Lassan, de biztosan megérkezik ismét a tél, és megváltozott körülmények között kell üzemelniük a repülőtereknek és a repülőgépeknek egyaránt.A jeges és csúszós előtér veszélyes a pilótára és a repülőgépre, a síkos futópályáról nem is beszélve. Természetesen azt sem kell hosszasan magyarázni, hogy miért nem egészséges, ha fagyott víz van az üzemanyagrendszerben, miért okoz gondot repülés közben a vezérsíkokra, szárnyakra ráfagyott víz, nedvesség. A szemmel is látható jeget könnyű eltávolítani, ha valaki tudja annak szakszerű módját, hiszen több, erre a célra kifejlesztett megoldás áll rendelkezésünkre. A repülőgép felszállás előtti jégtelenítése rendkívül fontos, hiszen a belépőélekre, illetve szárnyakra rakódott jég növeli a légellenállást, a súlyt, illetve csökkenti a felhajtóerőt. Az AOPA oldalán olvasható a következő szöveg: „A jégréteg, mely nem vastagabb vagy érdesebb, mint egy közönséges csiszolópapír, képes a felhajtóerőt 30 százalékkal csökkenteni, illetve a légellenállást akár 40 százalékkal megnövelni.” A hó…