2024 március 28

RSS Facebook

Légitársaság (Archív)
A Boeing repülőgépgyár és a nigériai Arik Air október 6-án bejelentette, hogy az afrikai fuvarozó két darab B 747-8I Intercontinental utasszállító repülőgépet rendel.Az Arik Air Nigéria igen sikeres magán légitársasága, amelyik jelenleg Boeing B 737 NG-ket üzemeltet huszonkét belföldi járatán, illetve hat közép távú és három hosszú távú nemzetközi útvonalán. Ez utóbbi desztinációkban kívánják majd az új B 747-eseket is forgalomba állítani. Azért esett a választása az Arik Airnek a Jumbo család legújabb tagjára, mert véleményük szerint ez a repülőgép típus az, amelynek az üzemeltetési költségei a legalacsonyabbak és gazdasági szempontból a leghatékonyabb azokon a hosszú távú útvonalakon, amelyeken a jövőben működtetni kívánják.A B 747-8I tervezésénél immár felhasználták mindazokaz az új tapasztalatokat is a Boeing szakemberei, amelyekhez a B 787 Dreamliner kapcsán jutottak. Így a korábbi B 747-esekhez képest egy teljesen megújult és tágasabb utaskabin várja a fedélzetre lépőket, a…
Október 6-án bejelentette az afrikai Ethiopian Airlines, hogy négy darab B 777F kargógépet rendel az amerikai gyártótól. Ezzel az etióp légitársaság lesz a típus első használója a fekete kontinensen.Az Ethiopian Airlines jelenleg a legnagyobb légi fuvarozó Afrikában, ezért is volt szükség a teherszállító flottájának a modernizálására. Éppen ezért választott olyan géptípust, amely mind műszaki, mind pedig gazdasági szempontból a legmegfelelőbb megoldás a cég számára, nyilatkozta Tewolde Gebremariam, a légitársaság vezérigazgatója. Az Ethiopian azonban nem csk e tekintetben számít piacvezetőnek Afrikában, hiszen szintén ők rendelték meg az első B 787-est és az első B 777-200LR-t a kontinensen. Ez utóbbi típusból alakította át a Boeing a B 777F-et, amely jelenleg a világ vezető teherszállító repülőgép típusa, miven nincs olyan másik kargógép a piacon, amelyik képes lenne 9070 km-es hatótávolságra 102 tonna hasznos teherrel.Az Ethiopian Airlines jelenleg öt darab B 777-200LR-t üzemeltet, amelyek…
Négy darab Q400NG repülőgépet rendelt a kanadai Bombardier repülőgépgyártól a luxemburgi Luxair légitársaság. A megrendelés emellett további négy gépre vonatkozó opciót is magában foglal. A luxemburgi fuvarozó 2006-ban rendelte meg az első három darab Q400-as repülőgépeit, amelyet követően újabb két Q400-as érkezett a flottájához. Így a mostani megrendeléssel együtt immár kilenc darab Q400-asa lesz a légitársaságnak.A Q400/Q400NG típusból ezidáig összesen 412 darabot rendeltek, amelyből ezév közepéig 368 darabot szállított le a kanadai gyártó.Fotó: Bombardier
Átvette a dohai székhelyű Qatar Airways flottájának századik repülőgépét, egy Boeing B 777-200LR-t. Ezzel a repülőgép típussal lehet jelenleg a leghosszabb távolságot megtenni leszállás nélkül. A B 777-200LR (Long Range) képes akár 18 órát is a levegőben maradni leszállás nélkül. A Qatar Airways például a non-stop Doha-Sao Paolo vagy a Doha-Melbourne útvonalakon üzemelteti majd ezt a repülőgépet.A qatari légitársaság 2007-ben vette át az első B 777-es repülőgépét, s jelenleg összesen huszonhét ilyen szélestörzsű gépe van a flottájában. Többek között tizenhat B 777-300ER, két B 777F, kargógép, illetve kilenc darab B 777-200LR. Ezeken kívül még további tizenhárom B 777-est vesz át a dohai bázisú légitársaság a közeljövőben.Fotó: Boeing
Szeptember 29-én bejelentette a brazil Embraer repülőgépgyár és a német Lufthansa légitársaság, hogy a fuvarozó újabb öt darab Embraer E 195-ös regionális jetet rendel a dél-amerikai gyártótól. A gépeket a Lufthansa olaszországi partnere, a veronai székhelyű Air Dolomiti légitársaság üzemelteti majd. Az E195-ösöket várhatóan 2012-ben veheti majd át az Air Dolomiti, amely már jelenleg is öt ilyen regionális jetet működtet. Az új gépeket elsősorban a belföldi útvonalakon, illetve a Verona-München útvonalon használják majd a tervek szerint. Az E 195-ösöket az új ergonómikus Slim Seat Plus ülésekkel szerelik fel, amelyek révén csökken a gépek önsúlya, így kevesebb lesz a károsanyag kibocsájtása is a jeteknek.Az Air Dolomitit 1989-ben alapította egy olasz üzletember, Alcide Leali. A légitársaságot 2003-ban vásárolta meg a Lufthansa csoport, meghagyva a cég nevét és arculatát. Az Air Dolomiti elsősorban olaszországi belföldi útvonalakon repül európai szintű szolgáltatást nyújtva utasai számár…
A jelen bizonytalan gazdasági helyzetben, amelyet a csökkenő gazdasági növekedés és a magasüzemanyagárak jellemeznek, az Air France KLM csoport 3,4%-ra csökkentette növekedési terveita 2011–12-es téli időszakra (ASK a 2010–11-es téli időszakra vetítve)*. A hosszú távú járatokpiaca jelenleg mindössze 2,6%-os, míg a középtávú járatoké 6,2%-os növekedést mutat, amelyfőként a francia vidéki bázisok bevezetésének és az Amszterdam Schiphol csomóponti repülőtérenbevezetésre kerülő, új menetrendi struktúra eredménye.* A jelen dokumentum összes adata 0,7pontos technikai emelkedést tartalmaz 2012. szökőévi mivoltamiatt.Az Air France menetrendjeAz Air France menetrendjének módosításai a bekerülési költségek csökkentését szem előtt tartva és akülönböző piacokon bekövetkező változásokhoz igazodva alakulnak mind a hosszú, mind a középtávújáratok esetén.A rendelkezésre álló utaskilóméter (ASK) az Air France 2011–12-es téli menetrendjében 5,2%-kalnő a 2010–11-es téli menetrendhez viszonyítva.A hosszú távó útvonalhálózaton az Air France 5,1%-os kapacitásbővítést hajt végre, amelyet arepülőgépek átlagos kapacitásának növelésével ér el, és nagymértékben a téli…
A Lufthansa igazgatótanácsa jóváhagyta, hogy a német nemzeti légi fuvarozó újabb repülőgépeket rendeljen az Airbustól. Ezúttal két újabb A380-asról, négy A320-asról és egy A330-300-as típusú repülőgép megrendeléséről döntöttek. A Lufthansa-csoport légitársaságai jelenleg 368 Airbus típusú repülőgépet használnak (258 A320-ast, 37 A330-ast, 65 A340-est és nyolc A380-ast), s ezzel az európai gyártású repülőgépek legjelentősebb üzemeltetője. A cég rendelésállománya további 86 A320-asra, kilenc A330-asra és kilenc A380-asra terjed ki.
A China Airlines csatlakozik a SkyTeamhez A szövetségnek most már 15 tagja van és Taipei is felkerült az ázsiai csomópontok közé A Taipei-ben szeptember 28-án megrendezett ceremónia alkalmával a China Airlines 15. tagként hivatalosan is csatlakozott a SkyTeam szövetséghez. A tajvani légitársaság, a China Airlines, a világ egyik vezető légiszállítója és az első tajvani légitársaság, amely csatlakozik a SkyTeam-hez, megerősítve ezzel a szövetség piacvezető szerepét a kínai régióban. A China Airlines széleskörű személy- és áruszállítást folytat a taipei központból kiindulva, amely Ázsia egyik legerősebb gazdasági térségében található. Naponta 224 járatot üzemeltet a világ 80 célállomása felé, mégpedig az ázsiai-csendes-óceáni, az észak-amerikai és az európai régióban. Három újabb desztinációval gazdagítja a SkyTeam kínálatát: Japánban Okinawa és Miyazaki, Indonéziában pedig Surabaya. Desztinációk széles választéka a kínai régióban A China Airlines kiegészíti a tag légitársaságok, a China Southern és a China Eastern kínálatát,…
A Germanwings éppen nyolc évvel ezelőtt indította első járatát Budapest és Köln, illetve Budapest és Stuttgart között, amely járatok azóta is eredményesen működnek. A diszkont légitársaság a nehéz gazdasági körülmények ellenére jól teljesített 2011-ben, a nyári időszakban a budapesti járatok ülőhely-kihasználtsága elérte a 90%-ot. A Germanwings 2003 óta van jelen Magyarországon, azóta 1,4 millió utast szállított hazánk és Németország között, az ülőhelyek telitettsége összességében elérte a 80%-ot. „Légitársaságunk a minőségen és az innováción alapszik. 2011-ben számos termék innovációt vezettünk be, mint például a Best Seat/Legjobb ülés kategóriáját tágasabb lábtérrel” – nyilatkozta Heinz Joachim Schöttes, vállalati kommunikációs igazgató. Ugyanakkor optimistán tekint a jövőbe a 2011-es éves eredményeket illetően: „A foglalási adatok jónak mutatkoznak, és – a tavalyi adatokhoz képest néhány százalékpontos növekedéssel – terveink szerint elérjük a 230.000 utast a Budapest-Stuttgart és Budapest-Köln vonalon. Részben ez is az oka annak, hogy…
A Malaysia Airlines teherszállító vállalkozása, a MASkargo szeptember 15-én átvette első A330-200F típusú kargógépét, amelynek hatótávolsága – 70 tonnányi teherrel a fedélzetén – eléri a 4000 tengeri mérföldet, vagyis a 7400 kilométert.
Az indonéziai Lion Air légitársaság átvette ötvenedik Next Generation B 737-900ER repülőgépét az amerikai Boeing repülőgépgyártól. A magántulajdonban lévő indonéz légitársaság 2007-ben vette az első B 737 NG-jét, s azóta üzemelteti a belföldi és nemzetközi útvonalain. A legújabb Lion Air B 737-900ER immár Sky Interior belsővel készült, amelyben nagyobb helyük van az utasoknak, új a belső világítási rendszer és a felső csomagtartó is. A Lion Air volt egyébként az első olyan légitársaság a világon, amelyik forgalomba állította a B 737-900ER típust. A flottájában lévő immár ötven repülőgéppel napi 488 járatot teljesí  tenek hetvenegy különböző belföldi és nemzetközi célállomásra.
Az Air France–KLM csoport bejelentette, hogy a közeli jövőben szándékában áll 60 darab Airbus A350 XWB szélestörzsű gépet, közte 25 darab A350-900-ast rendelni. Ez az új európai típus lesz a csoport flottamodernizációjának alapja. Az A350 XWB gépcsalád (XWB, mint Xtra Wide-Body, vagyis rendkívül széles törzsű repülőgép) három altípusból áll, amelyek a szokásos háromosztályos elrendezésben 270–350 utast szállíthatnak akár 8500 tengeri mérföldes – 15 750 km-es – távolságra is. Az Air France–KLM csoport jelenleg 191 európai gyártású repülőgépet használ, amelyek között hat A380-as, 26 A330-as, 15 A340-es, 24 A321-es, 58 A320-as, 44 A319-es és 18 A318-as típusú gép van. Az Airbushoz augusztus végéig 567 fix A350 XWB-megrendelés érkezett 35 különböző légitársaságtól, illetve lízingcégtől.
7. oldal / 7