2024 március 28

RSS Facebook

Polgári Repülés (Archív)
Január 6.-án pénteken helyi idő szerint 7:25 -kor Új -Zélandon nagyfeszültségű vezetéknek ütközött, majd kigyulladt egy hőlégballon. A katasztrófát senki sem élte túl. Tizenegy ember meghalt Új-Zéland egyik legsúlyosabb légikatasztrófájának számító hőlégballonbalesetben - írja a Boston Globe. A ballon leszálláshoz készülődött egy 45 perces repülést követően, mikor távvezetéknek ütközött és azonnal kigyulladt.  A beszámolók szerint a tizenegy utasból ketten kiugrottak a ballon kosarából,  úgy ötven méter magasról.   Az utóbbi ötven évben ez volt a legsúlyosabb baleset Új-Zélandon. Legutóbb 1963-ban történt ilyen súlyos légikatasztrófa: akkor egy DC 3 repülőgép zuhant le Kaimai tartományban, huszonhárom ember életét követelve.Fotó: http://www.usatoday.com/
December végén készült el a Gulfstream repülőgépgyár utolsó G200-as business jetje a gyár dallasi szerelőhangárjában. A G200-ast 14 évig gyártották folyamatosan és a most elkészült utosló példány a 250. darabja volt a sorozatnak. A nagy sikerű szuper közepes (super mid-size) G200-as üzleti gép helyét a várhatóan 2012 elején forgalomba álló teljesen új G280-as veszi majd át a Gulfstream gépcsaládjában.A G200-as volt a szuper közepes kategóriájú üzleti gépek első példánya a piacon 1997-es megjelenésekor. A típus 1998-ban kapta meg az Amerikai Szövetségi Légügyi Hivatalnak  (FAA) a típusalkalmassági bizonyítványát, amelyet követően 2004-ben adták át a G200-as 100. példányát.A G200-asnak van az egyik legnagyobb kabinja a kategóiájában, 2,14 m széles és 1,9 méter magas. A típus 18 országban kapott légialkalmassági bizonyítványt, s a rendelkezésre állási mutatója elérte a 99 százalékot. A G200-asok ezidáig összesen mintegy 581 ezer órát repültek 351 ezernél is több…
Megérkezett a Washington államban lévő everetti kikötőbe az 1000. B 777-es Japánban készülő alkatrészeinek az első szállítmánya. A Mitshubishi Heavy Industries hirosimai gyárából többek között törzs elemek és túlméretes alkatrészek jöttek konténerekben. A Boeing egyébként a legnagyobb exportőre az Egyesült Államoknak, méghozzá Amerika egyik leggazdagabb államában, Washingtonban.A konténerek az everetti kikötő mélyvízi termináljába érkeznek óceánjáró konténerszállító hajón, ahonnan kirakodják ezeket egy tároló része. Innen akkor viszik ezeket tovább kisebb merülésű uszályokon, amikor már elérkezik a konténerekben lévő alkatrészeknek a beszerelése az éppen építés alatt álló gépbe. Az uszályról a Mount Baker vasúti terminálon vasúti kocsira kerül a konténer, s ez viszi be azt a Boeing everetti gyártóhangárjához. Jelelneg összesen öt japán cég szállít be alkatrészeket a B 777-es programba. Ezek egyike a Mitshubishi, amely mellett még bedolgozik a gifui Kawasaki Heavy Industries, a Fuji Heavy Industries, Ltd., Utsunomiyában, a NIPPI…
Átadták ma délelőtt a Moszkva melletti Zsukovszkij repülőtéren az új orosz Szuhoj SuperJet 100-as regionális utasszállító repülőgép földi kiképzőközpontját. Az új tréning centrumban oktatják majd a típussal repülő pilótákat, légiutas-kísérőket és azokat a műszakiakat, akik kiszolgálják az SSJ100-ast.A most átadott központban minden olyan képzési módra lehetőség nyílik egy légitársaság számára, amelyre szüksége van a típus üzemeltetése kapcsán. Ilyen többek között az új, mozgó platformos repülési szimulátor (FFS), a mentési gyakorlathoz szükséges kabin trenázs (CEET), számítógépes típus oktató és ellenörző program (CBT), a repülés eljárás gyakorló eszköz (FPTD), és a pilótafülke mock-up "fakabin" (FTD LV). A képzést a Zsukovszkij Kiképzőközpont munkatársai tartják a bázisra érkező légitársasági pilóták és műszakiak számára az Orosz Légügyi Hatóság (Roszaviatszia) által jóváhagyott tematika alapján. Éves szinten mintegy 180 pilóta és 250 műszaki képzését teszi lehetővé a most átadott új, modern tréningcentrum.Fotó: SCAC
December 13-án átadta az európai Airbus repülőgépgyár hamburgi gyáregységében a 7000. elkészült repülőgépét, egy A321-est az amerikai US Airwaysnek, amelyik légitársaság egyébként a világ legnagyobb A320-as üzemeltetője. Ez alig két évvel azután történt meg, hogy az Airbus átadta a 6000. repülőgépét, bizonyítva, hogy a kereskedelmi repülés fejlődése folyamatos és egyre nagyobb az igény a környezetbarát és gazdaságos repülőgépekre.Az ezerdik átadott Airbus egy A340-300-as volt, amelyet 1993-ban vehetett át a Toulouse-i székhelyű gyártól az Air France légitársaság azt követően, hogy tizenkilenc évvel korábban, 1974-ben átadták a legelső Airbust – egy A300B2-est – szintén a francia nemzeti légitársaságnak. A 2000. gép átadása alig hat évvel később, 1999-ben történt meg és fele ennyi idő múlva, három év elteltével 2002-ben már a 3000. Airbus átadását ünnepelhették az európai gyártók a szerelőcsarnokukban. További három év telt el ezt követően s máris elérkezett a 4000. gépátadás.…
Az ICACO (International Civil Aviation Organization), a Nemzetközi Polgári Repülésügyi Szervezet Közgyűlése 1992-ben december 7-ét a polgári repülés napjává nyilvánította. Célja, hogy felhívják a figyelmet a nemzetközi polgári repülés fontosságára az országok társadalmi és gazdasági fejlődésében.A Nemzetközi Polgári Repülési Szervezetet (az ICAO-t) megalapító, 1944. december 7-én aláírt Chicagói Egyezmény preambulumában a szerződő államok dekralálták, hogy a "nemzetközi polgári repülés jövőbeni fejlődése nagymértékben hozzájárulhat a világ nemzetei és népei közötti barátság és megértés megteremtéséhez és fenntartásához". Ez a később alakult ENSZ alapelvével és céljaival is megegyezett. Az ICAO az elsők között vált az ENSZ úgynevezett szakosított intézményévé, amely a világ békés összefogását a polgári repülés eszközeivel szervezi meg. Magyarország 1969-ben vált az ICAO tagjává. A jelenleg 191  tagállamot számláló ICAO a nemzetközi polgári légiközlekedés világszintű egységesítése érdekében átfogó tevékenységet fejt ki annak minden területén. Többek között fejleszti a légiközlekedési szabályok alapelveit, emeli a…
December 4-én gurult ki a Boeing rentoni szerelőcsarnokából az az új B 737-800-as, amely már az új gyártási menetrendnek megfelelően készült el. Eszerint immár havonta 35 ilyen gép hagyhatja el a gyártósort a korábbi 31 helyett. Az összeszerelést követően a gép még átesik egy földi tesztsorozaton, amely során minden rendszerét, berendezését, illetve a hajtóműveit kipróbálják. Ezt követően jöhet a festés, majd pedig az első felszállás. Ez a mostani új B 737-800-as a Norwegian Air Shuttle légitársasághoz került majd 2012 január elején.Ezzel a lépéssel azonban nem zárult le a gyártási folyamat felgyorsítása, mivel a Boeing azt tervezi, hogy 2013 második negyedévére eléri, hogy havi 38 darab B 737-es guruljon ki készen a rentoni csarnokból, majd pedig tovább gyorsítva a folyamatot 2014 első félévére szeretnék elérni a 42 gép/hónapos gyártási rátát. Fotó: Boeing
December 6-8 között a Lufthansa német légitársaság frankfurti bázisán tesztelik a Boeing legújabb Jumbóját, a B 747-8 Intercontinentalt. Ez a három napos frankfurti próba is része a legújabb Jumbó forgalomba állítását megelőző folyamatnak. Ez idő alatt a Lufthansa szakemberei számos területen ellenőrzik, hogy miként kell majd az új B 747-8I-t kiszolgálni, a járatok előtt az útvonalakra előkészíteni annak érdekében, hogy amikor az első B 747-8I-t átveszi a légitársaság, akkor zökkenőmentes legyen a gép forgalomba rotálása. Hasonló képpen a Lufthnasa Technik műszaki gárdája is leteszteli, hogy miként kell majd előkészíteniük a gépet az egyes repülésekre, milyen karbantartási, szervízelési feladatok várnak rájuk a napi rutin során.A Boeing legújabb és egyben legnagyobb Jumbója, a B 747-8I várhatóan 2012 elején kerül a Lufthansához, amelyik elsőként rendelt ebből a Jumbo-változatból. A tervek szerint az átvétel után nem sokkal már forgalomba is áll a gép a…
November 29-én a kínai COMAC repülőgépgyárba látogatott az ír Ryaniar diszkont légitársaság vezérigazgatója, Michael O'Leary. Európa vezető fapadosának a főnöke Jin Zhuanglonggal, a COMAC elnökével tárgyalt a cégeik közötti hosszú távú együttműködés lehetőségéről, többek között a C919-es kínai utasszállító gép programról, amely már korábban felkeltette a Ryanair érdeklődését.Fotó: COMAC
Megérkezett Kínába a Boeing B 787 Dreamliner bemutató példánya. Ez az első állomása annak a fél éves körutazásnak, amely során népszerűsíteni szeretnék a Boeing legújabb, kompozitból készülő utasszállító repülőgép típusát. A Dreamliner december 4 és 11 között lesz a pekingi Capital International nemzetközi repülőtéren, ahol a kínak állami vezetők, repülési szakemberek és a vezető kínai légitársaságok képviselői ismerkedhetnek meg a Dreamlinerrel. Ezt követően Kínában megáll még a gép Guangzhouban és Haikouban is.A kínai légitársaságok közül az Air China, a China Southern, a Hainan Airlines és a Xiamen Airlines jelezte már korábban, hogy igényt tartana az új kompozitból készülő hosszú távú utasszállító repülőgép típusra. A Boeing gyár a ZA003-as számú tesztgépet választotta ki a túrára. Ennek érdekében a gép egy felújításon esett át és az utaskabint a légitársasági igényeknek megfelelően alakították ki, hogy láthassák a gépre lépő szakemberek milyen belsővel rendelhető…
A prágai repülőtér által szervezett idei felmérésből ismét kiderült, hogy a Malév gépei a legcsendesebbek a turbólégcsavaros kategóriában megelőzve más neves európai légitársaságokat. A Malév így ’The Quietest Airline 2011’ (A legcsendesebb légitársaság 2011) díjat kapta a felmérést végző prágai légikikötő vezetőitől. A szervezők abból a célból hirdették meg a versenyt immáron ötödik alkalommal, hogy pozitív példával ösztönözzék a légitársaságokat a környezetkímélő eljárások és technológiák alkalmazására. A Malév részéről a díjat Soproni András Q400-as oktató-kapitány és Klara Chod a légitársaság prágai képviselője vette át.„Felmérésünk egyértelműen azt mutatja, hogy a légitársaságok modern, környezetbarát módon üzemeltethető repülőgépekkel repülnek Prágába. A Malévnak - amely sikeresen megőrizte első helyezését az idén is -, külön köszönöm elkötelezett és felelősségteljes hozzáállását a környezetkímélő repüléshez.“ – mondta Jiri Pos, a prágai repülőtér elnök-vezérizgatója a verseny értékelésekor. „A Malév már a Q400-as repülőgépek flottába történő kiválasztásakor fontos szempontnak…
A KLM Holland Királyi Légitársaság World Business Class (tengerentúli business) osztályán december 1-jétől a Hof van Cleve étterem flamand szakácsának, Peter Goossensnek az ételeit szolgálják fel. A közös munka eredményeképp Sergio Herman, Jonnie Boer és Mario Ridder fogásai után a KLM újfent a legmagasabb minőséget nyújtja utasainak. A három Michelin csillagos Hof de Cleve étterem jelenleg a tizenötödik a világ legjobb éttermeinek ötvenes listáján. „A KLM folytatva a hagyományokat kiváló szakácsokkal és sommelier-kel dolgozik együtt.” Mondta Erik Varwijk, a KLM vezérigazgatója. „Peter Goossens neve mára egybeforrt a nemzetközi gasztronómiával. A KLM büszke arra, hogy együtt dolgozhat egy ekkora nevű chéffel.” „Megtiszteltetés számomra, hogy lehetőségem nyílik az alkotásaimat a világ minden tájára eljuttatni. A KLM szakembereinek és az éttermem csapatának hála sikerült nagyon eredményes munkát végeznünk.” Mondta Goossens. Peter Gossens ételei 2011. december 1-jétől egészen 2012 szeptemberéig kerülnek felszolgálásra a KLM…
Augusztus végén jelentette be az amerikai Boeing repülőgépgyár, hogy B 737 MAX néven indítja el új programját, amely a nagysikerű B 737 Next Generation család sikereit követve hivatott továbbfejleszteni a gyár legújabb – új generciós hajtóművekkel felszerelt – egyfolyosós típusváltozatát.A Boeing bejelentése szerint minden idők legüzemanyagtakarékosabb, leggazdaságosabb, utasszempontból legkényelmesebb és egyben a legkörnyezetkímélőbb B 737-esét kívánják MAX családnéven piacra dobni, méghozzá három változatban. A jelenlegi B 737-700-ast a B 737 MAX 7, a B 737-800-ast a B 737 MAX 8, a B 737-900-ast pedig a B 737 MAX 9-es váltja majd. Nicole Piasecki, a Boeing ezért a programért felelős alelnöke elmondta, hogy a MAX család gépeit üzemeltető légitársaságok maximális hatékonysággal és maximális megbízhatósággal állhatnak majd az utazóközönségük rendelkezésére. Az utasok maximális kényelmét pedig a B 737 MAX gépeken is a közelmúltban bemutatott új Sky Interior biztosítja majd. – Az új változatot éppen azért neveztük el…
Tizenöt darab Embraer E190-es regionális utasszállító repülőgép vásárlásáról írt alá megállapodást a brazil Embraer repülőgépgyár és a szingapúri székhelyű BOC Aviation lízingcég. A gépeket 2012 és 2014 között szállítja le a gyártó a lízingcég számára. A BOC a brazil gyár legújabb lízing partnere.A BOC azért választotta az E190-es típust, mert a 100 üléses gépek kategóriájában óriási a potenciál Ázsiában és világszerte egyaránt, mondta az aláírás kapcsán Robert Martin, a BOC Aviation vezérigazgatója. A BOC egyébként ázsia vezető repülőgép lízingcége, amely negyven légitársaság számára ad bérbe repülőgépeket világszerte. Gépeinek az átlagéletkora kevesebb mint négy év.Fotó: Embraer
Az Air France elkötelezett Madagaszkár iránt500.000 hektárnál is nagyobb területet érint a projekt, 5 millió eurós befektetés 3 év alatt, valamint kedvező és kézzel fogható eredményekA klímaváltozás hatalmas kihívásával szembesülve az Air France 2008 óta támogat egy erdőírtás ellenes projektet Madagaszkáron. A GoodPlanet Alapítvánnyal és a WWF-fel közösen az Air France 500.000 hektár sorsáról gondoskodik az akció keretében. Az 5 millió eurós program, amelyben 60 fő vesz részt a következő célokat tűzte ki: - új, védett területek létrehozása, - erdő újratelepítés és a lepusztult területek visszaállítása, - a helyi közösségeknek új élelmiszertermelési tecnikák megtanítása és a földük hasznosítására való bíztatás. Három évvel az erdővédelmi projekt beindítása után az Air France felkérte az ONF Internationalt, egy világhírű környezeti tanácsadó és szakértő bizottságot, hogy készítsenek egy beszámolót a megtett lépésekről. Az elvárt célokat a projekt mind teljesítette és valódi sikertörténetté vált: -     350.000 hektár…
1 forintról indul a különleges licit a Vaterán! Egy éven keresztül bárhova repülhet az easyJet járataival az az égbe vágyó licitáló, aki a legnagyobb összeget ajánlja a Vaterán árverésre bocsátott éves repülőjegyért. A nem mindennapi aukció 1 forintról indul november 21-én. A november 28-án kikiáltott győztes, nemcsak a szinte korlátlan repülés élményével lesz gazdagabb, hanem a pénzzel a beteg gyermekeket támogatja. Ki ne álmodott volna már arról, hogy egy éven át oda utazik az általa kiválasztott személlyel, ahová csak szeretne? Januárban például Londonba menne koncertre a gyerekkori barátjával, februárban a Szajna partján, Párizsban koccintana a kedvesével, márciusban pedig egy hosszú hétvégével lepné meg valamelyik rokonát Genfben? Az easyJet és a Vatera közös árverésében valaki nemcsak álmodozhat ezekről a kirándulásokról, hanem el is látogathat álom úti céljaira. A november 21-től 28-ig tartó licit egy éves, két személyes repülőjegyért folyik majd, amelyet…
Egy indiai utasunk a reflektor fénybenAz új fedélzeti osztály 2009. őszi bevezetését követően az Air France ma üdvözölte egymilliomodik Premium Voyageur (emelt szintű turista) utasát. Az esemény megünneplésére az Air France váratlan meglepetésben részesítette különleges utasát, amikor az bejelentkezett AF218-as számú Párizs-Charles de Gaulle és Mumbai között közlekedő járatára.Mukesh Chawla úr — indiai üzletember, aki üzleti úton tartózkodott Párizsban — két oda-vissza jegyet vehetett át indiai kiindulással Premium Voyageur osztályon, valamint számos Air France márkajelzéssel ellátott ajándékot, többek között az Air France by Le Tanneur kollekció egy piros utazótáskáját. Az ajándékokat Jean-Pierre Chailloux, az ázsiai útvonalak értékesítési igazgatója adta át egy indiai ügyfélszolgálati képviselővel közösen az Air France Párizs-Charles de Gaulle-i különböző nemzetiségeket segítő különleges csapatából„Kizárólag az Air France-szal utazom, és a díj egyszerre nagy megtiszteltetést és meglepetést is jelent a számomra. A Premium Voyageur osztályon különösen értékelem a kabin…
2012. május 15-én száll fel a KLM Holland Királyi Légitársaság első járata Zambia fővárosa, Lusaka felé. A járatra utasaink már a mai naptól kezdve foglalhatnak helyet a www.klm.hu oldalon. Lusaka lesz a KLM 72. tengerentúli célállomása.A KLM heti három alkalommal A330-200-assal repül majd Lusakába. A repülőgépen 243 ülőhely van, ezek közül 30 World Business osztályon és 213 turista osztályon. A holland légitársaság KL561-es járata 2012. május 15-től kezdve az amszterdami Schiphol repülőtérről minden kedden, csütörtökön és szombaton indul majd 12:30-kor és aznap este 22:10-kor érkezik meg Lusakába. A visszaúti járat, KL562-es járatszámmal Lusakából 23:55-kor kedden, csütörtökön és szombaton közlekedik majd és másnap reggel 09:55-kor érkezik meg menetrend szerint Amszterdamba.Zambia gazdasága, a virágzó bányászat miatt gyorsan növekszik. Ezen kívül a KLM új úticélja közvetlen járatot biztosít majd a világ két leghatalmasabb növénytermesztő piaca és elosztóközpontja között.Zambia továbbá széles körű turisztikai vonzerővel…
A chartertársaságoknál visszatérő gond, hogy a nyári szezon végére több gépük kihasználatlan marad, ezért a fölösleges gépkapacitást bérbe adják tengerentúli légitársaságoknak. A Travel Service Hungary HA-LKB lajstromjelű Boeing 737-800-as gépe, és a cseh anyacég három másik gépe így került a kanadai Sunwing Airlines társasághoz fél éves időtartamra. A Kanadai hatóság, a C-GRKB lajstromjelet adta ki a gép számára. A repülőgépeket magyar, és cseh pilóták fogják repülni tavaszig. A Sunwing Airlines jelenleg 16 darab 737-800-as géppel repül a Kanadai nagyvárosok, és a Karibi szigetvilág között.Kép és szöveg: Varga Zoltán
A SkyTeam, a világméretű légiszövetség, a mai nap folyamán hivatalosan is elfogadta a Xiamen Airlines csatlakozási szándékát. Kína hatodik legnagyobb légitársasága, a Xiamen Airlines ezzel megkezdheti a csatlakozási folyamatot, amelynek eredményeképp 2013-ra válik a szövetség teljes jogú tagjává, így erősítve tovább a szövetség a virágzó kínai régióban nyújtott kínálatát.A Xiamen Airlines központja Xiamenben, Kelet-Kína Fujian tartományának tengerparti fővárosában található. A légitársaság főként három központi repülőteréről, Xiamenből, Fuzhouból és Hangzhouból üzemelteti belföldi és regionális járatait Kína és Ázsia szerte. Fujian tartomány Kína egyik legfejlettebb tartománya, ahol ruhaipari, teatermelő és elektronikai cégek dolgoznak. A turizmus az egyik húzóereje a régió gazdaságának. Jelenleg a Xiamen Airlines útvonalai 90%-ban belföldiek, ugyanakkor a légitársaság célja, hogy 2014-től kezdve nemzetközi forgalmát növelve új járatokat indítson a nagyobb ausztrál, európai és észak-amerikai desztinációkba. A légitársaság szövetségi /  integrációját egyik legnagyobb részvényese, a China Southern segíti majd, amely maga első…
A kuvaiti székhelyű ALAFCO lízingcég 50 darab Airbus A320neo családba tartozó repülőgép megvásárlásáról írt alá megállapodást a mai napon a Dubai Airshow keretében. A pénzügyi befeketetőcég ezen felül további 30 darab A320neo-ra pedig opciós vásárlási szándéknyilatokozatot tett. Ezzel a megállapodással azt a korábbi 30 darabps A320neo-ra kötött szerződést bővítették ki, amelyet még idén júniusban között a lízingcég az Airbusszal a párizsi repülő világkiállítás és vásáron. Az ALAFCO ezt megelőzően eddig összesen 26 darab A320-ast rendelt Toulouse-ból, amelyből 25-öt már le is szállított az európia gyártóFotó: Airbus
Az európai Airbus repülőgégyár legfrissebb globális piaci előrejelzése szerint 2011 és 2030 között 1921 darab új 100 főnél nagyobb befogadóképességű utasszállító repülőgépre lesz szüksége a közel-keleti légitársaságoknak. A bejelentést a Dubai Airshow kapcsán hozta nyilvánosságra a Toulouse-i székhelyű gyártó. A felmérés szerint ez 1882 darab utasszállító és 39 darab teherszállító gépet jelent összesen 347,4 milliárd dollár értékben. A tanulmány szerint azért van szükség ennyi új repülőgépre a térsében, mert a régió tovább erősödik gaqzdaságilag, folyamatosan nő a populáció a térségben és egyre nagyobb lakott települések alakulnak ki a gazdasági fellendülésnek köszönhetően. Ez pedig magával vonzza a légitársaságok folyamatos flottabővítését, illetve a régebbi gépek újra való cseréjét. Emellett a Közel-Kelet egyre népszerűbb áltszálló ponttá is válik az utazók számára amellett, hogy az ide irányuló turista forgalom is folyamatosan nő. A jelenleg forgalomban lévő repülőgépek révén már most is minden jelentősebb desztináció…
Az első repüléssel kapcsolatos kiállítás 1986-ban volt Dubaiban Arab Air néven, amelyet a Dubai World Trade Centerben rendeztek meg. Ezután igen komoly pénzügyi befeketetések kezdődtek a Közel-Keleten a repülő iparággal kapcsolatban, valamint jelentős összegeket költöttek a térség államai fegyverkezésre is. Ezek együttes hatásának köszönhetően 1989-ben immár  Dubai Airshow néven nyitotta meg a kapuit az a kiállítás és vásár, amelyet a dubai nemzetközi repülőtéren rendeztek meg.1991-ben minden korábbinál nagyobb érdeklődés övezte a seregszemlét, háromszor annyi kiállító és látogató volt jelen a Dubai Air Shown, mint amennyi az azt megeleőző években ellátogatott a vásárra. Az 1991-es Öböl háború miatt azonban az eseményt januárról áttették novemberre. A térségben kirobbant katonai konfliktus miatt azonban minden figyelem a védelmi szektorban tevékenykedő kiállítókra és azok repülő eszközeire fókuszálódott akkoriban. A fokozatos növekedés és az egyre nagyobb érdeklődés eredményeként elhatározták a szervezők, hogy építenek egy kiállítási területet…
November 13-án vasárnap kezdődik az idei Dubai Airshow, amelyen több mint 100 repülőgépet nézhetnek meg élőben a kiállításra látogatók. A november 13-17 között megrendezett esemény a Dubai Airport Expo területén zajlik, ahol minden korábbinál nagyobb számú – ezernél is több – kiállító várja az érdeklődőket. Az előzetes várakozások szerint mintegy 55 ezer szakmai látogató lesz a repülési iparág idei dubai seregszemléjén, ami négy százalékkal több mint 2009-ben volt.Számos olyan újdonság is látható lesz az idei dubai expo-n, amilyen korábban még nem volt a közel-keleti repülő kiállítás és vásáron. Ilyen például a Boeing repülőgépgyár B 787-esének a debütálása, a pakisztáni légierő JF-17 Thunder vadászgépének a bemutatkozása vagy a Bell-Boeing V-22 Osprey tiltrotoros repülőgépének az érkezése. Emellett naponta repül majd bemutatót a Eurofighter Typhoon, a Boeing F-18 Super Hornet és a Dassault Rafale vadászgépe. De látható lesz még például a Shadow 200-as…
Az európai Airbus repülőgépgyár többségi tulajdonosa, az EADS konzorcium november 10-én nyilvánosságra hozta a 3. negyedéves üzleti jelentését. Ebből kiderült, hogy a Toulouse-i székhelyű repülőgépgyár leáll a négy hajtóműves A340-es típus gyártásával.Az A340-est az A330-assal közösen fejlesztette ki az Airbus cég még 1987-ben, de a nagy sikerű két hajtóműves testvérével szemben ez a változat nem hozott ahhoz hasonló sikert. Az A340-esből összesen négy féle változat készült. Az A380-as megjelenését megelőzően az A340-600-asnak volt a leghosszabb törzse az utasszállító repülőgépek között a világon. A pénzügyi jelentés szerint összességében 190 millió eurós eredménnyel zárul az A340-es program.Fotó: Airbus
Az európai Airbus repülőgépgyár bejelentette, hogy csúszik az új A350-900-as kompozit utasszállító repülőgép gyártási programja. Eszerint az első gép összeszerelése a tervezett 2011 év végi dátum helyett csak 2012 elején lesz esedékes. Az előzetes tervek szerint az első európai kompozitból készülő szélestörzsű gép 2014 első félévében állna forgalomba.A gyár műszaki okokkal magyarázza a késleltetést, mondván szeretnék elkerülni, hogy olyan nem megfelelő alkatrészek vagy fődarabok kerüljenek a gyártási folyamatba, amelyek miatt komoly fennakadás történhetne a végszerelés során. Louis Gallois, az Airbust is tulajdonló EDAS elnöke szerint az A350XWB program továbbra is legnagyobb figyelmet kapja a cégen belül. Fotó: Airbus
Az Air France új Marseille-i szolgáltatása, amit 2011. október 2-án vezettek be már az első napokban sikeresnek bizonyult kitűnő 95%-os pontos indulással és érkezéssel az első hónapban.→ A kezdeti üzemeltetési eredmények nagyon kielégítők. → Három új célállomás és a járatok gyakoriságának növelése várható 2012. március 25-től. A Marseille Provence repülőtérről induló utasforgalom mennyisége megfelel a kitűzött céloknak, és folyamatosan növekedett a hónap folyamán, ami bizonyítja a gazdasági potenciált. Ezek a biztató eredmények a földi és légi személyzet intenzív erőfeszítéseit és elkötelezettségét példázzák, akik a kezdeményezés sikerét biztosítják. A korai siker alapján az Air France három új járatot indít Marseille-ből 2012. március 25-től kezdődően. A Marseille Provence-ből elérhető 30 célállomás mellett az Air France a következő járatokat indítja: . heti 5 járat Velencébe, . heti 4 járat Hamburgba, . heti 2 járat Barcelonába. A három új úticél mellett az Air France…
Budapestet választotta meg a Routes Europe, a kontinens legfontosabb éves légiközlekedési találkozóját szervező szakmai bizottság a 2013-as csúcstalálkozó helyszínéül. A sikeres pályázattal a Budapest Airport, a Magyar Turizmus Zrt. (a Magyar Kongresszusi Irodával együttműködve) és a Budapesti Turisztikai Hivatal közösen indult.A pályázat során a Budapest Airport és partnerei sikeresen bizonyították, hogy a magyar főváros alkalmas egy ilyen jelentős és ekkora méretű rendezvény befogadására. A döntés során számos kérdést megvizsgáltak: milyen Budapest légi összeköttetése és elérhetősége a delegációk számára, van-e megfelelő méretű és kapacitású rendezvényhelyszín, amely képes akár 200 légitársaság és 250 repülőtér küldöttségét befogadni. Emellett megfelelő helyszínt kell biztosítani a rendezvény csúcspontját jelentő „Networking” gálaest számára és jelentős, minimum 3-5 csillagos szabad szállodai kapacitással kell rendelkezni a konferencia idejére, lehetőleg közel a rendezvényhez. A Budapest Airport több mint egy évtizede vesz részt a különféle Routes eseményeken, beleértve a világméretű World…
Harminc darab Embraer E190/195-ös regionális utasszállító gépet rendelt az amerikai CIT Group Inc. lízingcég. A gépeket 2015-től vehetik át majd a finanszírozó partnerei. Emelett további tíz darab E190/195-ös későbbi vásárlási opcióját is bejelentették a megrendelés kapcsán Brazíliában.Ez idáig már több mint ezer megrendelés érkezett a brazik E-Jetekre negyven ország harvan repülőgép üzemeletető vállalkozásától. Ehhez csatlakozott most a CIT Group, amerikai pénzügyi befektetési csoport, amelynek jelenleg háromszáz kereskedelmi repülőgép van a birtokában. Az Embraer repülőgépgyár jelenlegi legnagyobb típusa az E-Jet család, amely belül a két legnagyobb utasbefogadó képességű változat az E190-es és az E195-ös. Az E-Jet család gépei 2005-ben álltak forgalomba. A gépeket egy vagy két osztályos kivitelben szállítják a légitársaságoknak 88/122 űlőhelyes kialakítással. Az egyfolyosós E-Jeteken 2-2 ülés található egymás mellett, össesen négy egy sorban, így nincs a nagyobb gépeknél megszokott hármas ülés, vagyis senkinek sem kell középen ülnie. Az…
2012. április 11-től kezdődően az AIR FRANCE menetrend szerinti járatot vezet be Párizs-Charles de Gaulle és a Wuhan Tianhe Nemzetközi Repülőtér között. Az AIR FRANCE lesz az első légitársaság, amely Európát Wuhannal közvetlenül összekötő járatot üzemeltet.„Ez az ötödik célállomásunk a kontinentális Kínában, és ez az AIR FRANCE piaci pozícióját erősíti ezen a gyorsan növekvő piacon. Európában az AIR FRANCE KLM Csoport kínálja a legtöbb célállomást az ún. tágabb értelemben vett Kínában (Kína, Hongkong és Taiwan). Az AIR FRANCE KLM növekedése Kínában a Csoport egyik stratégiai eszközévé vált. Ezáltal a globális hálózatunk és szolgáltatásaink még vonzóbbá válnak, és ez nagyban hozzájárul a francia-kínai kapcsolatok erősítéséhez”, nyilatkozta Bruno Matheu, az AIR FRANCE KLM Marketing, Hozammenedzsment és Hálózat részleg vezérigazgató-helyettese. A bejelentés november 5-én történt Wuhanban az AIR FRANCE és a Wuhan önkormányzata közötti együttműködési szerződés ünnepélyes aláírása során. A Közép-Kínában, Pekingtől, Shanghaitól…
2. oldal / 3