Range – megnövelt hatótávolságú gép) már tegnap délután visszarepült Madridba. ¡Hasta la vista!Kép és szöveg: Budapest Airport
„Mintha mindig is így működött volna!” - jegyezte meg ma reggel egy repülőtéri dolgozó, miután lement a szokásos reggeli csúcs a Budapest Airport 2. Terminálján, ahonnan ma először indult egyszerre valamennyi diszkont és hagyományos légitársaság hajnali járata. A reggel 6 és 7 óra közötti időszakban 9 ún. low-cost és 2 hagyományos légitársaság gépe indult, összesen 1780 utassal a 2. Terminálról. Reggel 06:09 percet mutatott az óra, amikor a Wizz Air magyar diszkont légitársaság London Luton repülőterére tartó Airbus A320-as típusú gépe rövid nekifutás után a levegőbe emelkedett a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér 1-es futópályájáról. Ebben nem is lenne semmi különös, de a HA-LWP lajstromjelű Wizz Air gép most először nem a „régi” 1, hanem a 2B Terminálról indult és az utasok is ott szálltak be. Két percre rá startolt a Wizz Szicíliába, Cataniába tartó járata, majd újabb két perc elteltével…
A magyar légiközlekedés mélyrepülése folytatódik, a Budapest Airport, amelynek csak a Malév-csődje napján 4,2 mrd forint számlája ragadt benn a többi járulékos veszteségről nem is szólva, kénytelen bezárni a repülőtér 1. Terminálját 2012. május 29-én. Egyebek mellett erről is beszélt Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója és Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója a repülőtéren tartott mai sajtótájékoztatón.A 2012. február 3-a Fekete Péntekként vonul be a magyar repülés történetébe, a Malév-csődjének hatásaival azonban még hosszú éveken keresztül számolni kell. További munkahelyek szűnhetnek meg az idegenforgalomban és a repülőtérhez kapcsolódó cégeknél. Egyedül a Budapest Airportnak 4,2 milliárd közvetlen veszteséget jelentett a nemzeti légitársaság csődje. Ehhez még további veszteségeket kell hozzászámítani, mint pl. az elmaradt leszállási díjakat vagy a Malév által bérelt mintegy 90.000 négyzetméternyi iroda, raktár és egyéb repülőtéri helyiségek bérletét. A nehézségeket csak tetézte, hogy a tavalyi évhez képest…
A Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér 1-es termináljának bezárása és a forgalom 2-es terminálra való átterelése a repteret vonattal megközelítőket is érinti, mivel a vasúti megállóhely az 1-es terminál mellett található.A 2-es terminál eléréséhez a vasúti megállóhelytől további utazásra van szükség, a budapesti 200E buszjárattal. A MÁV-START és a Budapesti Közlekedési Központ együttműködése alapján kedvezményes repülőtéri autóbuszjegy előzetes váltására van lehetősége azoknak, akik vonattal Ferihegy vasúti megállóhelyig utaznak. A 260 forintos, Ferihegy 1 és 2 között, a 200E és éjszakai 900-as buszjáratokon érvényes kiegészítő buszjegy megváltására a vonatjegy vásárlásakor, a jegykiadógéppel felszerelt vasúti pénztárakban van lehetőség. Az új jegynek köszönhetően a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtérre való eljutáshoz továbbra is érdemes a vonatot választani, hiszen például a Nyugati pályaudvarról 20 perc alatt Ferihegy megállóhelyre ér a vonat, ezen kívül az InterCity járatokkal – többek között Miskolcról, Nyíregyházáról, Debrecenből, Hajdúszoboszlóról, Püspökladányból, Szegedről,…
Három héten belül, május 29-ről 30-ra virradó éjszaka valamennyi légitársaság működését átköltözteti az 1. Terminálról a 2. Terminálra a Budapest Airport. 2012. május 30-tól az easyJet, a Germanwings, a Jet2.com, a Norwegian és a Wizz Air utasai egyaránt a repülőtér 2B termináljáról indulhatnak. Az érkezési terminál továbbra is a kiindulás helyétől függ: a schengeni övezet országaiból a 2A, a nem-schengeni zónából pedig a 2B Terminálra érkezik valamennyi utas.A Budapest Airport korábban bejelentette, hogy ideiglenesen bezárja az 1. Terminált.  A nemzeti légitársaság összeomlása nyomán keletkezett forgalomveszteség, illetve a vállalat adóterheinek további növekedése miatt a repülőtér üzemeltetője számára nem maradt más lehetőség, mint az üzemelés költségeit a két utasforgalmi terület összevonásával csökkentse. Ezzel a lépéssel javítható az egyébként jóval modernebb infrastruktúrával rendelkező 2. Terminál kihasználtsága. A Budapest Airport jelenleg is tárgyalásokat folytat a MÁV (Magyar Államvasutak) és a BKK (Budapesti Közlekedési Központ) szakembereivel…
Két és fél hónappal a Malév-csődje után a magyar utasok még mindig egy sor átszállási lehetőségtől és közvetlen úticéltól esnek el. Ez idő alatt Bécsben és Prágában újabb bevételekhez jut az ottani repülőtér részben azért, mert bizonyos piacokon Magyarországon még mindig nem módosították a korábbi légügyi egyezményeket. Miközben idehaza még mindig csak a tervezett tender előkészítése zajlik, a potenciális légitársaságok és a Budapest Airport utasok tízezreit veszíti el a késlekedés miatt minden egyes hónapban. Bécsből hét és félszer több járat indul Törökországba, mint Budapestről, még nagyobb a lemaradása a magyar fővárosnak Prágával szemben az Oroszországba irányuló légiforgalom területén. Budapestről hetente 14 járat indul Moszkvába, míg Prágából nem kevesebb, mint kilencven repülő jár Oroszországba. Mind az osztrák, mind a cseh kormány jelentős piaci előnyökhöz juttatta a gazdaságát, miután liberalizálta a légiközlekedést ezekkel a nem-EU államokkal. A Malév csődje nyomán a közvetlen…
Tegnap reggel egy "matuzsálem" korú DC-8-as látogatott Ferihegyre. Az N155CA lajstromjelű McDonnell Douglas DC-8-73CF típusú repülőgép Philadelphiából érkezett NCR402-es járatszámmal és 07:44 perckor landolt a 13R futópályán. A National Airlines színeiben tündöklő repülőgép 46073-as gyári számmal 1969. július 31-én gördült ki a szerelőcsarnokból, mint DC-8-63PF. Első üzemeltetője N4865T lajstromjellel a Trans International Airlines (TIA) volt. 1971. március 17-től Mexikóba került, ahol előbb a Aeronaves de Mexico, majd az Aeromexico üzemeltette. 1974. március 30-tól visszakerült a TIA-hoz, majd 1975-ben az Air Algerie bérelte ki egy évre. 1979-1980 között az Air Afrique légitársaság bérelte. 1982 júliusában a Transamerica Airlines átalakíttatta teherszállító repülőgéppé, típusjele ekkor változott DC-8-73PF-re. 1986-ban a csődbement Transamerica Airlinestől (TIA) különböző lízing cégekhez került a repülőgép. Üzemeltetője pedig legtöbbször a UPS (N803UP), Federal Express (N402FE), Flying Tiger Line (N702FT) voltak. 2009 decemberétől bérli a National Airlines a AerSale lízingcégtől a…
Budapest, 2012. március 29. A tervezettnél majd’ fél órával korábban, 12 óra 6 perckor földet ért a Jet2.com újabb járata, ezúttal az angliai Leedsből. A Jet2.com gépei heti két alkalommal teszik meg a Budapest és a Leeds/Bradford repülőtér közötti utat. Az új járattal fontos légi összeköttetés jön létre Magyarország és Nagy-Britannia egyik leggyorsabban fejlődő városa között. Ma délben megérkezett a magyar fővárosba a Jet2.com diszkont légitársaság „Budapest” névre keresztelt Boeing 737-300 típusú repülőgépe Leeds városából. A cég tavaly decemberben jelentette be desztináció bővítési szándékát, ezúttal a légitársaság központjának helyet adó leedsi reptérrel. A Jet2.com gépei ezentúl heti kétszer, csütörtökön és vasárnap fordulnak meg Budapest és Nyugat-Yorkshire legjelentősebb városa között. A 145 férőhelyes kialakítású repülőgép 142 utassal a fedélzetén érkezett. Az új járatokat köszöntő hagyományos vízsugár-diadalív ezúttal az időjárás, pontosabban az erős szél miatt elmaradt, azonban mind az induló, mind pedig…
Május 9-től ismét lesz közvetlen légi összeköttetés Budapest és Zágráb között. A Qatar Airways Airbus A 320-asa naponta közlekedik a magyar és a horvát főváros között. A Qatar Airways népszerű dohai járata a budapesti forduló ideje alatt még egy rövid járatot be tud iktatni: május 9-től a nyári menetrend szerint a Dohából 12.15-kor érkező gép egy órát tölt Budapesten, majd továbbindul Zágrábba. Az 55 perces utat 55 perces forduló követi a zágrábi repülőtéren, majd a katari gép 16:05-re érkezik vissza Budapestre. A katari légitársaság megkapta az üzemeltetési jogot a két város közötti közlekedésre. A nyári menetrend szerint a Qatar Airways A 320-asa 17:05-kor indul vissza a Perzsa-öböl térségébe és mintegy ötórányi repülés után érkezik helyi idő szerint 23:20-kor Dohába. A Qatar Airways a Budapest-Zágráb útvonalon megkezdte a jegyárusítást, egy oda-vissza útra szóló jegy ára a világ ötcsillagos légitársaságának fedélzetén 58.800…
A parlamentben tegnap elfogadott telekadó törvény módosítás újabb pénzügyi terheket ró a Budapest Airport vállára, miközben a Malév csődje miatt a budapesti repülőteret üzemeltető vállalat amúgy is a túléléséért küzd. A Budapest Airport egy sor rendkívül szigorú takarékossági intézkedést vezetett be, befagyasztotta 10,5 milliárd forintos idei fejlesztési terveinek megvalósítását és kénytelen elbocsájtani 180 dolgozóját. Az új telekadó törvénytervezet további súlyos terheket ró a Budapest Airport vállára. 2011-ben a Budapest Airport 675 millió forint (2,4 millió euró) telekadót fizetett. A parlament által 2011 decemberében elfogadott telekadó törvénymódosítás nyomán a Budapest Airport mintegy 1,6 milliárd forint (5,7 millió euró) telekadót kellett volna, hogy fizessen, ami mintegy 2,4-szeres adóemelésnek felel meg. A tegnap elfogadott törvénymódosítás rekordnagyságú, nem kevesebb, mint 2,25 milliárd forint (7,9 millió euró) évente fizetendő adóra emeli a Budapest Airportra nehezedő pénzügyi terheket, ami a tavalyi szint 330 %-a. Miközben az egész magyar légiközlekedés…
Közel harminc, repülőtérhez közeli település önkormányzati vezetője és parlamenti képviselője vállalta, hogy a Malév csődje miatt bekövetkezett válságos helyzetből történő kilábalás érdekében együttes javaslatokat és lehetséges intézkedéseket dolgoznak ki a veszélybe került munkahelyek és vállalkozások megmentéséért. Az erről szóló nyilatkozatot Hutiray Gyula főpolgármester-helyettes mellett XVIII. és X. kerületi, valamint pest megyei polgármesterek és képviselők írták alá egy tegnapi repülőtéri megbeszélést követően. A politikusok egyetértenek abban, hogy a budapesti repülőtér milliárdos nagyságrendű adóbevételeket biztosít az állam és a helyi önkormányzatok részére. Emellett a Budapest Airport közvetve több mint 10 000, azon belül közel 5 000 térségbeli család megélhetését biztosítja.  A Malév csődje miatt így több ezer munkahely, valamint több száz – részben helyi – vállalkozás működése vált bizonytalanná, ami jelentős szociális és gazdasági problémákat okozhat a repülőtérrel szomszédos települések számára.  Ennek ellenére hisznek abban, hogy Magyarország legnagyobb nemzetközi repülőterének és a…
Egy hónapi szünet után mától ismét van közvetlen légi összeköttetés a görög és a magyar főváros között. A legnagyobb görög légitársaság, az Aegean Airlines vadonatúj Airbus A 320-asa ma délelőtt pontosan 10.03-kor szállt le először a Budapest Airport betonjára. A repülőtéren az első járat személyzetét a hagyományos tortával és tűzoltó vízsugárral köszöntötte a repülőtér. Mostantól hetente négy alkalommal repül Athénból Budapestre. A jellegzetesen görög kék-fehér festésű Airbus A 320-asok ezentúl hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap fordulnak meg a két főváros között. Az Aegean Airlines 168 személyes, két osztály (business és turista) elrendezésű gépei két óra alatt teszik meg az Athén és Budapest közötti utat. A járatok naponta reggel 09:05-kor indulnak a görög fővárosból és helyi idő szerint 10:20-kor érkeznek Budapestre. A járat visszafelé 11:05-kor indul és athéni idő szerint 14:05-re ér a betonra a szintén Hochtief-érdekeltségű görög repülőtéren. Kam Jandu,…
Újabb, ezúttal vadonatúj légitársaságot köszönthet a Budapest Airport április 25-én: a spanyol-katalán Volotea Airlines az olaszországi Velencéből indít járatokat Budapestre. A diszkont légitársaság hetekkel ezelőtt alakult és elsősorban Európa közepes méretű, más légitársaságok által nem kiszolgált városait kívánja összekötni. Az új, spanyol befektetők által alapított Volotea Airlines első bázisrepülőterét, az olaszországi Velence Marco Polo kikötőjét köti össze rövidesen Budapesttel. A Volotea Boeing 717 típusú, 125 személyes repülőgépe szerdán, pénteken és vasárnap közlekedik a vízre épült olasz nagyváros repülőtere is a magyar főváros között. Ezen az útirányon az elmúlt hónapokban már nem volt légi összeköttetés.A tervek szerint az első, jellegzetesen piros-fehér kockás festésű Volotea-gép először idén április 25-én 19.05 perckor érkezik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. Az első járatra már a mai naptól lehet jegyet foglalni a www.volotea.com e-mail címen. A Volotea bejelentése szerint a legolcsóbb egyirányú jegy (illetékkel együtt) már…
Kettőre emelte heti járatainak számát a Turkish Cargo. A török légitársaság teheráru-szállító leányvállalata komoly lehetőségeket lát a magyar piacon és további kapacitás-, illetve járatbővítést tervez. A tervezettnél fél órával hamarabb, körülbelül 14:30-kor érkezett Budapestre a Turkish Airlines Airbus A310 típusú gépének teherszállító változata, mintegy 33 tonnányi áruval a fedélzetén. A török repülőgép mostantól a szombat hajnal mellett már csütörtök délutánonként is vendég lesz a budapesti repülőtéren, ami a tervek szerint a nyári menetrendtől átalakul csütörtök-vasárnapi beosztásra. A török légicég gépei elsősorban textil, valamint a távol-keleti elektronikai árut szállítanak Magyarországra, kifelé pedig gyógyszerészeti, illetve gépipari termékeket, valamint Magyarországon gyártott elektronikai cikkeket visznek. A társaság heti kettőről előbb háromra bővítené a teherszállító járatainak számát Budapestre, valamint az Airbus A310-est egy nagyobb méretű A330F típusúra cserélné. Ezzel a legfeljebb 38 tonnányi kapacitás akár 64 tonnára emelkedne, járatonként. Levend Arisoy, a Turkish Cargo magyarországi…
Folyamatosan érkeznek a légitársasági ajánlatok a Budapest Airporthoz újabb járatok indításáról a Malév február 3-án bekövetkezett csődje nyomán. Egy sor légitársaság már bejelentette, hogy rövidesen elindítja új járatait Budapestre: a Lufthansa, az Air Berlin, a görög Aegean Airlines, a Ryanair, a SmartWings, és a Wizz Air is hozzájárul a budapesti légiforgalom talpra állításához.Mindez hozzáadódik a már eddig is megtett erőfeszítésekhez, amelyek révén a Budapest Airport partner légitársaságai növelték kapacitásaikat a budapesti járatokon. A Budapest Airport örömmel nyugtázza, hogy alig öt nappal a nemzeti légitársaság leállása után a Budapestről kiinduló korábbi Malév-járatok kapacitásának több, mint 60 %-ára érkezett légitársasági igény, illetve ajánlat. Ami még ennél is fontosabb: ezek a járatok a következő néhány hétben el is indulnak, így a budapesti utasoknak lényegesen kevesebbet kell majd módosítaniuk korábbi utazási terveiken. „Sajnos azok az előrejelzéseink valóra váltak, hogy a budapesti átszálló forgalmat teljes…
Nem kevesebb, mint 8,9%-os növekedéssel minden idők legerősebb utasforgalmát regisztrálta a Budapest Airport: összesen 8 920 653 utas fordult meg a fővárosi repülőtér termináljain. Mindez 320 000-el több utast jelent, mint az eddigi legnagyobb forgalmú 2007-es év forgalma. 2011 sok szempontból meghatározó volt a budapesti repülőtér életében, hiszen ekkor nyílt meg a forgalom számár a SkyCourt, a 2-es terminál új épülete, egy sor új légitársaság nyitott új útvonalakon járatot. A Budapest Airport ezzel még közelebb került stratégiai céljának megvalósításához, hogy Közép és Kelet-Európa vezető repülőterévé váljon. A budapesti nemzetközi repülőtér forgalmának növekedése még az európai átlagot is meghaladta 2011-ben. Az ACI által kiadott nemzetközi statisztikák szerint a kontinensen 2011-ben átlagosan 7 %-kal bővült a légiforgalom, addig a Budapest Airportnál nem kevesebb, mint 8 920 653 utast regisztráltak, ami 9 %-os eves növekedési ütemnek felel meg 2010-hez képest. (akkor 8,2 millió utas indult és érkezett…
A legnagyobb német fuvarozók, a Lufthansa és az Air Berlin elérték, hogy az új repülőtér (Frankfurt és München után) Németország harmadik legnagyobb repülőtere lehessen. Ezen túlmenően sikerült elérniük a ";zöld"; és civil társadalmi szervezeteknél, hogy a repülőtérre ne a 22.00 és 06.00 közötti éjszakai forgalmi szünet legyen érvényben, hanem hogy az úgynevezett ";szükség zónák"; (22.00-24.00 és 05.00-06.00) ünnepi korlátozás nélkül a forgalom rendelkezésére állhassanak, ami Európában egyedülálló. Ezt elsősorban a Lufthansa szorgalmazta, aki a frankfurti teljes éjszakai stop miatt az új pályát gyakorlatilag nem használhatja, ezért a különjárati és áruszállító forgalmát részben Berlinbe telepíti át. Az AirBerlin a tervek szerint a nyári menetrend életbelépésével üzemelésének nagy részét az új berlini HUB-ra rendezi át. Ezzel párhuzamosan csökkenhet az eddig különjárati HUB-ként működő müncheni repülőtér forgalma. A Lufthansa 28 új európai desztinációt és kilenc új közel-keleti állomást indít Berlinből a június 3-al…
Moszkvai idő szerint hétfőn 7 óra 40 perckor érkezett hír a tűzről. 8 óra 58 perckor a mentősök 3 ezer négyzetméter területen lokalizálták a reptéri tüzet. A Cseremsanka repülőtéren nem voltak utasok, amikor kitört a tűz, mivel előtte négy járat indult a reptérről. Sérültek nincsenek. A jenyiszejszkaja közlekedési  ügyészség a tűz miatt vizsgálatot indított a tűzvédelmi előírások betartását illetően. A Krasznojarszkba érkező járatok a Cseremsanka reptértől 4 kilométerre lévő Jemeljanovo reptéren landolnak. A Cseremsanka repülőtéren kitört nagy tűz oka lehetett a villamosvezeték rövidzárlata.Forrás: http://hungarian.ruvr.ruFotó: RIAN
Újabb repülőjáratot indít Budapestre a Jet2.com. A brit diszkont légitársaság bejelentette, hogy 2012. márciusától elindítja az angliai Leeds és Budapest között közlekedő járatát. A Jet2.com gépei egyelőre heti két alkalommal teszik meg a Budapest és a Leeds/Bradford repülőtér közötti utat. Az új járattal fontos légi összeköttetés jön létre Magyarország és Nagy-Britannia egyik leggyorsabban fejlődő városa között.A mintegy 800 ezres lakosú Leeds Anglia egyik meghatározó regionális központja. A város történelme egészen az 5. századig nyúlik vissza, felemelkedését az ipari forradalomnak köszönheti, amikor is Leeds a gyapjúgyártás fellegvára lett. A nagyvárost jelenleg London után Nagy-Britannia második legfontosabb pénzügyi és üzleti központjaként tartják számon. Emellett nagyon fontos a helyi idegenforgalom is: Leeds-et évente mintegy másfél millióan keresik fel szabadidős céllal. Leeds emellett jól ismert híres focicsapatáról, a Leeds Unitedről, amely jelenleg az ottani másodosztálynak megfelelő Football League Championship bajnokságban játszik. Stadionjuk a szigetország…
Heteken belül beindulhat a légi teherforgalom a Debreceni Repülőtéren. A most még hiányzó szolgáltatáshoz egy új logisztikai csarnokot építettek. A mai bokrétaavatón elhangzott: az önkormányzat abban bízik, hogy az 5000 négyzetméteres épület és a 2015-ig megépülő reptéri cargobázis új befektetőket és tőkét hoz a városba.Heteken belül áruval telhet meg a most még üres, új reptéri csarnok. Az 5000 négyzetméteres komplexum közvetlenül a kifutópálya mellé épült, ezért az egyik oldalán beérkező raklapokat a vámolás után a másik oldalon azonnal továbbszállíthatják kamionnal. - Ez egy logisztikai csarnok, ami kiegészítő szolgáltatást fog nyújtani a reptéri teherszállításhoz, illetve teljeskörűvé teszi a reptér jelenleg hiányzó logisztikai szolgáltatását – magyarázta Herdon István, a Xanga Holding Kft. ügyvezető igazgatója. Papp László alpolgármester a szerdai bokrétaavató ünnepségen elmondta: a csarnok új utakat nyit a helyi gazdaságfejlesztésben. Jelenleg Budapesten sincs olyan cargo- és logisztikai bázis, amilyen Debrecenben lesz 2015-re.…
Továbbra is rekordokat dönt az utasforgalom a Budapest Airportnál. A nyaralási szezon után az október havi forgalom – a korábbi évekkel ellentétben – alig mutatott csökkenést, a repülőtér történetében először sikerült átlépni októberben is a havi 800 ezres határt. A fellendülés a jelek szerint kitarthat az év utolsó harmadában, ez pedig azt jelenti, hogy minden idők legforgalmasabb évét regisztrálhatja a budapesti repülőtér.845 815 utas – ennyien fordultak meg a Liszt Ferenc repülőtér termináljain idén októberben. Ez egészen pontosan 9,2 %-os (több mint 71 ezer utasnyi) növekedés az előző év 10. hónapjához képest. Az éves forgalomnövekedés idén már 8,6 %-os (a tavalyi izlandi vulkánkitörés okozta kiesést leszámítva pedig 6,5 %). Januártól októberig 7,64 millió utasa volt a repülőtérnek, ami szintén a valaha elért legmagasabb szám ebben az időszakban, több mint 600 ezer fővel haladja meg a tavalyit. Az előrejelzések szerint a…
A Budapest Airport a magyar gazdaság egyik legjelentősebb szereplőjeként a környezettudatos üzemeltetésnek és a társadalmi felelősségvállalásnak egyaránt elkötelezett híve. A Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret üzemeltető cég még tavaly csatlakozott az „Elkötelezettség a CSR Kiválóságért” elnevezésű országos programhoz, az idén pedig elhatározta, hogy jelentősen továbbfejleszti vállalati felelősségvállalási politikáját.A cég tavaly ősszel lépett be az „Elkötelezettség a CSR Kiválóságért” programba, amely az EFQM (European Foundation for Quality Management) Szervezeti Kiválóság-modelljére épül. A program lényege, hogy egy önértékelő módszertan segítségével a vállalatok elemzik saját CSR-tevékenységüket, és a meghatározzák azokat a területeket, ahol még fejlődniük kell. „A program során kiderült, hogy korábban a vállalat életében nem szerepelt elég hangsúlyosan a CSR, most viszont már helyet kapott a vezetői értekezletek tematikájában is. A Budapest Airport a programban részt vevő további nyolc szervezettel együtt vállalta, hogy az elkövetkező egy évben legalább három sikeres CSR-projektet valósít meg”…
Budapest, 2011. október 4. A Budapest Airport pályázata nyerte el az európai marketing fődíjat a légiközlekedési iparág több mint 3000 képviselője részvételével Berlinben megrendezett 14. World Routes konferencián. Az erről szóló döntést ünnepélyes fogadás és gálaünnepség keretében jelentették be Berlinben. A zsűri külön kiemelte és dicsérő szavakkal illette a Budapest Airport „részletes pályázati anyagát, valamint a marketing területén megvalósított folyamatos innovációt.” A pályázat az új terminálépület, a SkyCourt megnyitását, járatfejlesztési ösztönzőket, részletes piaci elemzéseket, repülőtéri kutatásokat, termékfejlesztéseket, a Magyar Turizmus Zrt.-vel folytatott együttműködést, közös, például a digitális és a szociális médiában megvalósított kampányokat és az elmúlt 12 hónap során indított hét új járatot, köztük a Qatar Airways dohai, az American Airlines New York-i és a SkyWork Airlines berni járatát mutatta be. A Budapest Airport azt követően kapta az újabb elismerést, hogy néhány hónappal ezelőtt elnyerte az európai Routes konferencia marketing…
Budapest Airport – Az idei év a rekordok éve lehet a budapesti repülőtéren. A nyári forgalmi összesítés szerint, ha csak kicsivel is, de sikerült megdönteni a korábbi, 2007-es forgalmi csúcsot.A repülőtér nyári forgalmi adatait egyébként mindig június elejétől augusztus végéig mérik. Ami az idei évet illeti, komoly esély mutatkozik rá, hogy – a légiforgalmi piac jelentős átrendeződése ellenére – 2011 minden idők legforgalmasabb éve legyen Budapesten. Az idén augusztusig összesen 5,9 millió utas fordult meg a budapesti repülőtér termináljain, ebből több mint 2,7 millió (egészen pontosan 2 736 412) csak a nyári hónapokban. Ez az utóbbi adat bő négyezerrel magasabb, mint az eddigi legmagasabb szám, amit még a válság előtti évben, 2007-ben sikerült elérni. A 2011-es év eddigi teljes forgalma is példa nélkül áll a repülőtér történetében: mintegy félmillióval múlja fölül a tavalyi utasszámot, a sokat emlegetett 2007-es rekordév első…
Az Aeroplex Közép-európai Kft., a Malév karbantartó leányvállalata augusztus végén megállapodást írt alá Skandinávia második legnagyobb légitársaságával, az oslói székhelyű Norwegian Air Shuttle-val. A szerződés a Norwegian 34 Boeing 737-800-as típusú repülőgépén elvégzendő téli hangárkarbantartásról, illetve az ún. ROW44 átalakítási munkákról szól (Aeromagazin 2011/9. szám). Az első karbantartás 2011. szeptember 1-jén kezdődött, s a teljes sor várhatóan 2012. március közepén fejeződik majd be. „Nagyon örülünk és büszkék vagyunk arra, hogy megkötöttük ezt a szerződést a Norwegian Air Shuttle-val, amely légitársaság jelenleg az egyik legnagyobb megrendelőnk. Ez a jövőbeni együttműködés jelzi a bizalmukat a szolgáltatásaink és rugalmasságunk iránt” – mondta Nemcsok Imre, az Aeroplex ügyvezető igazgatója. A most aláírt szerződés további együttműködést jelent a jövőre nézve a Malév leányvállalata és a Norwegian között. Az Aeroplex szakemberei korábban már elvégeztek 12 B 737-800-as típusú repülőgépen internet-hozzáférést előkészítő munkákat a ROW44 által tervezett…
2. oldal / 2